Chatterboty zastąpią konsultantów?

Firma Stanusch Technologies produkująca oprogramowanie wykorzystujące sztuczną inteligencję zaprezentowała swój sztandarowy produkt – wirtualnego doradcę (chatterbot) i pochwaliła się nowym klientem – jest nim Polskie Radio.

Wirtualny doradca nie jest nowym pomysłem. Jak donosi Gazeta.pl, takiego doradcę, odpowiadającego na pytania Internatów mają niektóre spółki na swoich stronach www. Zadaniem chatterbotów jest udzielanie informacji o firmie i jej ofercie na podstawie bazy danych z hasłami, które oprogramowanie potrafi skojarzyć.

Według Macieja Stanuscha, prezesa Stanusch Technologies, w Polsce są 4 firmy, które oferują chatterboty. “Dotychczasowe chatterboty można określić mianem automatów dialogowych. Funkcjonują w oparciu o zasadę “bodziec – reakcja” – mówi Stanusch. Produkt jego firmy ma się wyróżniać – umieć kojarzyć fakty i odpowiadać na pytania nieprzewidziane przez autora programu.

Źródło: Gazeta.pl

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *