Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Świat Telekomunikacji wyróżnił Call-eX

Innowacyjny serwer telekomunikacyjny Call-eX, stworzony przez firmę Datera SA, zdobył wyróżnienie w kategorii „Produkt roku 2010 – rozwiązania stacjonarne”, w konkursie o Złote Anteny Świata Telekomunikacji. Wyniki zostały ogłoszone podczas X Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów, które odbyło się 24 marca 2010 roku w Warszawie.Konkurs o Złotą Antenę jest organizowany od ponad 10 lat przez Migut Media, wydawcę Świata Telekomunikacji. Ma on promować ludzi, firmy i produkty z branży telekomunikacyjnej o szczególnie dużym potencjale innowacyjnym. Nagrody przyznawane w tym konkursie uchodzą za jedne z najbardziej prestiżowych w branży telekomunikacyjnej. Obok stworzonego przez Daterę Call-eX’a – wyróżnionego m.in. za elastyczność i łatwość migracji ze świata telefonii tradycyjnej do IP, to prestiżowe wyróżnienie w tym roku zostało także przyznane firmie Aster – za pakiet usług teleinformatycznych dla małych firm. Produktem roku w kategorii rozwiązań stacjonarnych uznana została rozległa sieć transmisji danych VPN MPLS, stworzona przez Exatel.

„Docenienie naszego flagowego produktu w tak prestiżowym konkursie jest wielkim wyróżnieniem. Uważamy, że obok zaufania i wsparcia ze strony klienta, bardzo istotnym jest uznanie ekspertów i branży. Dostaliśmy „zielone światło” od autorytetów, co potwierdza, że nasze działania idą w dobrym kierunku. Przyznane nam wyróżnienie jest też sygnałem dla firm, że warto inwestować w nasze systemy” – mówi Marcin Krasowski, Dyrektor Sprzedaży Datera SA.

Datera Call-eX to serwer telekomunikacyjny zarówno dla sektora MSP, jak i dużych organizacji. Pozwala na podłączenie od 40 do 100 użytkowników w wersji SME oraz do 1500 użytkowników w wersji LE. Call-eX został tak zaprojektowany, by w prosty sposób wpasować się w każdą, już istniejącą infrastrukturę teleinformatyczną. Jego zastosowanie umożliwia integrację technologii analogowej, ISDN, VoIP[2] oraz GSM. Budowa modularna pozwala na efektywne dopasowanie serwera do specyfiki działalności firmy, a na szczególną uwagę zasługuje prosty w obsłudze panel www do konfiguracji i zarządzania.

W praktyce Datera Call-eX daje możliwość jednoczesnej współpracy z wieloma operatorami telekomunikacyjnymi. Każda firma stosująca rozwiązania oparte o ten serwer, może oczekiwać nawet 60 proc. redukcji kosztów usług telefonicznych i telekomunikacyjnych. Oszczędności są możliwe głównie dzięki funkcji inteligentnego wyboru preferowanego, wg wskazanych wcześniej kryteriów, operatora (np. najtańszego o danej porze i w danym kierunku). Wszystko to przy jednoczesnym zachowaniu pełnego bezpieczeństwa telekomunikacyjnego oraz dostępie do wielu zaawansowanych funkcji, jak: wielopoziomowe menu wsparte zapowiedziami głosowymi, Call Center[1], pokoje konferencyjne, nagrywanie rozmów, budżetowanie (CallRating) grup użytkowników czy samych użytkowników.

Słownik
1. Call Center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
2. VoIP. (inaczej Voice over Internet Protocol) to technologia umożliwiająca prowadzenie rozmów telefonicznych za pośrednictwem Internetu. W przeciwieństwie do tradycyjnych…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

17% wzrostu SAP

SAP osiągnął w 2012 roku rekordowe wyniki. Całkowite przychody (licząc przed zastosowaniem standardów MSSF) wzrosły o 14% rok…