Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Nowe uprawnienia GIODO

Kary za utrudnianie kontroli i niewykonanie decyzji oraz obowiązek odpowiedzi na wystąpienia i wnioski GIODO to rozwiązania wprowadzone do ustawy o ochronie danych osobowych. Nowe przepisy zaczną obowiązywać od 7 marca 2011.

Przyznają one Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych m.in. takie uprawnienia jak:

  • nakładanie grzywien, jako środka egzekucyjnego, w celu przymuszenia (maksymalnie 10 tys. złotych – w stosunku do osoby fizycznej, i maksymalnie 50 tys. złotych – w stosunku do osób prawnych) – GIODO jako organ egzekucyjny w zakresie egzekucji administracyjnej obowiązków o charakterze niepieniężnym,
  • kierowanie do: organów państwowych, organów samorządu terytorialnego, państwowych i komunalnych jednostek organizacyjnych, jak również innych jednostek organizacyjnych, a także osób fizycznych i prawnych, wystąpień zmierzających do zapewnienia skutecznej ochrony danych osobowych,
  • występowanie do właściwych organów z wnioskami o podjęcie inicjatywy ustawodawczej albo o wydanie bądź zmianę aktów prawnych w sprawach dotyczących ochrony danych osobowych.

Podmioty, do których zostało skierowane przez GIODO wystąpienie lub wniosek będą zobowiązane ustosunkować się do nich w terminie 30 dni od daty jego otrzymania. Ponadto, za udaremnianie lub utrudnianie wykonywania czynności kontrolnych przez inspektorów GIODO będzie groziła kara grzywny, ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do 2 lat.

 

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Najlepsi Polish Contact Center Awards 2023 – zapowiedź konferencji

7 grudnia Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB organizuje konferencję, w trakcie której zostaną zaprezentowane zwycięskie zgłoszenia z konkursu Polish Contact Center Awards. Dla uczestników wydarzenia będzie to doskonała okazja, żeby dowiedzieć się, jakie działania zostały uznane przez Jury konkursu za najlepsze rynkowe praktyki i dlaczego. Zaplanowane sesje Q&A oraz dyskusje branżowe pozwolą przedstawicielom branży wymienić się wiedzą i doświadczeniem oraz poszukać inspiracji do rozwoju własnych działań.
Czytaj więcej

Call Center w mediach

Media specjalistyczne i branżowe są przychylniejsze telemarketerom niż źródła ogólnoinformacyjne czy blogi. Wynika z analizy medialnej branży call center i telemarketingu, przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” na zlecenie Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego. Cieniem na wizerunku zawodu telemarketera kładą się doniesienia o nieuczciwych praktykach niektórych firm, chętnie podchwytywane przez media.
Czytaj więcej

SMB rozwija partnerstwa dla rynku customer care

W listopadzie br. Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB uruchomiło program edukacyjny dla branży contact center. Pierwszym elementem programu jest Studium Menedżera Contact Center organizowane wspólnie z Wydziałem Zarządzania UW. Na uroczystej inauguracji 10 listopada pojawili się studenci oraz wykładowcy i zaproszeni eksperci branży.