Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

E-commerce z arvato

arvato services Polska rozpoczęło współpracę w ramach obsługi logistycznej z BuyVIP Polska – ekskluzywnym klubem zakupów w Internecie. Serwis BuyVIP Polska, wchodzący w skład Grupy Allegro, powierzył arvato services Polska obsługę logistyczną sklepu internetowego dla zarejestrowanych klientów. Dynamiczny wzrost tego typu biznesu spowodował, że wszystkie wysyłki prowadzone są w trybie just in time. Oznacza to, że towar jest dostarczany do magazynu arvato pod konkretne zamówienie. Wówczas następuje jego natychmiastowy odbiór, właściwe oznaczenie, przepakowanie, a następnie wysłanie do klienta końcowego. arvato nie prowadzi więc fizycznego magazynu.

Asortyment dostępny w BuyVIP, za wysyłkę którego odpowiada arvato, to m.in.: ekskluzywne kolekcje markowej odzieży, akcesoria (torebki, biżuteria, okulary przeciwsłoneczne), stylowe urządzenia gospodarstwa domowego, wysokiej klasy urządzenia elektroniczne, a także artykuły sportowe znanych marek.

– Cieszy nas fakt podjęcia współpracy z firmą BuyVIP, przede wszystkim ze względu na to, że jest to bardzo ciekawy i wymagający partner – wyjaśnia Lidia Ratajczak-Kluck, Dyrektor Obszaru Media i DM w arvato services Polska. – Dzięki temu możemy nadal rozwijać nasze, już spore, kompetencje w zakresie bardzo dynamicznego rynku e-commerce. Jesteśmy przekonani, że współpraca ta będzie satysfakcjonująca dla obu stron.

Istotnym elementem podjętej współpracy obu firm było odpowiednie wsparcie, jakie BuyVIP otrzymał od arvato przy projektowaniu procesów logistycznych oraz systemów informatycznych.

– Kompleksowość usług, a także doświadczenie przesądziło o tym, że obsługę naszego e-sklepu powierzyliśmy właśnie arvato – tłumaczy Łukasz Zych, Prezes Zarządu, CEO w BuyVIP Polska. – Od początku wiedzieliśmy, że outsourcing będzie dla nas właściwym rozwiązaniem ze względu na wynikające z niego korzyści.

Obsługa jest prowadzona w jednym z trzech centrów usługowo-logistycznych arvato – w Plewiskach k. Poznania.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Dieta chyba się przyda: Finnair będzie ważyło swoich pasażerów

Finnair, znana fińska linia lotnicza, ogłosiła, że rozpoczyna proces ważenia pasażerów przed odlotem. Celem tej inicjatywy, jak zapewniają przedstawiciele Finnair, jest zebranie aktualnych danych o średniej wadze pasażerów i ich bagażu podręcznego, co ma pomóc w optymalizacji równowagi i bezpieczeństwa samolotów.