wangiri

nazwa to kombinacja słowa angielskiego „one” wymawianego po japońsku wan oraz japońskiego słowa „kiru” oznaczającego odcięcie się. Pojęcie oznacza przestępstwo polegające na wydzwanianiu – z reguły automatycznie – numeru abonenta oraz jednoczesne wyłączanie (kiru – cięcie) się po tzw. jednym (one – jeden) sygnale.

Abonent jeśli ma funkcje identyfikacji numeru z ciekawości albo przyzwyczajenia oddzwania na ten numer i łączy się z numerem o podwyższonej opłacie za połączenie (premium rate). Następuje dzięki temu wyłudzenie opłaty za niechciane połączenie.

« Back to Glossary Index
Redakcja

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od 12 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

AKTUALNOŚCI

Login to your account below

Fill the forms bellow to register

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.