ArchiDoc może zadecydować o wejściu na GPW w 2011 r.

Decyzja w sprawie ewentualnego wprowadzenia spółki ArchiDoc, lidera polskiego rynku w zakresie rozwiązań outsourcingowych dot. zarządzania dokumentami, zostanie prawdopodobnie podjęta w przyszłym roku, wynika z wypowiedzi prezesa Konrada Rochalskiego dla ISB. Rochalski zaznaczył jednak, że bardziej prawdopodobnym scenariuszem jest wejście do ArchiDoc inwestora strategicznego.

[mv]”Decyzja zależy oczywiście od właściciela i zarząd nie może nic deklarować. Jednak wydaje nam się, że w 2011 r. zapadnie decyzja. Obecnie przygotowujemy się na oba warianty, zarówno do upublicznienia, jak współpracy z inwestorem” – powiedział Rochalski. Z jego wypowiedzi wynika, że rozmowy z potencjalnymi inwestorami trwają, a wymogiem stawianym przez właściciela spółki jest umożliwienie ArchiDoc rozwoju zagranicznego.

Wcześniej, na konferencji prasowej, spółka przedstawiła prognozę z której wynika, że w tym roku jej przychody wzrosną o 35% do 50 mln zł.

“Poziom 100 mln zł powinniśmy osiągnąć w 3-4 lata” – powiedział Rochalski agencji ISB. Na koniec roku spółka ma zatrudniać blisko tysiąc osób wobec ok. 450 na koniec 2009 r.

Rochalski poinformował też, że spółka prowadzi rozmowy dotyczące akwizycji. Są one jednak trudne i mogą nie przynieść efektu.

“Cały czas rozmawiamy o przejęciach. W wyniku kryzysu część mniejszych spółek jednak znacząco ucierpiała a wyceny tych zdrowych są bardzo wysokie i znacząco wyższe od spółek publicznych” – zaznaczył Rochalski. Przypomniał, że po fiasku rozmów dotyczących zakupienia spółki typu call center[1], ArchiDoc zdecydował się na powołanie od podstaw firmy Call One.

“Podjęliśmy ryzyko, które się opłaciło. Obecnie Call One generuje miesięczne dodatnie wyniki. To zdrowy i bardzo synergiczny wobec ArchiDoc biznes” – zaznaczył prezes. Dodał, że obecnie Call One ma 160 stanowisk konsultantów a spółka rozważa uruchomienia w Katowicach kolejnych stu.

Do grupy należy też spółka IT Point. Rochalski podtrzymał poprzednie zapowiedzi zgodnie z którymi może zostać ona wprowadzona na NewConnect. (ISB)

Bankier.pl / mtd/lk[/mv]

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *