• Ostatnie
5 oryginalnych sposobów na rekrutację

5 oryginalnych sposobów na rekrutację

13 lutego 2018
Piotr Reznar dołączy do zespołu Armatis-lc jako Dyrektor Operacyjny

Piotr Reznar dołączy do zespołu Armatis-lc jako Dyrektor Operacyjny

20 kwietnia 2018
Artificial Intelligence a komunikacja przyszłości

Artificial Intelligence a komunikacja przyszłości

19 kwietnia 2018
WEŹ UDZIAŁ W WARSZTATACH
Finaliści konkursu Telemarketer Roku 2018

Finaliści konkursu Telemarketer Roku 2018

19 kwietnia 2018
Czy FinTech zrewolucjonizuje finanse?

Czy FinTech zrewolucjonizuje finanse?

19 kwietnia 2018
Większość Polaków otwarta na innowacje w obsłudze klienta

Klienci chcą cyfrowej obsługi, lecz świadczonej przez „żywych” konsultantów

19 kwietnia 2018
Czy Twoje miejsce pracy jest gotowe na millenialsów?

Czy Twoje miejsce pracy jest gotowe na millenialsów?

18 kwietnia 2018
SAP NOW – weź udział w najważniejszej konferencji o transformacji cyfrowej

SAP NOW – weź udział w najważniejszej konferencji o transformacji cyfrowej

18 kwietnia 2018
Czy sharing economy zdominuje rynek

Czy sharing economy zdominuje rynek

18 kwietnia 2018
T-Mobile i oferta no limit wprowadzała w błąd

T-Mobile i oferta no limit wprowadzała w błąd

18 kwietnia 2018
  • O NAS
  • REKLAMA
  • PATRONATY MEDIALNE
  • WSPÓŁPRACA
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • KONTAKT
  • PLUS
    • DODAJ WŁASNY TEKST
    • WYPOWIEDZI EKSPERCKIE
    • PROGRAM TV
niedziela, 22 Kwiecień 2018
ccnews.pl
  • AKTUALNOŚCI
    • ADMINISTRACJA PUBLICZNA
    • AUTOMATYZACJA
    • IN-HOUSE
    • OUTSOURCING
    • TECHNOLOGIE
      • AUTOMATYZACJA
      • BIG DATA
      • BEZPIECZEŃSTWO
      • CRM & ERP
      • SPRZĘT
      • SYSTEMY CC
      • TELEKOMUNIKACJA
    • POWIERZCHNIE BIUROWE
    • STRATEGIE I INWESTYCJE
    • ZASOBY LUDZKIE
  • KOMENTARZE
    • Wszystkie
    • EKSPERCI
    • ROZMOWY
    • TELEMARKETERZY
    • WEHIKUŁ CZASU
    Anna Wierzbicka (A.T. Kearney): Aby branża customer care mogła się rozwijać, potrzebne są ujednolicone standardy

    Anna Wierzbicka (A.T. Kearney): Aby branża customer care mogła się rozwijać, potrzebne są ujednolicone standardy

    Rodzaje kampanii telemarketingowych – w jakiej formie możesz współpracować z call center?

    Rodzaje kampanii telemarketingowych – w jakiej formie możesz współpracować z call center?

    Czy jest możliwa skuteczna polityka cenowa i rabatowa?

    Czy jest możliwa skuteczna polityka cenowa i rabatowa?

    Najczęstsze problemy w kontakcie z call center?  – debata ekspercka na #gdziejestdialla

    Najczęstsze problemy w kontakcie z call center? – debata ekspercka na #gdziejestdialla

    CC TALK: Przemysław Gamdzyk z Evention o doskonaleniu jakości obsługi klienta w urzędach

    CC TALK: Przemysław Gamdzyk z Evention o doskonaleniu jakości obsługi klienta w urzędach

    Jakie korzyści daje telemarketing i współpraca z call center?

    Jakie korzyści daje telemarketing i współpraca z call center?

    CC TALK: Michał Ćwik z Databroker o tym co może dać Tobie współpraca z outsourcingowym CC

    CC TALK: Michał Ćwik z Databroker o tym co może dać Tobie współpraca z outsourcingowym CC

  • CC TALK
  • PORADNIKI
    • LEAD GENERATE
    • PRAWO
      • GDPR / RODO
    • JAKOŚĆ
    • KLIENT W URZĘDZIE
    • OBSŁUGA KLIENTA
    • RAPORTOWANIE
    • SPRZEDAŻ
      • 100 ZASAD SPRZEDAŻY
    • PRODUKTYWNOŚĆ
      • WYZWANIE 100 DNI
  • SŁOWNIK
  • RAPORTY
    • Wszystkie
    • BADANIA / POLSKA
    • BADANIA / ZAGRANICA
    • CASE STUDIES
    Salesforce: obsługa klienta decyduje o tempie rozwoju w sektorze finansowym

    Salesforce: obsługa klienta decyduje o tempie rozwoju w sektorze finansowym

    Replikacja do publicznej chmury AWS od Barracuda

    Barracuda Networks publikuje raport dotyczący bezpieczeństwa w środowiskach chmurowych

    Sondaż ABSL: Wyraźny wzrost płac i zatrudnienia

    Sondaż ABSL: Wyraźny wzrost płac i zatrudnienia

    Jaki jest przepis na lojalnego e-klienta? Troska, innowacje i przede wszystkim stały kontakt

    Jaki jest przepis na lojalnego e-klienta? Troska, innowacje i przede wszystkim stały kontakt

    Europ Assistance obsłuży na live chat

    Twój szef ma gdzieś Twoje psychiczne samopoczucie…

    Tylko 25% europejskich przedsiębiorstw jest gotowych na RODO

    Bankowość mobilna – raport UKE

    Umiejętne połączenie e-commerce ze sprzedażą tradycyjną gwarantuje sukces w handlu detalicznym

    Umiejętne połączenie e-commerce ze sprzedażą tradycyjną gwarantuje sukces w handlu detalicznym

  • KONFERENCJE
    • 25 NAJWAŻNIEJSZYCH W BRANŻY
    • KALENDARIUM
  • KATALOG FIRM
    • DODAJ FIRMĘ
No Result
View All Result
ccnews.pl
No Result
View All Result

5 oryginalnych sposobów na rekrutację

Jak efektywnie rekrutować – 5 oryginalnych pomysłów ze świata biznesu

Redakcja dodał/-a Redakcja
13 lutego 2018
w ZASOBY LUDZKIE
491
5 oryginalnych sposobów na rekrutację
Opublikuj na FacebookTweetnij

Znalezienie dobrego pracownika wcale nie jest łatwe. W czasach szczególnych starań o pozyskanie i zatrzymanie najlepszych specjalistów, firmy prześcigają się w coraz to ciekawszych, nawet szalonych pomysłach. Co zrobić, by kampania rekrutacyjna została zauważona i była efektywna? Okazuje się, że kilka firm znalazło na to sposób.

Gramy?

Świetnym przykładem jest duńska agencja reklamowa Uncle Gray, która poszukiwała osoby na stanowisko front-end developera. Z przeprowadzonych przez agencję badań wynikało, że potencjalny pracownik to najprawdopodobniej mężczyzna w wieku 25-44 lat, który spędza około 8 godzin tygodniowo na grze online. Dlatego, by trafić do odpowiedniej grupy docelowej, postawiono na rekrutację kreatywną. W tym celu, agencja stworzyła w grze Team Fortress 2 specjalną grupę zamkniętą Codewarriors, do której zapraszano tylko najlepszych graczy. Następnie pracownicy rozmawiali z potencjalnymi kandydatami i zapraszali ich do aplikowania na dane stanowisko. Rezultat? Ponad 50 zgłoszeń oraz wybranie tego najlepszego.

Kilkanaście tys. za talent? Każdy może polecić

Polecenia to jeden z najskuteczniejszych sposobów na pozyskiwanie najlepszych specjalistów w branży IT. Wie o tym firma Luxoft – jedna z najszybciej rozwijających się spółek technologicznych na świecie, która tworząc nowy system poleceń pracowniczych poszła o krok dalej niż inne firmy z branży. Program obejmuje nie tylko pracowników Luxoft, ale też osoby spoza firmy. Każdy może zgłosić dobrego kandydata. Za skuteczne polecenie na stanowisko senior java developera czy managera, osoba polecająca otrzyma od kilku do kilkunastu tys. zł brutto. Firma przewidziała także dodatkowe bonusy związane z rekomendacją na tzw. pozycje „gorące”, kiedy wysokość premii jest wyjątkowo wysoka.

Luxoft znany jest też z niestandardowych kampanii rekrutacyjnych wykorzystujących rozwiązania stosowane w marketingu produktowym. W swojej najbardziej znanej kampanii firma rozdawała informatykom pączki przy akompaniamencie zespołu rockowego. W zeszłym roku Luxoft zaangażował znanych designerów do zaprojektowania unikalnych koszulek, które można było dostać po rozwiązaniu trudnego testu programistycznego i przesłaniu CV.

Szukaj tam, gdzie nikt inny nie szukał

W 2014 roku Warszawska agencja TBWA postanowiła poprowadzić rekrutację w dość nietypowym miejscu, bo na Tinderze. Popularna aplikacja randkowa, stanowiła świetną reklamę dla agencji oraz pozwoliła dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Stworzono dwie wirtualne postacie – Tolę Boską i Witka Ambarasa, którzy poszukując potencjalnych pracowników oraz zadawała im krótkie pytania, weryfikujące ich zainteresowania. Po przeprowadzonym „flircie”, pracownicy zapraszali kandydatów do udziału w rekrutacji. Jak podaje agencja, odbyło się blisko 200 takich rozmów, co pozwoliło stworzyć świetny team kreatywny.

Weź udział w warsztacie Karola!

Czasem wystarczy tylko spryt

Ciekawym rozwiązaniem w poszukiwaniu specjalistów pochwalić się może wiedeńska marka Draftfcb Kobza. Agencja, szukając doświadczonego księgowego, przelewała na konta konkurencyjnych firm po 1 euro. Dodatkowo, w polu z tytułem widniał komunikat: „Draftfcb Kobza poszukuje księgowego, który jest bardziej uważny od innych. Zadzwoń”. Co ciekawe, odzew okazał się bardzo duży. Ponad połowa osób, do których wysłano wiadomość, nawiązała kontakt. Większość nadesłanych aplikacji przyszła od osób posiadających ogromne doświadczenie na dotychczasowym stanowisku pracy.

Nie samą pracą człowiek żyje

Coraz częściej szefowie firm wychodzą z założenia, że ważna jest nie tylko praca, ale też to, co mogą zaoferować pracownikom, by umilić im czas wolny. To doskonały chwyt na promocję firmy, jak i przyciągnięcie nowych kandydatów. W przypadku firmy Euvic z Gliwic, benefity są dość niezwykłe. Oprócz standardowej opieki medycznej czy karty sportowej, placówka daje pracownikom możliwość wynajęcia apartamentu w Alpach i Bułgarii. Dodatkowo, każdy z nich może wypożyczyć jeden z kilku jachtów na Mazurach lub firmowy kabriolet, a wszystko zupełnie za darmo. Jedyne ograniczenie to długość wynajmu, która nie może być większa niż tydzień. Zatem, propozycja jest naprawdę kusząca.

Nie da się ukryć, że na rynku pracy trwa coraz zacieklejsza walka o specjalistów. Chcąc przyciągnąć najlepszych, działy rekrutacji sięgają po niestandardowe metody ich pozyskania – od „podbijania” portali społecznościowych, po akcje, których nie powstydziłby się najlepszy specjalista od marketingu produktowego. Zastosowanie w tych procesach niebanalnych pomysłów daje pracodawcom większe szanse powodzenia, ale też pomaga zbudować pozytywny wizerunek firmy na rynku pracy. W rezultacie, bez względu na wyniki rekrutacji, sukces i tak zostaje osiągnięty.

Tagi: case studieshrkadrykandydatpracarekrutacjaTinder
Redakcja

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Podobne artykuły

Czy Twoje miejsce pracy jest gotowe na millenialsów?
ZASOBY LUDZKIE

Czy Twoje miejsce pracy jest gotowe na millenialsów?

dodał/-a Redakcja
18 kwietnia 2018
0

Jak wynika z najnowszego raportu CEE Office Real Estate Compass opublikowanego przez Colliers International oraz międzynarodową kancelarię CMS, jedna trzecia...

Więcej
Prywatna opieka medyczna wspiera przedsiębiorców o wyścig po najlepszego pracownika
ZASOBY LUDZKIE

Prywatna opieka medyczna wspiera przedsiębiorców o wyścig po najlepszego pracownika

dodał/-a Redakcja
18 kwietnia 2018
0

Nawet 60 proc. małych i średnich przedsiębiorstw ma problemy z rekrutacją. Przy dużej konkurencji na rynku czynnikami, które mogą przyciągnąć...

Więcej
Załaduj więcej

POLECAMY z ostatnich 7 dni

Czy FinTech zrewolucjonizuje finanse?
STRATEGIE I INWESTYCJE

Czy FinTech zrewolucjonizuje finanse?

dodał/-a Redakcja
19 kwietnia 2018
0

W dobie transformacji cyfrowej przyjęła się koncepcja, że zastosowanie nowoczesnych technologii daje gwarancję sukcesu niemal w każdej branży. W finansach...

Więcej
Czy Twoje miejsce pracy jest gotowe na millenialsów?

Czy Twoje miejsce pracy jest gotowe na millenialsów?

18 kwietnia 2018
Czy sharing economy zdominuje rynek

Czy sharing economy zdominuje rynek

18 kwietnia 2018
Artificial Intelligence a komunikacja przyszłości

Artificial Intelligence a komunikacja przyszłości

19 kwietnia 2018
Polacy chętnie płacą telefonem

Polacy chętnie płacą telefonem

17 kwietnia 2018
SAP NOW – weź udział w najważniejszej konferencji o transformacji cyfrowej

SAP NOW – weź udział w najważniejszej konferencji o transformacji cyfrowej

18 kwietnia 2018
Chaos Gears chce przenieść firmy z całego świata do chmury

Chaos Gears chce przenieść firmy z całego świata do chmury

17 kwietnia 2018
Facebook Twitter Vimeo Youtube

Wydawca serwisu:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. W. H. LINDLEYA 16, IIIp.,
02-013 Warszawa
tel. +48 790 759 066 (pon-pt: 9:00 - 17:00)

KRS: 0000565170, NIP: 7010493628

Redakcja nie udziela informacji na temat  numerów infolinii, świadczonych przez outsourcingowe CC usługach i obsługiwanych klientach, cenach usług telemarketingowych.

Nie przyjmujemy też reklamacji dot. sprzedawanych kanałem telefonicznym produktów i usług.

Copyright © 2007 - 2018 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

No Result
View All Result
  • AKTUALNOŚCI
  • KOMENTARZE
    • EKSPERCI
    • ROZMOWY
    • TELEMARKETERZY
  • PORADNIKI
    • JAKOŚĆ
    • OBSŁUGA KLIENTA
    • PERSONAL BRANDING
    • RAPORTOWANIE
    • SPRZEDAŻ
      • 100 ZASAD SPRZEDAŻY
    • PRODUKTYWNOŚĆ
  • PRACA
  • PRAWO
  • RAPORTY
    • BADANIA / POLSKA
    • BADANIA / ZAGRANICA
  • TECHNOLOGIE
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • SPRZĘT
    • SYSTEMY CC
    • TELEKOMUNIKACJA

Copyright © 2007 - 2018 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Zaloguj się do konta

Zapomniałeś hasło?

Uzupełnij poniższe pola aby się zarejestrować

Wszystkie pola wymagane. Zaloguj

Odzyskaj hasło.

Wpisz swój login lub adres e-mail aby odzyskać hasło.

Zaloguj
Czy masz jakieś pytanie?
Ta strona korzysta z ciasteczek. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się z naszą polityką prywatnościZamknij