Rusza bezpłatna infolinia UśmiechniętaKasjerka.pl. Pod numerem 800-800-811 pracownicy handlu, super- i hipermarketów będą mogli dowiedzieć się jak poprawić swoje warunki pracy. „Uśmiechnięta Kasjerka” to kampania społeczna, mająca na celu poprawę warunków pracy osób zatrudnionych w super- i hipermarketach.
W ramach akcji na stronie www.usmiechnietakasjerka.pl są zbierane podpisy pod listem skierowanym do zarządów sieci handlowych, zawierającym apel o poprawę warunków pracy w sieciach handlowych.
Dodatkowym wsparciem dla pracowników jest uruchomiona dzisiaj bezpłatna infolinia, która działa we wszystkie dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach 9:00-15:00. Pracownicy dzwoniąc pod darmowy numer 800 800 811 mogą porozmawiać z przedstawicielem „Solidarności” na temat problemów w swoim miejscu pracy i sposobu ich rozwiązywania.
Same kasjerki zwracają uwagę na pięć głównych problemów na linii pracownik-pracodawca, o których nie mogą, lub boją się rozmawiać:
- Niskie płace
- Brak zainteresowania ze strony szefów sieci handlowych dialogiem i warunkami pracy w poszczególnych sklepach
- Brak poszanowania podstawowych potrzeb i praw pracowniczych
- Zaniedbania dotyczące bezpieczeństwa pracy
- Nierespektowanie prywatnego życia pracowników (np. brak organizacji pracy, która utrudnia planowanie urlopu)
Akcję „Uśmiechnięta Kasjerka” wspiera wiele organizacji pozarządowych – m. in. Koalicja „Karat”, Stowarzyszenie Współpracy Kobiet NEWW Polska i Fundacja CentrumCSR.PL. Kampania jest też wspierana działaniami na portalach społecznościowych, takich jak Facebook i You Tube.