Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Infolinia z bezpłatnymi poradami prawnymi

Klienci posiadający poszczególne pakiety assistance Europ Assistance Polska, otrzymują dostęp do całodobowej infolinii prawnej. W ramach tej usługi mogą skorzystać z telefonicznej konsultacji z prawnikiem, a nawet otrzymać drogą elektroniczną wzory dokumentów.

[mv]

Infolinia prawna to coraz popularniejsza usługa assistance. Statystyki Europ Assistance Polska pokazują, że w 2010 roku liczba spraw prawnych zwiększyła się trzykrotnie w porównaniu z rokiem 2009. Do niedawna infolinia prawna dołączana była głównie do pakietów assistance skierowanych do sektora MSP, czyli np. office assistance dołączony do konta bankowego lub kredytu.

Ostatnio coraz częściej oferty skierowane do klientów indywidualnych również zawierają infolinię prawną. Taką ofertę posiadają między innymi: MultiBank S.A., Bank Millennium S.A., Bank Zachodni WBK S.A., a także BNP Paribas Fortis i Deutsche Bank PBC. Infolinia prawna jest częścią zarówno assistance samochodowego, podróżnego, medycznego, jak również domowego i rodzinnego. Usługi infolinii prawnej oferowane są również z pakietami usług concierge, czyli nieodpłatną organizacją przedsięwzięć zleconych przez klienta.

– Nawet profesjonaliści mają coraz większy problem w poruszaniu się w gąszczu norm prawnych. W tej sytuacji przeciętny człowiek coraz częściej narażony jest na ryzyko wynikające z nieznajomości prawa. Zaznaczyć przy tym trzeba, że nie wszystkie sfery obrotu prawnego wymagają specjalistycznej wiedzy i pomocy prawnika. Często wystarczająca jest informacja o treści obowiązujących przepisów.

Z mojego doświadczenia wynika, że najczęściej potrzeba uzyskania informacji prawnej powstaje na gruncie przepisów prawa cywilnego, prawa pracy i prawa spadkowego – dodaje Marek Pilc, Radca Prawny w Europ Assistance Polska.[/mv]

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy