Pasażerowie korzystający z infolinii ZTM będą mogli – od lutego – łatwiej uzyskać połączenie z numerem 22 194 84. Zwiększy się liczba dostępnych linii w portalu głosowym. Obecnie, w tym samym czasie może z niego korzystać 6 osób, w lutym będzie mogło już 12.
[mv]Pytań kierowanych do infolinii jest ponad 20 tysięcy miesięcznie (styczeń 2010 – 29 896; czerwiec – 21 089; październik – 24 069, grudzień – 22 016). Większość dotyczy rozkładu jazdy (41-46 proc.) i „jak dojechać” (30-40 proc.). Pasażerowie pytają również o taryfę biletową, ulgi. Zgłaszają skargi, które są skrupulatnie odnotowywane i przekazywane do wyjaśnienia w merytorycznych komórkach (najwięcej skarg zgłoszono w styczniu i grudniu ub. roku).Pytania są często związane z tym, co aktualnie dzieje się w „komunikacyjnej” Warszawie. W 2010 r. odnotowano wzrost zainteresowania budową drugiej linii metra. Szczególne zainteresowanie tym tematem miało miejsce w sierpniu i wrześniu.
Wśród nietypowych pytań pasażerów zdarzają się zupełnie niezwiązane z zagadnieniami komunikacyjnymi. Kiedyś pasażerka zapytała o dojazd na ul. Łodygową ileś tam. Po otrzymaniu satysfakcjonującej ją informacji kolejnym pytaniem było: „Jaki jest numer telefonu do fryzjera, który się pod tym numerem znajduje?”. Wiele osób prosiło o numery do pizzerii, przychodni…
Portal głosowy uruchomiono w październiku 2008 roku – jednocześnie korzystać może z niego 6 osób. W tym roku liczba możliwości zostanie podwojona – do 12. Usługę portalu głosowego dostarcza od początku i nadal będzie to robić firma Primespeech Łukasz Brocki. Umowę na świadczenie usługi portalu głosowego z firmą wyłonioną w trybie przetargu nieograniczonego podpisano 20 grudnia 2010 r. W Sekcji Infolinii ZTM zatrudnionych jest 12 osób. Infolinia działa przez całą dobę.[/mv]