Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego (SMB) będzie certyfikować call centers. Audyt ma potwierdzać standardy usług prowadzone według nowej normy o nazwie EN 15838 zatwierdzonej przez Europejski Komitet Normalizacyjny CEN.
Norma ta określa m.in. zdolności i umiejętności agentów, podstawowe zasady rekrutacji i zarządzania oraz wymogi odnośnie do infrastruktury. Proces certyfikacji będzie realizowany we współpracy z austriacką instytucją Austrian Standards Plus. Według przedstawicieli SMB certyfikowane firmy zyskają dodatkowy argument w walce o klientów, zwłaszcza zagranicznych. Certyfikacja będzie też pomocna do lepszego zarządzania call center[1], pozwoli na ocenę jakości prac agentów i optymalizację kosztów.
(za MMP)
Słownik
1. ↑ call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…