74 pracowników bydgoskiej centrali Contact Center[1] dostało wypowiedzenia. Firma zapewnia, że przyjmie ich z powrotem, gdy podpisze nowe kontrakty. Ale najpewniej do oddziału w Toruniu.
Pracę stracił właśnie co czwarty pracownik Contact Center w Bydgoszczy. Dlaczego? – Redukcje w dziale handlowym są konieczne, zmniejszyła się liczba zleceń, dla tych osób aktualnie nie ma zajęcia – mówi Jolanta Gburczyk z działu marketingu. Zaprzecza pogłoskom, jakoby miała zamykać oddział w Bydgoszczy.
Contact Center zajmuje się sprzedażą produktów elektronicznych oraz usług przez telefon. Współpracuje z przedstawicielami branży telekomunikacyjnej i komputerowej. Na początku tygodnia rozstała się z 74 osobami. Większość ze zwolnionych pracowała na umowie-zleceniu. Obowiązuje ich miesięczny okres wypowiedzenia.
– Każdy pracownik dostał odprawę – zapewnia Paulina Kaja, kierownik działu personalnego Contact Center. – Choć zgodnie z przepisami należała się tylko tym, którzy mieli umowy o pracę, postanowiliśmy przyznać dodatkowe rekompensaty także osobom współpracującym z firmą na zleceniu.
Ile dostaną pracownicy? – Niektórzy nawet wysokość trzykrotnej pensji. Od tysiąca do 5 tys. zł. To zależy od stażu pracy – mówi Kaja. Zwolnieni telemarketerzy mogą liczyć na powrót do firmy, jeśli ta w najbliższym czasie zdobędzie nowe kontrakty.
Mają też inne wyjście. Mogą postarać się o posadę w oddziale Contact Center w Toruniu. Ten niedawno rozszerzył współpracę z operatorem komórkowym Orange i w związku z tym ogłosił, że poszukuje 200 nowych konsultantów. Na razie znalazł 50 osób i rekrutację chwilowo zawiesił. – Ale wznowimy ją niebawem – zapowiada Kaja. Nie chce podać konkretnego terminu.
Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz/wł.
Powyższa informacja dotyczy spółki Contact Center Sp. z o.o. zarejestrowanej przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000327814.
To jaką oni mają umowę, skoro taką odprawę dostają?
Myślę, że dziennikarska rzetelność nakazuje ostrożnie posługiwać się nazwami. Tytuł może sugerować, że chodzi o firmę Contact Center sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, natomiast mowa tu raczej o zgoła innej firmie z siedzibą w Bydgoszczy gdzie określenie “contact center” odnosi się do rodzaju świadczonych usług. Sugerował bym weryfikację tego typu informacji ponieważ mogą one naruszać interesy konkretnych firm.
Dziękuję za trafne spostrzeżenie. Stosowna informacja została dodana do artykułu. Jednocześnie zapewniamy, że w żadnym wypadku tytuł, ani treść publikacji nie miała na celu naruszenia interesu oraz dobrego imienia spółki Contact Center Sp. z o.o. zarejestrowanego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000043165.