Backlog Qumak-Sekom na '11 wynosi 210 mln zł, w I kw. może wzrosnąć do 270 mln zł

Integrator systemów i sieci komputerowych, Qumak-Sekom, podpisał na 2011 rok kontrakty o wartości 210 mln zł. W najbliższym kwartale backlog może wzrosnąć do 270 mln zł – poinformował Paweł Jaguś, prezes Qumak-Sekom. Potencjału do wzrostu przychodów w ciągu najbliższych dwóch lat spółka upatruje w projektach dotyczących modernizacji lotnisk.[mv]”Obecnie wartość podpisanych kontraktów wynosi 240 mln zł, z czego backlog na rok 2011 jest równy 210 mln zł. Dodatkowo, w końcowej fazie uzgodnień znajdują się umowy o wartości 60 mln zł” – powiedział podczas konferencji prasowej Jaguś.

“W ciągu najbliższego kwartału tegoroczny backlog może się podnieść do 270 mln zł” – dodał.

Wśród ważniejszych, nowych projektów Qumak-Sekom znajdują się: Lotnisko w Modlinie (14,3 mln zł), umowa wsparcia dla PZU na okres 3 lat (ok. 10 mln zł), Pomorski Park Naukowo-Techniczny w Gdyni (12,3 mln zł), Stadion TS Wisła w Krakowie (22,5 mln zł), rozwiązania bezpieczeństwa IT dla Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (4,2 mln zł) oraz modernizacja contact center[1] w Polkomtelu (5,8 mln zł).

“Obserwujemy aktywność inwestorów jeśli chodzi o budowę lotnisk. Na lotniskach brakuje nowoczesnych technologii i niemal wszystkie będą modernizowane. Daje to duże możliwości naszej spółce. Przychody z tego tytułu w ciągu najbliższych 2 lat mogą wynieść od kilkunastu do kilkudziesięciu mln zł” – powiedział prezes Qumak-Sekom.

Po IV kwartale 2010 r. zysk netto Qumaka-Sekom wyniósł ok. 13,25 mln zł wobec ponad 14,3 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny w tym czasie spadł do 14,86 mln zł z 16,1 mln zł, a przychody wzrosły do ponad 329 mln zł z blisko 293,5 mln zł.

Qumak-Sekom zwiększył w 2010 roku udział sektora publicznego w swoich przychodach. Dobre wyniki spółka osiągnęła również na rynku IT, natomiast spadek udziału w przychodach i w marży zanotował Pion Technologii Inteligentnego Budynku.

“W przypadku przychodów ponad 170 mln zł pochodziło ze współpracy z sektorem publicznym. Był to również bardzo dobry rok na rynku IT. W tym przypadku obroty wzrosły o 31 proc., a wynik operacyjny o 81 proc. Potwierdziły się natomiast nasze oczekiwania co do spadku rentowności kontraktów w obszarze Pionu Technologii Inteligentnego Budynku” – dodał.

“Spodziewamy się, że w połowie roku 2011 lub w roku 2012 wrócimy do normalnych poziomów w Pionie TIB” – dodał.

Źródło: PAP / jow/ jtt

[/mv]
Słownik
1. contact center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *