Tylko ok. 1/3 konsultantów pracuje w firmach call center[1] dłużej niż miesiąc. A średni okres pracy w jednej firmie to 6-7 miesięcy – wynika z raportu Siły Telemarketingu. Rotacja[2] pracowników call center to jedna z największych bolączek branży.
– Częstym zjawiskiem jest rotacja między kilkoma firmami, ale pozostawanie w tej branży –mówi Aneta Michałkowicz, dyrektor Operacyjny Call One SA. – Dla każdego przedsiębiorstwa jest to niekorzystne, gdyż początkowy okres pracy wymaga największego zaangażowania z punktu widzenia pracodawcy. Nowy pracownik to czas i pieniądze zainwestowane w pozyskanie oraz wstępne wyszkolenie.
Jak zatrzymać najlepszych konsultantów? Według dyrektor Michałkowicz, klucz do sukcesu tkwi w rekrutacji i systemach zarządzania zasobami ludzkimi. Jak podkreśla, rotacja się zmniejszy, gdy pracownicy będą czuli satysfakcję zawodową i zadowolenie z pracy w danym miejscu.
MS/WP.pl
Oczywistym jest, że w dzisiejszym świecie najważniejsze jest, nic innego jak pieniądze. Każdy kto przez jakikolwiek czas pracował w CC, zna realia wynagradzania za pracę agenta. Obiecywane są gruszki na wierzbie, a w rzeczywistości agent otrzymuje śliwki na sośnie. Właściciele CC – zmieńcie politykę wynagradzania, a przestanie Was martwić rotacja wśród pracowników. Pamiętajcie, że zasoby ludzkie w danym regionie są ograniczone.