Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Wzrost przychodów Interactive Intelligence

Interactive Intelligence głosiło wyniki finansowe trzeciego kwartału 2010 r. Całkowite przychody firmy wyniosły 41,8 mln dolarów, co stanowi rekordowy, 26 % wzrost w porównaniu z tym samym kwartałem roku ubiegłego.

[mv]„W trzecim kwartale 2010 roku Interactive Intelligence odnotowało wysoki wzrost przychodów praktycznie we wszystkich regionach świata, w których prowadzimy działalność” – stwierdził założyciel i dyrektor generalny Interactive Intelligence, dr Donald E. Brown. – „W ciągu ostatnich trzech miesięcy sfinalizowaliśmy wiele dużych kontraktów, co przełożyło się na uzyskane świetne wyniki finansowe. Obserwujemy stały wzrost zainteresowania usługami CaaS (Communication-as-a-Service), a nowe zamówienia związane z rozwiązaniami komunikacyjnymi wykorzystującymi przetwarzanie w chmurze znacząco wpływają na wysokość naszych gwarantowanych przychodów.”

W trzecim kwartale 2010 r. firma odnotowała następujące wyniki:

  • Całkowite przychody wyniosły 41,8 mln dolarów, co stanowi 26 % wzrost w porównaniu z tym samym kwartałem roku ubiegłego (33,2 mln dolarów).
  • Zysk netto liczony zgodnie z metodologią GAAP wyniósł 3,5 mln dolarów w porównaniu z 2,8 mln dolarów w trzecim kwartale 2009 r.
  • Dochód netto obliczany bez uwzględnienia metodologii GAAP wyniósł 6,9 mln dolarów w porównaniu do 5,7 mln dolarów osiągniętych w analogicznym okresie 2009 r.

Bilans środków gotówkowych i inwestycyjnych na dzień 30 września 2010 roku wyniósł 85,5 mln dolarów. Firma nie posiada żadnych wierzytelności.

Do innych najważniejszych wydarzeń związanych z działalnością firmy w ciągu ostatnich trzech miesięcy można zaliczyć:

  • Przejęcie Latitude Software, dostawcy oprogramowania i usług związanych z zarządzaniem egzekucją należności;
  • Wprowadzenie na rynek rozwiązania do monitoringu, routingu i raportowania mediów społecznościowych stworzonego wspólnie z firmą Buzzinet;
  • Rozpoczęcie kampanii „Bez Frustracji”, mającej na celu udostępnienie zasobów edukacyjnych pomocnych w zapewnieniu klientom i firmom lepszej obsługi;
  • Wyróżnienie przyznane przez TMC Labs w uznaniu dla nowego produktu do automatyzacji procesów komunikacyjnych – Interaction Process Automation™ (IPA).
  • Wyróżnienie Network Products Guide’s Reader’s Trust za produkt Interaction SIP Station™.
  • Tytuł firmy roku przyznany przez Frost & Sullivan.[/mv]
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Jarosz nagrodzony

Rafał Jarosz z klinikicallcenter.pl został wyróżniony przez vortal contactcenterworld.com tytułem “Contact Center World Industry Champion”.