W konkursie „Bank Najbliższy Klientowi” organizowanym przez „Dziennik Gazetę Prawną” Bank Pekao SA otrzymał nagrodę w kategorii “Najlepsza Infolinia”.
[mv]Otrzymanie tego wyróżnienia zbiegło się w czasie z publikacją wyników kompleksowego badania dotyczącego bankowych kanałów informacyjnych przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, w którym Bank Pekao zajął drugie miejsce.Ranking „Dziennika Gazety Prawnej” przygotowały: doradca finansowy Expander oraz Indicator, firma zajmująca się badaniem opinii publicznej. W ten sposób oceniającymi byli zarówno eksperci od usług finansowych, jak i sami klienci.
– Satysfakcja klientów jest dla nas celem pierwszoplanowym. Kluczowym elementem jest udostępnienie klientowi możliwości najlepszego kontaktu z bankiem. Dlatego nagroda za najlepszą jakość konsultantów telefonicznych bardzo nas cieszy. Takie wyróżnienia pokazują, że podjęte przez nas działania odnoszą zamierzony skutek, czego efektem jest także wysokie miejsce Banku Pekao w kompleksowym i niezależnym badaniu jakości naszych kanałów informacyjnych – mówi Wojciech Pantkowski, Dyrektor Zarządzający w Banku Pekao SA.
W badaniu przygotowanym przez ARC Rynek i Opinia Bank Pekao SA awansował na drugie miejsce z piątego zanotowanego w majowej edycji badania w ogólnej ocenie jakości wszystkich kanałów informacyjnych, czyli infolinii telefonicznej, poprzez e-mail oraz formularz kontaktowy na stronie www.
Pekao okazało się liderem w zakresie najpełniejszej informacji o kredytach gotówkowych, kartach kredytowych i lokatach poprzez kanał telefoniczny, wygrywając w trzech z pięciu kategorii. Na najlepszą pomoc mogą liczyć także osoby poszukujące w pobliżu bankomatu: wystarczy podać operatorowi infolinii miejscowość i ulicę, gdzie aktualnie się przebywa.
Biorąc pod uwagę ogólną jakość usług świadczonych za pośrednictwem infolinii Bank Pekao SA przesunął się z 6 na 2. pozycję.
Instytut Badawczy ARC i Opinia organizuje badanie dwa razy w roku. Jego celem jest porównanie jakości obsługi klienta za pośrednictwem różnych kanałów informacyjnych w poszczególnych bankach. Pod uwagę bierze się jakość pracy konsultantów oraz ilość informacji, jaką otrzymują klienci.[/mv]