• Ostatnie
Systemy bezpieczeństwa danych w chmurze – podstawa działalności biznesowej

Systemy bezpieczeństwa danych w chmurze – podstawa działalności biznesowej

10 kwietnia 2018
Czy chatboty wyprą aplikacje?

Czy chatboty wyprą aplikacje?

23 kwietnia 2018
Walka o równe wynagrodzenia

Walka o równe wynagrodzenia

23 kwietnia 2018
WEŹ UDZIAŁ W WARSZTATACH
Katowice – miasto nowoczesnego biznesu

Katowice – miasto nowoczesnego biznesu

23 kwietnia 2018
Millenialsów i zetów myślenie o kasie

Millenialsów i zetów myślenie o kasie

23 kwietnia 2018
Piotr Reznar dołączy do zespołu Armatis-lc jako Dyrektor Operacyjny

Piotr Reznar dołączy do zespołu Armatis-lc jako Dyrektor Operacyjny

20 kwietnia 2018
Artificial Intelligence a komunikacja przyszłości

Artificial Intelligence a komunikacja przyszłości

19 kwietnia 2018
Finaliści konkursu Telemarketer Roku 2018

Finaliści konkursu Telemarketer Roku 2018

19 kwietnia 2018
Czy FinTech zrewolucjonizuje finanse?

Czy FinTech zrewolucjonizuje finanse?

19 kwietnia 2018
Większość Polaków otwarta na innowacje w obsłudze klienta

Klienci chcą cyfrowej obsługi, lecz świadczonej przez „żywych” konsultantów

19 kwietnia 2018
  • O NAS
  • REKLAMA
  • PATRONATY MEDIALNE
  • WSPÓŁPRACA
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • KONTAKT
  • PLUS
    • DODAJ WŁASNY TEKST
    • WYPOWIEDZI EKSPERCKIE
    • PROGRAM TV
wtorek, 24 Kwiecień 2018
ccnews.pl
  • AKTUALNOŚCI
    • ADMINISTRACJA PUBLICZNA
    • AUTOMATYZACJA
    • IN-HOUSE
    • OUTSOURCING
    • TECHNOLOGIE
      • AUTOMATYZACJA
      • BIG DATA
      • BEZPIECZEŃSTWO
      • CRM & ERP
      • SPRZĘT
      • SYSTEMY CC
      • TELEKOMUNIKACJA
    • POWIERZCHNIE BIUROWE
    • STRATEGIE I INWESTYCJE
    • ZASOBY LUDZKIE
  • KOMENTARZE
    • Wszystkie
    • EKSPERCI
    • ROZMOWY
    • TELEMARKETERZY
    • WEHIKUŁ CZASU
    Anna Wierzbicka (A.T. Kearney): Aby branża customer care mogła się rozwijać, potrzebne są ujednolicone standardy

    Anna Wierzbicka (A.T. Kearney): Aby branża customer care mogła się rozwijać, potrzebne są ujednolicone standardy

    Rodzaje kampanii telemarketingowych – w jakiej formie możesz współpracować z call center?

    Rodzaje kampanii telemarketingowych – w jakiej formie możesz współpracować z call center?

    Czy jest możliwa skuteczna polityka cenowa i rabatowa?

    Czy jest możliwa skuteczna polityka cenowa i rabatowa?

    Najczęstsze problemy w kontakcie z call center?  – debata ekspercka na #gdziejestdialla

    Najczęstsze problemy w kontakcie z call center? – debata ekspercka na #gdziejestdialla

    CC TALK: Przemysław Gamdzyk z Evention o doskonaleniu jakości obsługi klienta w urzędach

    CC TALK: Przemysław Gamdzyk z Evention o doskonaleniu jakości obsługi klienta w urzędach

    Jakie korzyści daje telemarketing i współpraca z call center?

    Jakie korzyści daje telemarketing i współpraca z call center?

    CC TALK: Michał Ćwik z Databroker o tym co może dać Tobie współpraca z outsourcingowym CC

    CC TALK: Michał Ćwik z Databroker o tym co może dać Tobie współpraca z outsourcingowym CC

  • CC TALK
  • PORADNIKI
    • LEAD GENERATE
    • PRAWO
      • GDPR / RODO
    • JAKOŚĆ
    • KLIENT W URZĘDZIE
    • OBSŁUGA KLIENTA
    • RAPORTOWANIE
    • SPRZEDAŻ
      • 100 ZASAD SPRZEDAŻY
    • PRODUKTYWNOŚĆ
      • WYZWANIE 100 DNI
  • SŁOWNIK
  • RAPORTY
    • Wszystkie
    • BADANIA / POLSKA
    • BADANIA / ZAGRANICA
    • CASE STUDIES
    Salesforce: obsługa klienta decyduje o tempie rozwoju w sektorze finansowym

    Salesforce: obsługa klienta decyduje o tempie rozwoju w sektorze finansowym

    Replikacja do publicznej chmury AWS od Barracuda

    Barracuda Networks publikuje raport dotyczący bezpieczeństwa w środowiskach chmurowych

    Sondaż ABSL: Wyraźny wzrost płac i zatrudnienia

    Sondaż ABSL: Wyraźny wzrost płac i zatrudnienia

    Jaki jest przepis na lojalnego e-klienta? Troska, innowacje i przede wszystkim stały kontakt

    Jaki jest przepis na lojalnego e-klienta? Troska, innowacje i przede wszystkim stały kontakt

    Europ Assistance obsłuży na live chat

    Twój szef ma gdzieś Twoje psychiczne samopoczucie…

    Tylko 25% europejskich przedsiębiorstw jest gotowych na RODO

    Bankowość mobilna – raport UKE

    Umiejętne połączenie e-commerce ze sprzedażą tradycyjną gwarantuje sukces w handlu detalicznym

    Umiejętne połączenie e-commerce ze sprzedażą tradycyjną gwarantuje sukces w handlu detalicznym

  • KONFERENCJE
    • 25 NAJWAŻNIEJSZYCH W BRANŻY
    • KALENDARIUM
  • KATALOG FIRM
    • DODAJ FIRMĘ
No Result
View All Result
ccnews.pl
No Result
View All Result

Systemy bezpieczeństwa danych w chmurze – podstawa działalności biznesowej

Redakcja dodał/-a Redakcja
10 kwietnia 2018
w BEZPIECZEŃSTWO, TECHNOLOGIE
125
Systemy bezpieczeństwa danych w chmurze – podstawa działalności biznesowej
Opublikuj na FacebookTweetnij

Chmura obliczeniowa to bardzo popularne i coraz częściej wykorzystywane środowisko pracy jak również przechowywania danych. Większość z nas korzystała kiedyś pewnie z Google Drive, OneDrive, czy Dropboxa. Jednak, żeby rozważyć kwestie bezpieczeństwa danych, warto zagłębić się w specyfikę działania takich rozwiązań.

Chmura to nic innego, jak platforma internetowa, która ma stały dostęp do ogromnych centrów danych i serwerowni, które przechowują informacje udostępniane przez użytkowników. Wliczając w to oczywiście użytkowników biznesowych.

Praca w chmurze optymalnym rozwiązaniem dla firm

Technologie chmurowe są integralną częścią świata biznesu. Przedsiębiorstwa chętnie sięgają po takie rozwiązania z kilku powodów. Po pierwsze – o wiele wygodniej jest korzystać z popularnych platform, niż tworzyć własny system komunikacji i zarządzania projektem. Dzięki pracy w chmurze każdy pracownik posiada stały dostęp do danych oraz dokumentów i może mieć wgląd w zawartość z każdego miejsca, do którego oczywiście dociera internet. Jest to znaczące ułatwienie pracy, zwłaszcza w firmach nastawionych na pracę w systemie projektowym. Druga kwestia to finanse. Rozwiązania zewnętrzne są znacznie tańsze. Zakup własnych systemów, czy serwerów wymaga wysokich nakładów, a w przypadku działania w chmurze, można bez przeszkód korzystać z infrastruktury udostępnianej przez dostawcę (według danych IDC z 2011 roku, wykorzystanie takich rozwiązań przyczynia się do oszczędności rzędu 10-20% na usługach IT). Pytanie brzmi, na ile takie rozwiązanie jest bezpieczne, oraz jak można zadbać o firmowe dane?

Najpopularniejsze rozwiązania dla przechowywania danych online

SaaS (Software as a Service) to najbardziej zaawansowany i przyjazny użytkownikowi typ chmury, w której dostawca odpowiada za całą architekturę oprogramowania i dostarcza gotową usługę. W ramach rozwiązań cloudowych można także wyróznić PaaS (Platform as a Service), a także model IaaS (Infrastructure as a Service), w którym dostawca odpowiada jedynie za infrastrukturę, natomiast oprogramowanie pozostaje w gestii użytkownika.

Weź udział w warsztacie Karola!

– Najpopularniejszym modelem jest oczywiście model SaaS – informuje Albert Iwanowski – Solution Architect w Innergo Systems. – Do tego rodzaju chmury odnoszą się również popularne systemy bezpieczeństwa, które mają na celu kontrolować i chronić wrażliwe dane firmy. Jednym z wiodących na rynku producentów jest firma Fortinet, która oferuje system o nazwie FortiCASB, zaprojektowany w taki sposób, aby umożliwiał pełną integrację z systemami bezpieczeństwa w przedsiębiorstwie. Do takich systemów należy między innymi firewall w wersji UTM (FortiGate) oraz system do stałego analizowania ruchu (FortiAnalyzer), dzięki którym w przejrzysty sposób widzimy zdarzenia zaistniałe w naszej sieci LAN oraz WAN. To też dzięki kompleksowej integracji wyżej wymienionych produktów jesteśmy w stanie stale monitorować nasze środowisko sieciowe i na bieżąco podejmować odpowiednie działania np. zmodyfikować polityki bezpieczeństwa na firewall. – dodaje ekspert z Innergo Systems.

Kompleksowa obsługa rozwiązań zapewniana przez integratora ICT sprawia, że przedsiębiorstwo nawet nie musi samodzielnie poszukiwać optymalnych rozwiązań, a cały proces staje się prosty, i co ważniejsze – skuteczny.

Jak zapewnić bezpieczeństwo w chmurze?

Odpowiedzią jest system CASB. Cloud Access Security Broker (CASB) to oprogramowanie, które ma za zadanie chronić aplikacje i firmowe dane oraz pozwolić na “rozszerzenie” polityki prywatności przedsiębiorstwa na infrastrukturę udostępnianą przez dostawcę. Przykładem może być FortiCASB, stworzony przez firmę Fortinet. Ten obszerny system pozwala m. in. na:

  • skanowanie danych przechowywanych w chmurze,
  • wgląd w statystyki używanych aplikacji,
  • rozpoznawanie i zgłaszanie przypadków korzystania z tzw. shadow IT (czyli rozwiązań informatycznych używanych przez pracowników, lecz nie będących oficjalnym narzędziem wykorzystywanym w firmie)
  • zapobieganie utraty danych
  • skanowanie w poszukiwaniu wirusów

Zakres działania jest więc ogromny i niewątpliwie takie rozwiązania mogą być bardzo przydatne na potrzeby klientów biznesowych.

Jak to działa?

FortiCASB wykorzystuje API, czyli interfejs programowania aplikacji. Definiuje się go jako zestaw reguł i ich opisów, w jakich programy komputerowe komunikują się ze sobą. Dzięki takiemu działaniu systemy ochronne mogą w łatwy sposób współdziałać z oprogramowaniem dostawcy SaaS. Jednym słowem, wszystko dokonuje się bezpośrednio w miejscu, w którym pliki są “przechowywane”.

Ogromne możliwości dzięki wykorzystaniu CASB

Jakie wymierne korzyści może przynieść używanie systemów CASB? Najważniejszy jest fakt kontroli danych oraz aplikacji. Bez względu na to, jakie zasady oraz politykę prywatności prowadzi przedsiębiorstwo, systemy ochrony stale będą szukać konkretnych zagrożeń i dostosowywać swoje działanie do danych wymagań. Co ważniejsze, w przypadku zmiany zasad, można również w łatwy sposób zmodyfikować działanie systemu. Istotny jest również fakt, że CASB dba o zapewnienie zgodności działalności z regulacjami prawnymi, normami oraz zestawami zaleceń, czyli tzw. Compliance, a także pozwala na ochronę przed wyciekiem informacji (DLP – Data Loss Protection). Zaawansowana kontrola działalności użytkowników oraz analiza danych pozwala na niezwłoczne wychwycenie wszelkich niepożądanych zmian. W połączeniu z kompleksową ochroną przed wirusami, systemy CASB zapewniają pełną ochronę oraz monitoring najważniejszych danych.

Kontrola danych to podstawa

Według statystyk opublikowanych przez International Data Corporation (IDC), w 2018 wydatki na usługi i infrastrukturę w chmurze mają wynieść 160 mld dolarów, a do 2021 roku przewidywana kwota to 277 mld dolarów. Jak zatem widać, takie rozwiązania są coraz bardziej popularne, również wśród klientów biznesowych. Opierając się w działalności przedsiębiorstwa na infrastrukturze zewnętrznej, warto zadbać o bezpieczeństwo. Firmy takie, jak Innergo Systems, pozwolą na szybką implementację rozwiązań, dzięki czemu proces będzie znacznie ułatwiony, a projekt wdrożenia dopasowany do potrzeb przedsiębiorstwa. Systemy CASB mogą sprawić, że dane będą całkowicie chronione, a firma będzie mogła swobodnie korzystać z nowoczesnych i oszczędnych rozwiązań.

Tagi: bezpieczeństwoCASBchmuraDropboxGoogle DriveitOneDrivetechnologieUTM
Redakcja

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Podobne artykuły

Czy chatboty wyprą aplikacje?
AUTOMATYZACJA

Czy chatboty wyprą aplikacje?

dodał/-a Redakcja
23 kwietnia 2018
0

Na urządzeniu mobilnym przeciętnego użytkownika zainstalowanych jest wiele nieużywanych aplikacji. Z badań przeprowadzonych przez Quantcast wynika, że aż 50% osób...

Więcej
Artificial Intelligence a komunikacja przyszłości
TECHNOLOGIE

Artificial Intelligence a komunikacja przyszłości

dodał/-a Redakcja
19 kwietnia 2018
0

Urządzenia oraz rozwiązania technologiczne, które wykorzystujemy w pracy czy w domu, w coraz większym stopniu opierają się na sztucznej inteligencji...

Więcej
Załaduj więcej

POLECAMY z ostatnich 7 dni

Millenialsów i zetów myślenie o kasie
ZASOBY LUDZKIE

Millenialsów i zetów myślenie o kasie

dodał/-a Karol Bancerz
23 kwietnia 2018
0

Młodzi – coraz częściej wierzą, że w przyszłości znajdą dobrą pracę i że poradzą sobie w życiu. Jako nastolatkowie uważają,...

Więcej
Czy sharing economy zdominuje rynek

Czy sharing economy zdominuje rynek

18 kwietnia 2018
Polacy chętnie płacą telefonem

Polacy chętnie płacą telefonem

17 kwietnia 2018
Artificial Intelligence a komunikacja przyszłości

Artificial Intelligence a komunikacja przyszłości

19 kwietnia 2018
Anna Wierzbicka (A.T. Kearney): Aby branża customer care mogła się rozwijać, potrzebne są ujednolicone standardy

Anna Wierzbicka (A.T. Kearney): Aby branża customer care mogła się rozwijać, potrzebne są ujednolicone standardy

17 kwietnia 2018
Katowice – miasto nowoczesnego biznesu

Katowice – miasto nowoczesnego biznesu

23 kwietnia 2018
Czy chatboty wyprą aplikacje?

Czy chatboty wyprą aplikacje?

23 kwietnia 2018
Facebook Twitter Vimeo Youtube

Wydawca serwisu:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. W. H. LINDLEYA 16, IIIp.,
02-013 Warszawa
tel. +48 790 759 066 (pon-pt: 9:00 - 17:00)

KRS: 0000565170, NIP: 7010493628

Redakcja nie udziela informacji na temat  numerów infolinii, świadczonych przez outsourcingowe CC usługach i obsługiwanych klientach, cenach usług telemarketingowych.

Nie przyjmujemy też reklamacji dot. sprzedawanych kanałem telefonicznym produktów i usług.

Copyright © 2007 - 2018 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

No Result
View All Result
  • AKTUALNOŚCI
  • KOMENTARZE
    • EKSPERCI
    • ROZMOWY
    • TELEMARKETERZY
  • PORADNIKI
    • JAKOŚĆ
    • OBSŁUGA KLIENTA
    • PERSONAL BRANDING
    • RAPORTOWANIE
    • SPRZEDAŻ
      • 100 ZASAD SPRZEDAŻY
    • PRODUKTYWNOŚĆ
  • PRACA
  • PRAWO
  • RAPORTY
    • BADANIA / POLSKA
    • BADANIA / ZAGRANICA
  • TECHNOLOGIE
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • SPRZĘT
    • SYSTEMY CC
    • TELEKOMUNIKACJA

Copyright © 2007 - 2018 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Zaloguj się do konta

Zapomniałeś hasło?

Uzupełnij poniższe pola aby się zarejestrować

Wszystkie pola wymagane. Zaloguj

Odzyskaj hasło.

Wpisz swój login lub adres e-mail aby odzyskać hasło.

Zaloguj
Czy masz jakieś pytanie?
Ta strona korzysta z ciasteczek. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się z naszą polityką prywatnościZamknij