Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Widok 360

Widok 360 stopni na klienta to koncepcja polegająca na możliwości przeglądania i analizowania wszystkich danych, jakie posiadasz na temat każdego pojedynczego klienta w jednym miejscu.

Przy tak dużej ilości danych tworzonych i gromadzonych dla każdego z klientów, możliwość zebrania wszystkich źródeł w jednym miejscu daje Ci możliwość zapewnienia, że rozumiesz potrzeby, życzenia i obawy każdej osoby. W rzeczywistości jest to jednak bardziej skomplikowane.

Credit Agricole nagrodzony złotem za TeleBota w konkursie INNOVATION 2018

Bank Credit Agricole i agencja Performics zostali nagrodzeni złotą statuetką w prestiżowym konkursie INNOVATION organizowanym przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Nagroda przyznana została za wdrożenie TeleBota – innowacyjnego narzędzia wykorzystującego sztuczną inteligencję, optymalizującego kampanie sprzedażowe kredytu gotówkowego w Internecie.

Bank Credit Agricole i agencja Performics zostali nagrodzeni złotą statuetką w prestiżowym konkursie INNOVATION organizowanym przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Nagroda przyznana została za wdrożenie TeleBota – innowacyjnego narzędzia wykorzystującego sztuczną inteligencję, optymalizującego kampanie sprzedażowe kredytu gotówkowego w Internecie.

INNOVATION to prestiżowy interdyscyplinarny konkurs, w którym nagradzane są innowacyjne wdrożenia w dziedzinie marketingu. To katalizator innowacji, doceniający nowoczesne rozwiązania, odważne projekty i świeże idee, które nie są tylko teoretycznymi wizjami, ale generują sprzedaż i mają realny wpływ na działalność firmy na rynku. Nagradzane są tu zarówno projekty typu Future Thinking, usługi czy rozwiązania zmieniające świat globalnie, jak i małe, ale efektywne i nowatorskie idee startupowe.

W konkursie INNOVATION 2018 przyznano nagrody w 16 kategoriach. TeleBot banku Credit Agricole, realizowany we współpracy z agencją Performics działającą w ramach Publicis Media, zgłoszony był w kategorii “Innowacyjne Media – Algorytmy i narzędzia optymalizacyjne” wraz z dwoma innymi projektami: Orange Finanse oraz Image Recognition by McDonalds. Konkurencja w tej kategorii była bardzo mocna, jury postanowiło jednak nagrodzić projekt Credit Agricole, uznając go za najbardziej innowacyjny i perspektywiczny.

– To dla nas nagroda za odwagę we wdrażaniu rozwiązań, na które w Polsce wciąż decyduje się niewiele instytucji. Jestem przekonany, że automatyzacja procesów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji to przyszłość bankowości – mówi Jędrzej Marciniak, wiceprezes zarządu Credit Agricole. – Jako bank kierujący się filozofią „100% digital, 100% human” nie boimy się podejmować pionierskich wyzwań technologicznych, żeby coraz lepiej służyć naszym klientom.

Wręczenie nagród odbyło się podczas uroczystej gali w poniedziałek 23 kwietnia w Warszawie. W imieniu zespołu pracującego nad wdrożeniem TeleBota statuetkę odebrali: Anna Płachta, dyrektor Departamentu Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej i Digital oraz Arkadiusz Łatko, manager komunikacji internetowej.

– TeleBot to narzędzie służące do automatycznej weryfikacji potencjału sprzedażowego leadów z kampanii internetowych. Bot sam oddzwania do klientów, którzy podali swoje numery telefoniczne poprzez wypełnienie formularza na stronie internetowej – tłumaczy Anna Płachta. – W trakcie krótkiej wstępnej rozmowy, przy użyciu algorytmów sztucznej inteligencji oraz prawdziwej ludzkiej mowy, bot zadaje kilka pytań i potwierdza zainteresowanie klienta produktem bankowym. TeleBot przeprowadza wstępną weryfikację, a następnie przekazuje rozmowę do doradcy, który proponuje klientowi odpowiednie rozwiązanie. Podczas ponad 15 tys. połączeń przez TeleBota, ani[1] jeden klient nie odczuł, że pierwszy etap rozmowy przeprowadził automat.

Rozwiązanie zapewnia klientom szybszą obsługę i pozwala usprawnić etap weryfikacji: odsetek kontaktów niedodzwonionych zmniejszył się prawie dziesięciokrotnie, a kontaktów niezainteresowanych – niemal trzykrotnie. Łącznie system poprawnie zweryfikował i zablokował 88 proc. kontaktów, nie przekazując ich do dalszej obsługi do doradców.

TeleBot jest kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem wdrażanym w Credit Agricole do optymalizacji procesu sprzedaży. W 2017 r. bank uruchomił CzatBota „KrEdytka”, który wspomaga sprzedaż kredytów gotówkowych na Facebooku z wykorzystaniem komunikacji przez Messengera. Było to pierwsze tego typu rozwiązanie zastosowane przez instytucję finansową w Polsce.

TeleBot banku Credit Agricole to w rzeczywistości instancja systemu Lydia (oferowanego przez firmę Web2Metrics) przygotowana w oparciu o technologię Brilliance firmy Voicetel Communications S.A. [ przyp. red.]

Słownik
1. ani. inaczej Automatic Number Identification lub caller id – numer telefonu dzwoniącego.
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Czy sztuczna inteligencja jest (nie)bezpieczna dla człowieka?

AI, czyli Artificial Intelligence, odmieniana jest przez wszystkie przypadki w biznesie i nauce, jako technologia, która w przyszłości stanie się głównym nośnikiem cyfrowych zmian w gospodarce i transformacji społecznej. Z danych ekspertów wynika, że 86 proc. interakcji z klientami do 2020 r. będzie zachodzić bez udziału człowieka ze względu na popularyzację inteligentnych czat botów. Sztuczna inteligencja jednocześnie fascynuje i budzi niepokój. Za największe zagrożenie respondenci postrzegają wpływ AI na poziom wynagrodzenia (50 proc. wskazań) oraz bezpieczeństwo zatrudnienia (44 proc. wskazań).
Czytaj więcej

Sztuczna Inteligencja nie zastąpi zawodów wymagających nieszablonowego myślenia

Nowe technologie zmieniają model świadczenia usług prawniczych. Coraz więcej, na razie dużych, międzynarodowych kancelarii, wdraża rozwiązania bazujące na narzędziach informatycznych i sztucznej inteligencji, a w przyszłości udzielanie porad prawnych mogą przejąć chatboty. Maszyny nie zastąpią jednak prawników całkowicie, ale pozwolą im się skupić na zawiłościach sprawy, planowaniu strategii i bardziej skomplikowanych zadaniach.