Skype wprowadza nowe, on-lineowe narzędzie Skype Manager. Zastępuje on panel sterowania Skype Business Control Panel, który pierwotnie został stworzony w celu umożliwienia małym i średnim firmom korzystanie z aplikacji Skype przez ich pracowników.
Narzędzie Skype Manager ułatwia firmom – niezależnie od ich wielkości, optymalne i skuteczne wykorzystywanie Skype w miejscu pracy. Obejmuje ono scentralizowany system płatniczy, umożliwia przeprowadzanie analiz w czasie rzeczywistym i raportowanie. Oferuje również możliwość zarządzania kontami użytkowników Skype w firmie oraz przypisywania poszczególnych funkcji aplikacji. Wszystko po to, aby ułatwić firmom osiągnięcie większej elastyczności w komunikacji oraz kontroli nad wykorzystaniem Skype.
– Przyjrzeliśmy się temu, w jaki sposób Skype jest wykorzystywany w miejscu pracy i opracowaliśmy Skype Manager specjalnie po to, by umożliwić firmom zcentralizowany nadzór nad wykorzystaniem, zarządzaniem oraz regulowaniem płatności za korzystanie ze Skype – wyjaśnia David Gurle, Wiceprezes i Dyrektor Generalny Skype for Business. – Chcemy umożliwić firmom pełniejsze wykorzystanie potencjału Skype po to, aby poznały wszystkie korzyści płynące z usprawnionej współpracy i oszczędności kosztów – dodaje.
Kluczowe funkcje narzędzia Skype Manager: Wykorzystywanie Skype w obrębie firmy jest scentralizowane. Administrator może, w zależności od potrzeb, tworzyć i dodawać konta pracowników. Doładowania Skype Credit są nabywane i przydzielane przez administratora, który dodatkowo kontroluje i przypisuje takie funkcje, jak: numery online, subskrypcje, poczta głosowa, itp. Odnawianie doładowań Skype Credit i subskrypcji może być wykonywane automatycznie. Elastyczna tablica kontrolna raportowania umożliwia analizę w czasie rzeczywistym wykorzystania Skype w całej organizacji, a także tworzenie miesięcznych raportów wydatków na poziomie firmy, działu lub pojedynczego pracownika.
Narzędzie Skype Manager może być także wykorzystywane do szybkiego i łatwego zarządzania Skype dla SIP, rozwiązania umożliwiającego połączenie istniejącego systemu telefonicznego firmy z aplikacją Skype. Dzięki temu Skype pozwala pracownikom na prowadzenie bardziej wydajnej komunikacji, kierując rozmowy wychodzące, wykonywane bezpośrednio z ich normalnych telefonów, na numery telefonów komórkowych i stacjonarnych na całym świecie. Pozwala również firmom na odbieranie rozmów przychodzących od użytkowników Skype za pomocą istniejącej centralki PBX[1] oraz obsługiwanie ich w taki sam sposób, jak wszelkich innych rozmów przychodzących.
Skype Manager jest oferowany w formie darmowej wersji testowej do końca października 2010 r. Skype dla SIP jest obecnie dostępny w wersji Open Beta dla wszystkich.
Źródło: Skype