Już 21 proc. Polskich przedsiębiorstw wykorzystuje w procesach obsługi klienta zewnętrzne firmy – wynika z badań firmy IPSOS. Jeszcze 3 lata temu z usług tego typu firm korzystało zaledwie 10 proc. firm.[mv]
Największą popularnością usług call center[1] cieszy się branża telekomunikacyjna. Korzysta z niej 60 proc. operatorów wobec 29% w 2008. Oznacza to wzrost o 31 procent. Należy pamiętać, że call center to już nie tylko telefon. Obecnie branża oferuje szeroki wachlarz usług obejmujących połączone ze sobą kanały komunikacji: od telefonu, przez e-mail, web-chaty, po papierową korespondencję – mówi Aneta Michałkowicz, wiceprezes CallOne.
Co ciekawe, klienci outsourcingowych call center są zadowoleni z jakości pracy takich firm, bo 16% z nich deklaruje zwiększenie wydatków. W czołówce takiego zestawienia są banki i firmy ubezpieczeniowe. Aż 29 proc. tego typu instytucji mówi o wzroście nakładów na telefoniczną obsługę klientów. Podobne deklaracje składa też do piąty operator telekomunikacyjny.[/mv]