Do FreecoNet dołączyli użytkownicy telefonii internetowej od Mediatel SA, którzy do tej pory korzystali z oferty „Linia VoIP[1]”. To już 34 operator VoIP, którego klienci zostali przeniesieni na platformę FreecoNet.
[mv]Najnowsi użytkownicy FreecoNet to przeważnie małej i średniej wielkości firmy. Na platformę FreecoNet trafili w związku z zakończeniem świadczenia usługi „Linia VoIP” przez Mediatela. Operator ten zaproponował swoim klientom korzystanie z usług FreecoNet. Wszystkim zainteresowanym utworzono konto na platformie oraz przeniesiono dotychczasowy numer telefonu. Operacja wymagała jedynie zmiany ustawień w wykorzystywanej przez byłych klientów Mediatela bramce VoIP lub telefonie IP.Obecne przejęcie kończy proces migracji VoIP-owych klientów Mediatel SA na platformę FreecoNet. W sierpniu br. zostali tam przeniesieni użytkownicy IPTanifonu oraz Mediatel 4B – należących do grupy Mediatel SA. We wrześniu br. zakończył się również proces przenoszenia do FreecoNet użytkowników Tlenofonu. Wcześniej, bo w czerwcu 2009 roku, do FreecoNet trafili także użytkownicy 30 operatorów VoIP, którzy świadczyli swoje usługi w oparciu o należącą do Netii platformę fon24.pl (m.in. Halo Interia, Fonea, Darmowe Rozmowy, TeleGadu). Wszyscy z tych operatorów zakończyli swoją działalność po przekazaniu klientów do FreecoNet.
“Na rynku wciąż istnieje wielu mniejszych dostawców usług VoIP, którzy ze względu na niewielką skalę działalności nie mają szans w konkurowaniu z tradycyjnymi telekomami. Dlatego też będą łączyć się z większymi operatorami, aż ostatecznie na rynku pozostanie jedynie kilku najbardziej liczących się graczy. Zamierzamy w tym procesie konsolidacji nadal aktywnie uczestniczyć” – zapowiada Jan Wyrwiński, Prezes Zarządu FreecoNet Tlenofon SA.[/mv]