Jabra planuje silny wzrost udziału w rynku w 2010 roku

GN Netcom, wiodący producent zestawów słuchawkowych pod marką Jabra, przedstawił strategię biznesową na drugą połowę 2010 roku. Firma zmierza w kierunku intensywnego wzrostu dzięki partnerstwu strategicznemu z czołowymi przedstawicielami ze swojego segmentu, wykorzystaniu wzrostu w sektorze zestawów słuchawkowych i głośnomówiących oraz uproszczeniu modelu biznesowego. 

Dyrektor generalny GN Netcom, Mogens Elsberg, potwierdził jednocześnie, że głównym celem firmy pozostaje wprowadzanie na rynek najlepszych technologii pod marką Jabra, które ułatwiają komunikację.

W Polsce, w segmencie zestawów call center[2] oraz biurowych, firma intensywnie rozwija program partnerski dla resellerów, pragnąc wspierać ich zarówno w fazie przedsprzedażowej, jak i posprzedażowej. GN Netcom rozszerza na gruncie lokalnym współpracę z kluczowymi partnerami takimi jak Alcatel-Lucent, Avaya, Cisco, HP, IBM, Microsoft, Polycom, Siemens. Ponadto firma intensywnie inwestuje w pracowników w Polsce.

„Prognozy przewidują, że bieżący rok będzie stabilny, ale jego wartość pozostanie niezmieniona. Aktywne działania, które podjęliśmy już w ubiegłym roku, aby zoptymalizować działalność GN Netcom, spowodowały, że jesteśmy przygotowani na rozwój i ożywienie gospodarcze” – powiedział Jiri Krejci, Dyrektor Regionalny segmentu CC&O na rynek Europy Wschodniej w GN Netcom.

Jabra rozwija partnerstwo strategiczne

Według aktualnych analiz, wartość rynku Unified Communications[1] (UC[3]) wynosi obecnie 302 miliony USD i ma zwiększyć się o 1400 procent w ciągu najbliższych pięciu lat, osiągając kwotę 4,2 miliarda USD. Aby wykorzystać rozwój rynku, Jabra podejmuje działania mające zapewnić jej miejsce w czołówce branży. Firma współpracuje z partnerami, aby zapewnić wszystkim produktom stosowne certyfikaty i zgodność z rozwiązaniami UC. Partnerstwo z takimi firmami jak Microsoft, Cisco czy Avaya otwiera nowe kanały dla sprzedaży produktów Jabra.

Jabra wykorzystuje wzrost w segmencie stereofonicznych zestawów słuchawkowych i zestawów głośnomówiących

Obecnie notuje się dynamiczny rozwój segmentu zestawów słuchawkowych Bluetooth stereo oraz zestawów głośnomówiących. Do wzrostu zapotrzebowania na produkty z tego ostatniego segmentu przyczynia się prawodawstwo wielu krajów zabraniające rozmów przez telefon komórkowy podczas prowadzenia samochodu. Firma jest już przygotowana do wykorzystania tego wzrostu.

„Konsekwentnie rozwijamy portfolio zestawów głośnomówiących i urządzeń stereo, odpowiadając na zapotrzebowanie rynku. Jednocześnie z roku na rok powiększamy udział w segmencie słuchawek bezprzewodowych mono, który ciągle stanowi największą część światowego rynku urządzeń Bluetooth” – powiedział Tomasz Pietruszka, Dyrektor Regionalny segmentu Mobile na rynki Europy Wschodniej i Rosji w GN Netcom.

Analitycy branżowi przewidują, że globalne przychody ze sprzedaży stereofonicznych zestawów słuchawkowych Bluetooth będą rosły w 2010 r. w tempie 5%, czyli wyższym od średniej. Sektor stereofonicznych zestawów słuchawkowych oraz zestawów głośnomówiących jest nadal w początkowej fazie rozwoju, co zapewnia firmie atrakcyjne perspektywy wzrostu.

Intensywny udział marki Jabra w rynku Unified Communications

Jabra uzyskała znaczny udział w rynku komunikacji zunifikowanej (UC) – jako pierwszy producent wprowadziła gamę komplementarnych rozwiązań, w tym serię Jabra GO™ 6400 i Jabra PRO™ 9400. Są to pierwsze bezprzewodowe zestawy słuchawkowe z intuicyjnymi ekranami dotykowymi, które łączą zalety softphone’u, telefonu stacjonarnego i komórkowego. Dzięki zaprezentowaniu tych produktów, Jabra wywarła istotny wpływ na rozwój sektora zestawów słuchawkowych i zestawów głośnomówiących.

Jabra upraszcza model biznesowy

W 2009 roku Jabra wprowadziła znaczące zmiany w modelu biznesowym obejmujące łańcuch dostaw oraz ofertę produktową. Jabra pracuje w modelu outsourcingowym, co sprawia, że zarówno firma, jak i jej partnerzy są dobrze przygotowani do zarządzania zapasami i produkcją. Ponadto Jabra współpracuje wyłącznie z dystrybutorami i sprzedawcami. Firma całkowicie przebudowała ofertę w sektorze produktów mobilnych i przeznaczonych do Call Center & Office (CC&O). Poczyniła jednocześnie inwestycje z myślą o wprowadzaniu na rynek nowych produktów, przy silnym wsparciu ze strony działów badań i rozwoju, sprzedaży oraz marketingu.

Słownik
1. Unified Communications. (inaczej UC) to zestaw narzędzi i technologii umożliwiających integrację różnych form komunikacji, takich jak połączenia głosowe, wideokonferencje, wiadomości…
2. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
3. UC. (inaczej Unified Communications) to zestaw narzędzi i technologii umożliwiających integrację różnych form komunikacji, takich jak połączenia głosowe, wideokonferencje,…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *