Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Bank Millennium planuje kolejne inwestycje w bankowość mobilną

Bank Millennium, który w połowie stycznia br. udostępnił swoim klientom aplikację mobilnej bankowości, umożliwiającą dostęp do serwisu transakcyjnego z telefonów komórkowych Apple iPhone, notuje bardzo duże zainteresowanie tą ofertą.[mv]

W ciągu pierwszych kilkunastu dni blisko 21 tys. osób pobrało ze stron internetowych banku specjalne kody promocyjne, a samą aplikację pobrało i aktywowało blisko 2 tys. klientów banku. Aplikacja Banku Millennium jest obecnie najczęściej pobieraną aplikacją finansową z iStore (internetowy sklep z darmowymi i płatnymi aplikacjami dla iPhone’ów i iPadów Apple).

– Potwierdza to, że bankowość mobilna odpowiada na potrzeby klientów ceniących wygodny i nieograniczony dostęp do rachunku bankowego. Bankowość mobilna jest kanałem, który będzie się dynamicznie rozwijał w kolejnych miesiącach. Już w marcu planujemy udostępnienie aplikacji mobilnej dla telefonów z systemem operacyjnym Android. Wkrótce też planujemy wprowadzenie nowych funkcji w ramach aplikacji mobilnej, m.in. wyszukiwarki bankomatów i oddziałów bankowych oraz nowych rozwiązań w zakresie obsługi płatności – mówi Ricardo Campos, dyrektor departamentu bankowości elektronicznej Banku Millennium.

Niewątpliwie to zasługa wspólnej promocji Banku Millennium z PTK Centertel, operatorem sieci komórkowej Orange, w ramach której dla klientów banku operator przygotował specjalne taryfy (umowy na dwa lata, abonamenty od 149 do 229 zł), w których oferuje telefony iPhone4 w cenie za 1 zł (dla klientów biznesowych w taryfie za 229 zł brutto także tablet iPad za 1 zł). Aby kupić telefony i tablet w tych cenach, klienci muszą użyć wspomnianych kodów ze strony banku.

Tak duże zainteresowanie bank osiągnął, mimo że oferta nie jest promowana szeroką kampanią ATL[1]-ową w mediach (towarzyszy jej kampania internetowa – w portalach oraz na stronie głównej banku i wsparcie materiałami POS w placówkach banku). Jej kreację przygotowały agencje Mather Communications i Copuz.com, media zaplanował i zakupił zaś Fastbridge (Initiative Warszawa).

Bank zapowiada, że niebawem udostępni aplikację mobilnej bankowości na urządzenia z systemem Android

PTK Centertel, operator sieci Orange, nie ujawnia, ilu klientów Banku Millennium zamówiło do tej pory promocyjne taryfy, ile urządzeń ani[2] jakich (iPhone’ów i iPadów) zamówili. Nie podaje też dotychczasowych wyników sprzedaży produktów Apple w swojej sieci. Deal z Bankiem Millennium to pierwsza tego rodzaju kooperacja polskiego Orange z instytucją bankową.

(za MMP)[/mv]

Słownik
1. ATL. Above the line, ang. “powyżej linii” jest rodzajem strategii marketingowej skierowanej do odbiorcy masowego bez personalizowania przekazu z…
2. ani. inaczej Automatic Number Identification lub caller id – numer telefonu dzwoniącego.
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Voice Commerce – czy jest miejsce dla contact center?

Sztuczna inteligencja (AI) coraz mocniej i pewniej wkracza do internetowego handlu. Sam e-commerce zmienia się już w smart-commerce. A wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz stosowanie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości pozwala na dokładne dopasowanie oferty do potrzeb klienta. Nowe technologie mogą pomóc zbudować przywiązanie do marki, sztuczna inteligencja podpowie produkty, a asystent głosowy pozwoli robić zakupy bez użycia rąk.
Czytaj więcej

ChatGPT w e-commerce

Moment pojawienia się ChatuGPT jest przełomowy. Wiele osób uważa, że AI zastąpi niebawem specjalistów m.in. copywriterów i twórców contentu. Jednak czy wykorzystanie treści z ChatuGPT w e-commerce jest zgodne z prawem? - Należy pamiętać, że jest to narzędzie, którego algorytmy bazują również na web scrapingu, a co za tym idzie – efekty jego pracy mogą być plagiatem.
Czytaj więcej

Biznes woli usługi niż sprzęt

Według prognoz Gartnera wartość usług IT w 2019 r. może przekroczyć magiczną granicę 1 bln dolarów. Zyska na tym zarówno segment oprogramowania, jak i sprzętu. Nowa odsłona oferty wynajmu serwerów dedykowanych Atmana wpisuje się w te rynkowe trendy. Cyfrowa transformacja wymusza bowiem na polskich przedsiębiorcach wdrażanie rozwiązań, które są elastyczne i jednocześnie optymalne kosztowo.