Infolinie rozpoznają klientów po głosie

Do Polski nadchodzi technologiczna rewolucja w kontaktach z telefonicznymi centrami obsługi klienta, które będą nas rozpoznawać już po głosie. W tym roku taki system zastosuje jeden z polskich banków.

Wkrótce banki w Polsce będą rozpoznawały klientów po głosie – informuje Gazeta Wyborcza. To oznacza, że przy telefonicznych kontaktach z bankiem, do weryfikacji klienta będzie używane tzw. hasło głosowe, zamiast podawania PIN-ów. Z informacji Gazety wynika, że w tym roku system rozpoznawania klientów po głosie zostanie wprowadzony testowo do jednego z polskich banków, a w przyszłym roku już do pięciu. Nową technologię mogą zastosować także inne firmy przy telefonicznych kontaktach z klientami.

Mało kto wie, że głos każdego człowieka jest wyjątkowy i może służyć jako dyskretny sposób identyfikacji. Fakt ten wykorzystują najnowocześniejsze technologie identyfikacji głosu. Zastosowanie ich w centrach obsługi klienta w bankowości, telekomunikacji i innych branżach jest szczególnie opłacalne. Identyfikacja głosu jest ekonomicznym sposobem poprawienia bezpieczeństwa i zwiększenia wygody klienta. W Polsce firma Algotech ma licencję na oferowanie rozwiązań PerSay, czołowego usługodawcy z branży zaawansowanych rozwiązań do biometrycznej identyfikacji głosu.

Źródło: media2.pl/Gazeta Wyborcza

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Colt wprowadza oparte na chmurze rozwiązanie telefoniczne dla Microsoft Teams

Rozwiązanie Direct Routing od Colt, oferowane jako usługa w chmurze, pomaga przedsiębiorstwom szybko uruchomić połączenia PSTN (Publicznej Przełączanej Sieci Telefonicznej) w usłudze Teams. Znacznie usprawnia to komunikację zespołów, które ze względu na pandemię, zmuszone są odbywać spotkania online.
więcej

Zdalna weryfikacja dokumentów dzięki polskiemu fintechowi

Polski fintech Authologic wprowadził do swojego rozwiązania kolejną metodę zdalnej weryfikacji tożsamości - rozpoznawanie fizycznych dokumentów za pomocą wideo lub zdjęcia selfie. Obecnie metoda weryfikacji wideo wdrażana jest m.in. w Vooom, aplikacji umożliwiającej wynajem samochodów na minuty.
więcej

Systell z 5 gwiazdkami Titanium Partner 3CX

Firma Systell, dostawca rozwiązań telekomunikacyjnych uzyskał po raz kolejny tytuł Titanium Partner 3CX. Tym samym od 2 lat firma ta pozostaje jedynym w Polsce partnerem 3CX o tak wysokim statusie współpracy.