“My to wszystko widzimy”

W środę przy stacji metra Świętokrzyska odbędzie się happening organizowany w geście solidarności z pracownicami i pracownikami Wydziału Call Center[1] Banku Millennium – poinformowali przedstawiciele Demokratycznego Zrzeszenia Studenckiego.

 

27 stycznia tego roku Mazowiecki Zarząd Wojewódzki OPZZ “Konfederacja Pracy” zwrócił się w tej sprawie do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzenie kontroli w Wydziale Call Center Departamentu Bankowości Bezpośredniej Banku Millennium. Happening będzie protestem przeciwko łamaniu praw pracowniczych w tym wydziale banku: bezprawnemu zatrudnianiu na umowy o dzieło, stosowaniu mobbingu (na ekranach w Call Center pojawiają się napisy: “My to wszystko widzimy”, “Klienci się od nas odwracają!!!”, “Serwisy spadają!!!. ), nierespektowaniu prawa do przerw w czasie pracy, dyskryminacji ze względu na czas pracy (różnicowanie stawek godzinowych). Umowy o dzieło umożliwiają pracodawcy m.in. zwolnienie pracownika w ciągu jednej chwili, co ostatnio spotkało m.in. Maćka Łapskiego, członka OPZZ “Konfederacja Pracy” (w środę sprawa trafi do sądu).

– Pod względem umów śmieciowych Polska zajęła niedawno niechlubne pierwsze miejsce w Europie wyprzedzając Hiszpanię. Dla Zielonych 2004 zrównoważony rozwój gospodarczy i ekologiczny nie jest możliwy bez poszanowania praw pracownic i pracowników – mówi Tomasz Goliński, członek koła warszawskiego Zielonych.

Organizatorzy akcji chcą “skierować uwagę opinii publicznej, obecnych i potencjalnych klientów Banku Millennium na to, w jaki sposób traktuje on swoich pracowników i czy wobec tego warto taki bank wspierać?”.

Akcję zainicjował Ogólnopolski Pracowniczy Związek Zawodowy “Konfederacja Pracy”. Swój udział zapowiedziały już warszawskie struktury Demokratycznego Zrzeszenia Studenckiego, Kancelarii Sprawiedliwości Społecznej i Ruchu Sprawiedliwości Społecznej, Młodych Socjalistów i Zielonych 2004. Początek happeningu przy oddziale banku Millennium na skrzyżowaniu ulic Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej zaplanowano na godz. 17.

Źródło: Gazeta.pl

Słownik
1. Call Center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
1 comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *