Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Microsoft Dynamics CRM – przetestuj sam

17 maja br. została uruchomiona platforma, umożliwiająca utworzenie darmowego, 30-sto dniowego konta testowego i zapoznania się z funkcjonalnością systemu Microsoft Dynamics CRM[1] oraz korzyściami, jakie jego implementacja może przynieść własnej firmie. W ramach tego przedsięwzięcia, Microsoft Dynamics nie tylko bezpłatnie oferuje swoje oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami, ale także wsparcie dowolnie wybranego partnera wdrożeniowego.

W akcji biorą udział certyfikowani Partnerzy Microsoft Dynamics, którzy roztoczą nad uczestnikami programu opiekę merytoryczną. Biorący udział w akcji Partnerzy, tacy jak Netwise Sp. z o.o., InforIT Sp. z o.o., Insoft Sp. z o.o., AMG.net S.A., Jade Sp. z o.o., Intersys Sp z o.o., będą udzielać praktycznych porad i wskazówek, w jaki sposób aplikacja CRM może zostać wykorzystana do maksymalizowania zysków firmy.

– Jeśli wdrożenie systemu ma przynieść spodziewane rezultaty, konieczna jest szczegółowa diagnoza potrzeb przedsiębiorstwa, znajomość procesów, jakie w nim zachodzą oraz specyfika branży, w której firma działa. Najlepiej jest więc powierzyć implementację platformy CRM firmie wdrożeniowej, posiadającej wieloletnie doświadczenie we wdrożeniach w konkretnym segmencie rynku. Właśnie z tego powodu pozostawiamy przedsiębiorstwom, które zdecydują się wziąć udział w akcji, swobodę wyboru partnera wdrożeniowego – mówi Mariusz Wołodźko, szef działu Microsoft Dynamics w Microsoft Polska.

Aby założyć 30-sto dniowe konto testowe, należy zarejestrować się na stronie http://emea.dynamicscrm.com/?culture=pl-PL&campaign=MSPOL (linki rejestracyjne można też znaleźć na stronach partnerów wdrożeniowych biorących udział w akcji) i już po kilku chwilach można przekonać się, jak Microsoft Dynamics CRM ułatwia pracę. Testowy system udostępniany jest jako aplikacja hostowana. Po rejestracji uczestnicy programu samodzielnie wybierają funkcjonalności systemu, z których chcą korzystać, dostosowując w ten sposób narzędzie do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa.

W ramach akcji planowane są także działania edukacyjne. Na stronach programu zamieszczono wiele artykułów i materiałów video, które wprowadzą uczestników akcji w tajniki korzystania z systemu. Ponadto, uczestnicy otrzymywać będą praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania i możliwości systemu drogą mailową.

Po zakończeniu akcji klient będzie mógł zadecydować o ewentualnym nabyciu systemu lub dalszym hostowaniu aplikacji we współpracy z partnerem wdrożeniowym. Podobne działania zostały przeprowadzone m.in. w Danii i Holandii, gdzie cieszyły się dużym zainteresowaniem. Duża część uczestników akcji przekonawszy się o możliwościach i zaletach narzędzia, poważnie zaczęła myśleć nad wdrożeniem systemu na stałe.

Słownik
1. CRM. inaczej Customer Relationship Management – system informatyczny, którego zadaniem jest automatyzacja oraz wspomaganie procesów na styku klient-organizacja w zakresie pozyskania…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Co się będzie działo w IT? 5 trendów na nadchodzącą dekadę

Firma Veeam Software, której rozwiązania dbają o dostępność IT oraz ciągłość działania już w przeszło 205 tysiącach przedsiębiorstw i instytucji na całym świecie, obchodzi dziesiątą rocznicę powstania. Z okazji jubileuszu, Doug Hazelman – wiceprezes i naczelny ewangelista Veeam – przedstawia subiektywną listę pięciu trendów, które będą napędzać rynek IT w nadchodzącej dekadzie.