Do Polski nadchodzi technologiczna rewolucja w kontaktach z telefonicznymi centrami obsługi klienta, które będą nas rozpoznawać już po głosie. W tym roku taki system zastosuje jeden z polskich banków.
Wkrótce banki w Polsce będą rozpoznawały klientów po głosie – informuje Gazeta Wyborcza. To oznacza, że przy telefonicznych kontaktach z bankiem, do weryfikacji klienta będzie używane tzw. hasło głosowe, zamiast podawania PIN-ów. Z informacji Gazety wynika, że w tym roku system rozpoznawania klientów po głosie zostanie wprowadzony testowo do jednego z polskich banków, a w przyszłym roku już do pięciu. Nową technologię mogą zastosować także inne firmy przy telefonicznych kontaktach z klientami.
Mało kto wie, że głos każdego człowieka jest wyjątkowy i może służyć jako dyskretny sposób identyfikacji. Fakt ten wykorzystują najnowocześniejsze technologie identyfikacji głosu. Zastosowanie ich w centrach obsługi klienta w bankowości, telekomunikacji i innych branżach jest szczególnie opłacalne. Identyfikacja głosu jest ekonomicznym sposobem poprawienia bezpieczeństwa i zwiększenia wygody klienta. W Polsce firma Algotech ma licencję na oferowanie rozwiązań PerSay, czołowego usługodawcy z branży zaawansowanych rozwiązań do biometrycznej identyfikacji głosu.
Źródło: media2.pl/Gazeta Wyborcza