Infolinia dla mieszkańców Warszawy podczas powodzi w maju ub. r. w ciągu 5 dni przyjęła 10 tys. połączeń. Pracowało przy niej ponad 100 osób, w tym ponad 80 wolontariuszy i harcerzy. Przyjęto 636 zgłoszeń z całej Polski z deklaracjami pomocy dla warszawiaków.
Bezpłatna infolinia dla mieszkańców Warszawy zajmuje się profesjonalną i kompleksową obsługą mieszkańców, która polega nie tylko na udzielaniu informacji z zakresu tzw. “geografii urzędu”, ale również procedur obowiązujących przy załatwianiu konkretnych spraw. Osoba dzwoniąca dowie się, jak można szybko dotrzeć w dane miejsce, w którym Biurze uzyska informację dotyczącą np.: spraw lokalowych lub społecznych (z podaniem właściwego nr telefonu, dokładnej lokalizacji), możliwości wyrobienia np. dowodu osobistego, paszportu lub dowodu rejestracyjnego i in.
Infolinia jest nadzorowana przez Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy. Informacje udzielane przez konsultantów są na bieżąco dostosowywane do sytuacji w stolicy. Mieszkańcy – rozmawiając z konsultantem lub odsłuchując nagrane komunikaty – mogą szybko uzyskać wszystkie ważne i potrzebne informacje dotyczące pracy urzędu oraz aktualnych wydarzeń.