Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

FreecoNet nagrodzony za innowacyjność

Operator telefonii internetowej FreecoNet został uhonorowany tytułem „Regionalnego Lidera Innowacji i Rozwoju 2010” za stworzenie hostowanych usług dodanych. Operator uzyskał także nominację w prestiżowym konkursie „Firma z Przyszłością 2010″, organizowanym przez Pomorską Izbę Rzemieślniczą Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

[mv]Konkurs „Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju” jest przeprowadzany corocznie przez Fundację Innowacji i Rozwoju. Składa się z dwóch etapów – regionalnego w 16 województwach, oraz ogólnopolskiego. Zwycięzcy w regionach są nominowani do krajowego finału. W tegorocznej edycji konkursu w województwie pomorskim, FreecoNet zwyciężył w kategorii “Innowacyjny Produkt”, za który zostały uznane hostowane usługi dodane dostępne na platformie operatora.

Oferowany przez FreecoNet pakiet hostowanych usług dodanych obejmuje m.in. centralkę telefoniczną, Wirtualny Fax, Rejestrator Rozmów, Call Center[1], IVR[3] z wbudowaną syntezą mowy, billingi online, przekierowania rozmów i wiele innych. Uruchomienie poszczególnych modułów nie wymaga żadnych inwestycji, jako że cała infrastruktura potrzebna do ich działania jest zainstalowana na serwerach operatora. Należy jedynie mieć konto we FreecoNet i po zalogowaniu do dostępnego przez internet panelu, zaznaczyć kliknięciem interesujące nas usługi. Najprostsze z nich są dostępne za darmo, a korzystanie z bardziej zaawansowanych wiąże się z niewielkimi, miesięcznymi opłatami.

Innowacyjność rozwiązań telekomunikacyjnych FreecoNet została także doceniona nominacją w konkursie „Firma z Przyszłością 2010″. Jest to jeden z najbardziej prestiżowych konkursów dla przedsiębiorców z Pomorza, który jest organizowany przez Pomorską Izbę Rzemieślniczą Małych i Średnich Przedsiębiorstw od 1996 roku. Jego celem jest wspieranie konkurencyjności i promocja firm z województwa pomorskiego.

Bardzo cieszą nas te wyróżnienia. Potwierdzają innowacyjność i potencjał tkwiący w platformie FreecoNet. Wszystkie otrzymywane dowody uznania stanowią dla nas motywację do dalszego rozwoju platformy, tak aby nadal wyznaczać standardy na rynku telefonii internetowej w Polsce – mówi Jan Wyrwiński, Prezes Zarządu FreecoNet Tlenofon SA.

FreecoNet – od momentu powstania w 2006 roku – zdobył wiele nagród i wyróżnień, głównie za innowacyjność oraz wkład w rozwój polskiego rynku telefonii VoIP[2]. W ostatnim czasie platforma FreecoNet znalazła się wśród zwycięzców konkursu “Produkt Roku 2010 – Wybór Czytelników”, organizowanego przez Magazyn Networld – za wprowadzenie rozmów telefonicznych w jakości HD. Wcześniej za stworzenie FreecoNet była nagradzana Datera SA – m.in. tytułem „VoIP Lider 2008″ (branżowa nagroda firmy D-Link), wyróżnieniem w konkursie „Kamerton Innowacyjności 2008″ (organizowanym przez Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan, BRE Bank, D&B, Rzeczpospolitą oraz Manager Magazin), czy tytułem „Innowacja Roku 2007″ (w konkursie organizowanym przez Forum Biznesu).[/mv]

Słownik
1. Call Center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
2. VoIP. (inaczej Voice over Internet Protocol) to technologia umożliwiająca prowadzenie rozmów telefonicznych za pośrednictwem Internetu. W przeciwieństwie do tradycyjnych…
3. IVR. system teleinformatyczny umożliwiający interaktywną obsługę połączeń przychodzących. Klient przechodzący przez drzewo IVR po wysłuchaniu nagranych wcześniej komunikatów dźwiękowych…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Rozdano SAP Innovation Awards 2023

Podczas gali SAP Innovation Awards wyróżniono jedenaście projektów transformacji cyfrowej w takich sektorach jak energetyka, eCommerce, transport, farmacja czy FMCG. Wśród tegorocznych laureatów znalazły się: Veolia, PSE, Pfleiderer, Lotte Wedel, PKP Intercity, Grupa CCC, Polpharma Biologics, Moris, AmRest, Agriplus, Aquael. Wyróżnienia wręczono podczas SAP NOW Poland 2023 – najważniejszego wydarzenia biznesowego polskiej społeczności SAP w tym roku.
Czytaj więcej

Rozpoczyna się konkurs Telemarketer Roku 2017

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB po raz dziewiąty organizuje konkurs Telemarketer Roku, nagradzający najlepszych konsultantów telefonicznych. Po raz pierwszy nagrodzeni zostaną również wideomarketerzy. Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są od 27 lutego do 16 marca 2017 roku.