Zainteresowanie call center z roku na rok rośnie

Już 21 proc. Polskich przedsiębiorstw wykorzystuje w procesach obsługi klienta zewnętrzne firmy – wynika z badań firmy IPSOS. Jeszcze 3 lata temu z usług tego typu firm korzystało zaledwie 10 proc. firm.[mv]

Największą popularnością usług call center[1] cieszy się branża telekomunikacyjna. Korzysta z niej 60 proc. operatorów wobec 29% w 2008. Oznacza to wzrost o 31 procent. Należy pamiętać, że call center to już nie tylko telefon. Obecnie branża oferuje szeroki wachlarz usług obejmujących połączone ze sobą kanały komunikacji: od telefonu, przez e-mail, web-chaty, po papierową korespondencję – mówi Aneta Michałkowicz, wiceprezes CallOne.

Co ciekawe, klienci outsourcingowych call center są zadowoleni z jakości pracy takich firm, bo 16% z nich deklaruje zwiększenie wydatków. W czołówce takiego zestawienia są banki i firmy ubezpieczeniowe. Aż 29 proc. tego typu instytucji mówi o wzroście nakładów na telefoniczną obsługę klientów. Podobne deklaracje składa też do piąty operator telekomunikacyjny.[/mv]

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *