Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

routing połączeń

Wyznaczanie trasy i wysłanie nią połączeń telefonicznych. Koordynacją trasy połączeń zarządza urządzenie węzłowe, w którym kształtowany jest ruch sieciowy, nazywane jest routerem – jego rolę może pełnić np. komputer stacjonarny czy oddzielne dedykowane urządzenie.

call center

« wróć do spisu

Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa klienta w takich firmach / działach odbywa się zarówno w ruchu telefonicznym przychodzącym (in-band) jak i wychodzącym (outband). Pojęcie call center ewaluuje wraz z zakresem działania firm i obecnie coraz częściej mówimy o contact center, jako miejscu, w którym obsługa klienta odbywa się poprzez wiele kanałów kontaktu.

Zdaniem niektórych ekspertów pojęcie call center dotyczy firm lub działów o minimum 10 stanowiskach pracy, lecz coraz powszechniej traktuje się każdy dział call center składający się ze zorganizowanych procesów obsługowo-sprzedażowych – niezależnie od ilości posiadanych stanowisk.

« wróć do spisu