Koniec Centrum Usług Satelitarnych

Ze złomowanie anten nadajników satelitarnych zakończyło trwającą od ponad 36 lat działalność Centrum Usług Satelitarnych. To właśnie dzięki temu ośrodkowi możliwe było nawiązanie połączenia telefonicznego z dowolnym punktem na ziemi. 

[mv]Działało tu siedem anten – największa miała 32 m średnicy i ważyła 300 ton. Obsługiwała systemu Intelsat, który umożliwiał transatlantyckie połączenie centrali telefonicznej w Polsce i USA. – Rozwój międzynarodowych sieci światłowodowych spowodował, że gwałtownie spadło zapotrzebowanie na przesyłanie połączeń głosowych za pośrednictwem satelity – tłumaczyła w wywiadzie dla Gazety Wyborczej – Izabella Szum, rzecznik prasowy Grupy TP w Krakowie.

Wg. Informacji dziennika Gazeta Wyborcza jeszcze kilka miesięcy temu ośrodek miał zostać przejęty przez spółkę TP Emitel. Nie stało się to jednak, gdyż – jak informuje gazeta – TP Emitel postanowiono wystawić na sprzedaż.[/mv]

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

2 tys. automatów Poczty Polskiej

Poczta Polska stawia na intensywny rozwój ekologicznego, wygodnego oraz bezpiecznego sposobu nadawania i odbierania przesyłek. Jednym z najważniejszych celów strategicznych jest…
Czytaj więcej

Teleinvention w nowej siedzibie i dwa razy większe

Do ponad 200 stanowisk zostanie rozbudowane call center prowadzone przez firmę Teleinvention sp. z o.o. Oznacza to wzrost o ponad 100%. Aktualnie firma dysponuje call center z 90 stanowiskami. Spółka niebawem otworzy drugą lokalizację w Krakowie, przy ul. Krowoderskich Zuchów, której powierzchnia przekroczy 800 m kw.

TAI w SMB

Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego poinformowało, że decyzją Zarządu SMB dnia 12 kwietnia br. do grona członków SMB została przyjęta…
Czytaj więcej

Ubezpieczenia w Polsce: AI, IoT i telematyka

Dzięki nowym technologiom wdrażanym przez firmy ubezpieczeniowe możliwe będzie tworzenie innowacyjnych, spersonalizowanych produktów, dokładniejsza ocena ryzyka, a także szybsza wypłata odszkodowań – takie wnioski płyną z raportu „Cyfryzacja sektora ubezpieczeń w Polsce”, przygotowanego przez Accenture dla Polskiej Izby Ubezpieczeń.