Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

mystery shopper

(inaczej tajemniczy klient) to osoba zatrudniona przez firmę lub agencję, której zadaniem jest odwiedzenie sklepu lub punktu sprzedaży i dokonanie zakupów lub uzyskanie informacji na temat produktów lub usług oferowanych przez daną firmę. Celem tajemniczego klienta jest przeprowadzenie niezależnej oceny jakości obsługi klienta, poziomu sprzedaży lub jakości produktów lub usług.

Tajemniczy klient często udaje klienta typowego, a następnie ocenia wszystkie aspekty obsługi klienta, takie jak uprzejmość i pomocność sprzedawcy, czystość sklepu, jakość produktów lub usług i ogólną jakość doświadczenia zakupowego. Oceny te są później raportowane firmie lub agencji, która zleciła wykonanie badania.

Tajemniczy klient jest używany przez firmy, aby zbierać informacje o jakości obsługi klienta i jakości produktów lub usług oferowanych przez konkurencję lub w ramach własnej firmy. Ta metoda pozwala firmom na poprawę jakości swoich produktów lub usług oraz na szkolenie personelu, co zwiększa lojalność klientów i zyski firmy.

Śledź nas

Daj nam CYNK :)

call center

« wróć do spisu

Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa klienta w takich firmach / działach odbywa się zarówno w ruchu telefonicznym przychodzącym (in-band) jak i wychodzącym (outband). Pojęcie call center ewaluuje wraz z zakresem działania firm i obecnie coraz częściej mówimy o contact center, jako miejscu, w którym obsługa klienta odbywa się poprzez wiele kanałów kontaktu.

Zdaniem niektórych ekspertów pojęcie call center dotyczy firm lub działów o minimum 10 stanowiskach pracy, lecz coraz powszechniej traktuje się każdy dział call center składający się ze zorganizowanych procesów obsługowo-sprzedażowych – niezależnie od ilości posiadanych stanowisk.