• Ostatnie
Rekrutacja z użyciem czat-botów?

Rekrutacja z użyciem czat-botów?

19 marca 2018
Czy chatboty wyprą aplikacje?

Czy chatboty wyprą aplikacje?

23 kwietnia 2018
Walka o równe wynagrodzenia

Walka o równe wynagrodzenia

23 kwietnia 2018
WEŹ UDZIAŁ W WARSZTATACH
Katowice – miasto nowoczesnego biznesu

Katowice – miasto nowoczesnego biznesu

23 kwietnia 2018
Millenialsów i zetów myślenie o kasie

Millenialsów i zetów myślenie o kasie

23 kwietnia 2018
Piotr Reznar dołączy do zespołu Armatis-lc jako Dyrektor Operacyjny

Piotr Reznar dołączy do zespołu Armatis-lc jako Dyrektor Operacyjny

20 kwietnia 2018
Artificial Intelligence a komunikacja przyszłości

Artificial Intelligence a komunikacja przyszłości

19 kwietnia 2018
Finaliści konkursu Telemarketer Roku 2018

Finaliści konkursu Telemarketer Roku 2018

19 kwietnia 2018
Czy FinTech zrewolucjonizuje finanse?

Czy FinTech zrewolucjonizuje finanse?

19 kwietnia 2018
Większość Polaków otwarta na innowacje w obsłudze klienta

Klienci chcą cyfrowej obsługi, lecz świadczonej przez „żywych” konsultantów

19 kwietnia 2018
  • O NAS
  • REKLAMA
  • PATRONATY MEDIALNE
  • WSPÓŁPRACA
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • KONTAKT
  • PLUS
    • DODAJ WŁASNY TEKST
    • WYPOWIEDZI EKSPERCKIE
    • PROGRAM TV
wtorek, 24 Kwiecień 2018
ccnews.pl
  • AKTUALNOŚCI
    • ADMINISTRACJA PUBLICZNA
    • AUTOMATYZACJA
    • IN-HOUSE
    • OUTSOURCING
    • TECHNOLOGIE
      • AUTOMATYZACJA
      • BIG DATA
      • BEZPIECZEŃSTWO
      • CRM & ERP
      • SPRZĘT
      • SYSTEMY CC
      • TELEKOMUNIKACJA
    • POWIERZCHNIE BIUROWE
    • STRATEGIE I INWESTYCJE
    • ZASOBY LUDZKIE
  • KOMENTARZE
    • Wszystkie
    • EKSPERCI
    • ROZMOWY
    • TELEMARKETERZY
    • WEHIKUŁ CZASU
    Anna Wierzbicka (A.T. Kearney): Aby branża customer care mogła się rozwijać, potrzebne są ujednolicone standardy

    Anna Wierzbicka (A.T. Kearney): Aby branża customer care mogła się rozwijać, potrzebne są ujednolicone standardy

    Rodzaje kampanii telemarketingowych – w jakiej formie możesz współpracować z call center?

    Rodzaje kampanii telemarketingowych – w jakiej formie możesz współpracować z call center?

    Czy jest możliwa skuteczna polityka cenowa i rabatowa?

    Czy jest możliwa skuteczna polityka cenowa i rabatowa?

    Najczęstsze problemy w kontakcie z call center?  – debata ekspercka na #gdziejestdialla

    Najczęstsze problemy w kontakcie z call center? – debata ekspercka na #gdziejestdialla

    CC TALK: Przemysław Gamdzyk z Evention o doskonaleniu jakości obsługi klienta w urzędach

    CC TALK: Przemysław Gamdzyk z Evention o doskonaleniu jakości obsługi klienta w urzędach

    Jakie korzyści daje telemarketing i współpraca z call center?

    Jakie korzyści daje telemarketing i współpraca z call center?

    CC TALK: Michał Ćwik z Databroker o tym co może dać Tobie współpraca z outsourcingowym CC

    CC TALK: Michał Ćwik z Databroker o tym co może dać Tobie współpraca z outsourcingowym CC

  • CC TALK
  • PORADNIKI
    • LEAD GENERATE
    • PRAWO
      • GDPR / RODO
    • JAKOŚĆ
    • KLIENT W URZĘDZIE
    • OBSŁUGA KLIENTA
    • RAPORTOWANIE
    • SPRZEDAŻ
      • 100 ZASAD SPRZEDAŻY
    • PRODUKTYWNOŚĆ
      • WYZWANIE 100 DNI
  • SŁOWNIK
  • RAPORTY
    • Wszystkie
    • BADANIA / POLSKA
    • BADANIA / ZAGRANICA
    • CASE STUDIES
    Salesforce: obsługa klienta decyduje o tempie rozwoju w sektorze finansowym

    Salesforce: obsługa klienta decyduje o tempie rozwoju w sektorze finansowym

    Replikacja do publicznej chmury AWS od Barracuda

    Barracuda Networks publikuje raport dotyczący bezpieczeństwa w środowiskach chmurowych

    Sondaż ABSL: Wyraźny wzrost płac i zatrudnienia

    Sondaż ABSL: Wyraźny wzrost płac i zatrudnienia

    Jaki jest przepis na lojalnego e-klienta? Troska, innowacje i przede wszystkim stały kontakt

    Jaki jest przepis na lojalnego e-klienta? Troska, innowacje i przede wszystkim stały kontakt

    Europ Assistance obsłuży na live chat

    Twój szef ma gdzieś Twoje psychiczne samopoczucie…

    Tylko 25% europejskich przedsiębiorstw jest gotowych na RODO

    Bankowość mobilna – raport UKE

    Umiejętne połączenie e-commerce ze sprzedażą tradycyjną gwarantuje sukces w handlu detalicznym

    Umiejętne połączenie e-commerce ze sprzedażą tradycyjną gwarantuje sukces w handlu detalicznym

  • KONFERENCJE
    • 25 NAJWAŻNIEJSZYCH W BRANŻY
    • KALENDARIUM
  • KATALOG FIRM
    • DODAJ FIRMĘ
No Result
View All Result
ccnews.pl
No Result
View All Result

Rekrutacja z użyciem czat-botów?

Redakcja dodał/-a Redakcja
19 marca 2018
w AUTOMATYZACJA, ZASOBY LUDZKIE
659
Rekrutacja z użyciem czat-botów?
Opublikuj na FacebookTweetnij

Znaleźć dobrego, spełniającego stawiane przez firmę wymagania pracownika nie jest łatwo. Proces rekrutacyjny często jest długi, żmudny i nie zawsze zakończony pozytywnie. Po przejrzeniu masy pozostawionych CV, rekruter często musi kontaktować się, aby dopytać czy potencjalny kandydat spełnia dodatkowe wymagania, które są od niego oczekiwane na danym stanowisku. W ten sposób tracimy zarówno czas rekrutera, jak i kandydata. A gdyby tak cały ten proces bardziej zautomatyzować i uprościć ułatwiając tym samym życie obu stronom?

Bot-rekruter

Z pomocą przychodzi nam tutaj postać bota, czyli systemu, który może prowadzić wstępne rozmowy online z potencjalnymi kandydatami. Na naszej stronie w zakładce powiązanej z pracą umieszczamy czat, a na nim bota z zaprogramowaną serią pytań, które chcielibyśmy zadać osobom rekrutowanym. W przypadku dużego zapotrzebowania na pracowników można umieścić bota na stronie na stałe – daje to możliwość aplikowania przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Oczywiście może być on również aktywny tylko okresowo, w momencie kiedy w firmie prowadzona jest rekrutacja. Jednak należy wziąć pod uwagę korzyści płynące z pierwszego rozwiązania. Po pierwsze, kiedy tylko nasz kandydat ma czas przechodzi na spokojnie pierwszy etap rekrutacji, w formie rozmowy z botem – nie musi tego zrobić w konkretnym terminie więc zmniejsza to jego stres, zwłaszcza gdyby wysyłał zgłoszenia na ostatnią firmę. Ciągłe przyjmowanie aplikacji pozwala również budować firmie bazę ciekawych aplikacji, które w przypadku większej rotacji pracowników usprawnią proces ich uzupełniania.

Formularz, a bot

Kiedyś tego typu rolę pełnił tradycyjny formularz aplikacyjny na stronie. Oczywiście jest to dobre rozwiązanie, jednak nie do końca pozwala sprawdzić możliwości oraz szybkość reagowania kandydata. Taki formularz można mieć otwarty cały dzień, odpowiadając kolejno na pytania i przygotowując odpowiedzi. Czat ogranicza czas na odpowiedź – kandydat musi więc odpowiadać na bieżąco, często bez dłuższego czasu na zastanowienie. Pozwala to sprawdzić jego bardziej naturalne reakcje na pytania, które chcemy mu zadać oraz jego zaangażowanie. Trafią się nam bowiem kandydaci, którzy na pytania bota będą odpowiadać półsłówkami, ale także tacy, którzy postarają się o przygotowanie pełnej, złożonej odpowiedzi. Już to pozwala dokonać początkowej selekcji spływających zgłoszeń. Dodatkowo często formularz pozwala na ominięcie pewnych pytań lub np. dodanie odpowiedzi typu tak/nie. Nasz bot jest jednak równie dociekliwy jak człowiek. W momencie kiedy dostrzega małą ilość tekstu prosi o dopisanie, kiedy ktoś próbuje “przeskoczyć” pytanie prosi ponownie o poprawną odpowiedź. Dzięki temu aplikacje, które spływają są znacznie pełniejsze,a tym samym bardziej wartościowe.

Nowoczesne rozwiązanie

Czat-bot wykorzystany do rekrutacji daje nam wiele możliwości dostosowania go do potrzeb firmy. Jeżeli np. szukamy kilku różnych osób na kilka różnych stanowisk możemy stworzyć różne ścieżki odpowiedzi, które będą odpowiednio kandydatów przekierowywać do funkcji najbardziej dla nich odpowiedniej. Odpowiednio przygotowany scenariusz pozwala wyłapywać osoby posiadające cechy niezbędne do działania na danym stanowisku. Jest to bardzo przydatne, zwłaszcza w sytuacji, kiedy ktoś posiada doświadczenie umożliwiające mu pracę na dwóch stanowiskach w firmie.

Warto zauważyć, że rekrutacja przez bota to bardzo nowoczesne rozwiązanie. Stanowi bardzo atrakcyjną formę dla młodszej części społeczeństwa, która aktualnie wchodzi na rynek pracy. Jest to szczególnie ważne w przypadku, gdy stawiamy na młody zespół. Widzimy, że również starsze doświadczeniem zawodowym osoby chętnie korzystają z takiej formy. Przede wszystkim dlatego, że taką rozmowę można odbyć w zaciszu swojego domu, w dowolnym czasie. Znacznie eliminuje to stres kandydata, a tym samym sprawia, że jego odpowiedzi będą jeszcze lepsze. Nasi kandydaci często dają nam feedback, że taka forma rekrutacji bardzo im się podoba – oznacza to więc, że idziemy w dobrym kierunku!

Korzyści dla rekrutera

Wiele zyskuje również rekruter. Trafiają do niego bowiem rozmowy ściśle związane z tym o co wcześniej pytał po złożeniu aplikacji. Można więc od razu oddzielić ciekawych kandydatów, od tych, którymi w żadnym wypadku nie będziemy zainteresowani. Dzięki temu na konkretną rozmowę zapraszamy już wyselekcjonowaną grupę najlepszych osób, z której możemy wybrać naszego idealnego pracownika. Dodatkowo, bazując na dostępnej bazie odpowiedzi rekruter może statystycznie sprawdzać oczekiwania potencjalnych kandydatów oraz profil osób, które są zainteresowane pracą w danej firmie. Te czynniki mogą mieć znaczący wpływ na kolejne rekrutacje, ponieważ pozwolą dokładniej określić profil poszukiwanych osób, tak aby zawęzić go jak najbardziej i wyłapywać jedynie najlepszych z najlepszych.

Nasze spostrzeżenia z wykorzystania czat-bota w praktyce

Jako rekruter, często zauważam, że osoby których wypowiedzi są bardzo rozbudowane, ale jednocześnie w temacie, lepiej radzą sobie również w kolejnych etapach rekrutacji. Liczy się tu przede wszystkim ich kreatywność, a wiadomo, że pracownik kreatywny to dobry pracownik, który nie będzie chciał stać w miejscu, a rozwijać się wraz z firmą. Dodatkowo na nasz odbiór kandydata nie wpływają żadne czynniki zewnętrzne, jak na przykład wygląd czy styl bycia. Podczas rozmowy twarzą w twarz często oceniamy kandydata nie do końca obiektywnie, często kierując się całkiem nieświadomie różnymi cechami, które lubimy lub które odrzucają nas od danej osoby. Możemy często przez to stracić naprawdę dobry materiał na pracownika. Jakby nie patrzeć, nie należy oceniać książki po okładce. Nasz bot jest całkowicie obiektywny – każdemu zadaje takie same pytania i każdemu w ten sam sposób. Każdy potencjalny kandydat startuje więc z równego poziomu i tylko od niego zależy czy w kolejnych etapach zaprezentuje się równie dobrze.

Weź udział w warsztacie Karola!

Podzielę się też z Wami liczbami: przed wprowadzeniem czat-bota, poziom konwersji z ruchu na stronie www.bespokechat.com/praca na złożony formularz aplikacyjny utrzymywał się na poziomie 27%. Wprowadzenie chat-bota wprawdzie nie zwiększyło liczby pozyskiwanych aplikacji, jednak znacząco wpłynęło na poziom interakcji (rozpoczętych rozmów) z chat-botem. Średnio 57% osób odwiedzających naszą stronę rekrutacyjną w styczniu rozpoczyna rozmowę z chat-botem i mimo, że finalnie aplikację składa (dociera do końca rozmowy) około 35%, to zauważamy sporą poprawę jakości finalnie otrzymywanych aplikacji, co znacząco zmniejszyło ilość pracy skupionej na odsiewaniu słabszych aplikacji przed zaproszeniem ich na finalną rozmowę.

To oczywiście tylko jeden przykład wykorzystania takiego rozwiązania i nie można traktować go jako wyznacznik dla całego rynku, jednak efekty stosowania takiego rozwiązania długofalowo są obiecujące.

Podsumowanie – czy warto?

Jak widać czat-bot to niezwykle przydatne podczas rekrutacji narzędzie, które pozwala na sprawniejsze i szybsze przeprowadzenie procesu rekrutacyjnego. Zdecydowanie warto inwestować w nowe technologie i wychodzić naprzeciw swoim potencjalnym pracownikom. Taka forma rozmowy rekrutacyjnej na pewno zaciekawi wiele osób i pozytywnie wpłynie na wizerunek firmy pokazując ją jako firmę nowoczesną. Zalet płynących z korzystania z czat-bota jest bardzo wiele – najlepiej sprawdzić je wszystkie samemu, wprowadzając taką możliwość aplikowania w swojej firmie i przekonać się o ewentualnych korzyściach płynących z takiego procesu.

 

Ilona Cygan
Rekruter oraz Team Leader w zespole .BespokeChat

.BespokeChat (www.bespokechat.com) to zespół ekspertów w obsłudze czata internetowego. Skupiamy się na dostarczaniu najwyższej jakości obsługi klienta oraz realizowaniu efektów sprzedażowych dla Klientów, którzy zdecydowali się nam powierzyć obsługę czata w swoich serwisach internetowych.

Tagi: automatyzacjabespokechatCVczat-botpracarekrutacjarekruterwiedzazrekrutować
Redakcja

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Podobne artykuły

Czy chatboty wyprą aplikacje?
AUTOMATYZACJA

Czy chatboty wyprą aplikacje?

dodał/-a Redakcja
23 kwietnia 2018
0

Na urządzeniu mobilnym przeciętnego użytkownika zainstalowanych jest wiele nieużywanych aplikacji. Z badań przeprowadzonych przez Quantcast wynika, że aż 50% osób...

Więcej
Walka o równe wynagrodzenia
ZASOBY LUDZKIE

Walka o równe wynagrodzenia

dodał/-a Redakcja
23 kwietnia 2018
0

Wykształcenie zgodne z zapotrzebowaniem rynku i cyfrowe umiejętności – to czynniki, które sprzyjają podwyższeniu płac kobiet. Podwyżkom sprzyja także równościowa...

Więcej
Załaduj więcej

POLECAMY z ostatnich 7 dni

Czy chatboty wyprą aplikacje?
AUTOMATYZACJA

Czy chatboty wyprą aplikacje?

dodał/-a Redakcja
23 kwietnia 2018
0

Na urządzeniu mobilnym przeciętnego użytkownika zainstalowanych jest wiele nieużywanych aplikacji. Z badań przeprowadzonych przez Quantcast wynika, że aż 50% osób...

Więcej
Czy sharing economy zdominuje rynek

Czy sharing economy zdominuje rynek

18 kwietnia 2018
T-Mobile i oferta no limit wprowadzała w błąd

T-Mobile i oferta no limit wprowadzała w błąd

18 kwietnia 2018
Prywatna opieka medyczna wspiera przedsiębiorców o wyścig po najlepszego pracownika

Prywatna opieka medyczna wspiera przedsiębiorców o wyścig po najlepszego pracownika

18 kwietnia 2018
Katowice – miasto nowoczesnego biznesu

Katowice – miasto nowoczesnego biznesu

23 kwietnia 2018
Walka o równe wynagrodzenia

Walka o równe wynagrodzenia

23 kwietnia 2018
Opanować wideo. Sposoby na przeciążenie

Opanować wideo. Sposoby na przeciążenie

17 kwietnia 2018
Facebook Twitter Vimeo Youtube

Wydawca serwisu:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. W. H. LINDLEYA 16, IIIp.,
02-013 Warszawa
tel. +48 790 759 066 (pon-pt: 9:00 - 17:00)

KRS: 0000565170, NIP: 7010493628

Redakcja nie udziela informacji na temat  numerów infolinii, świadczonych przez outsourcingowe CC usługach i obsługiwanych klientach, cenach usług telemarketingowych.

Nie przyjmujemy też reklamacji dot. sprzedawanych kanałem telefonicznym produktów i usług.

Copyright © 2007 - 2018 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

No Result
View All Result
  • AKTUALNOŚCI
  • KOMENTARZE
    • EKSPERCI
    • ROZMOWY
    • TELEMARKETERZY
  • PORADNIKI
    • JAKOŚĆ
    • OBSŁUGA KLIENTA
    • PERSONAL BRANDING
    • RAPORTOWANIE
    • SPRZEDAŻ
      • 100 ZASAD SPRZEDAŻY
    • PRODUKTYWNOŚĆ
  • PRACA
  • PRAWO
  • RAPORTY
    • BADANIA / POLSKA
    • BADANIA / ZAGRANICA
  • TECHNOLOGIE
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • SPRZĘT
    • SYSTEMY CC
    • TELEKOMUNIKACJA

Copyright © 2007 - 2018 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Zaloguj się do konta

Zapomniałeś hasło?

Uzupełnij poniższe pola aby się zarejestrować

Wszystkie pola wymagane. Zaloguj

Odzyskaj hasło.

Wpisz swój login lub adres e-mail aby odzyskać hasło.

Zaloguj
Czy masz jakieś pytanie?
Ta strona korzysta z ciasteczek. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się z naszą polityką prywatnościZamknij