• Ostatnie
Nowe interfejsy wyzwaniem dla projektantów interakcji

Nowe interfejsy wyzwaniem dla projektantów interakcji

15 listopada 2017
To klient chce digitalizacji bankowości

To klient chce digitalizacji bankowości

27 kwietnia 2018
CC TALK: Marcin Grabowski (Systell) o nowoczesnym Call Center, które ma wiele cech systemu CRM

CC TALK: Marcin Grabowski (Systell) o nowoczesnym Call Center, które ma wiele cech systemu CRM

27 kwietnia 2018
WEŹ UDZIAŁ W WARSZTATACH
Zbliża się rewolucja w e-commerce. Inteligentni asystenci zmienią rynek

Zbliża się rewolucja w e-commerce. Inteligentni asystenci zmienią rynek

26 kwietnia 2018
SAP: Cyfryzacja to za mało. Na rynku rządzą inteligentne organizacje

SAP: Cyfryzacja to za mało. Na rynku rządzą inteligentne organizacje

26 kwietnia 2018
Ile czasu Polacy tracą w pracy? Jak wygląda nasza wydajność?

Ile czasu Polacy tracą w pracy? Jak wygląda nasza wydajność?

26 kwietnia 2018
Trwały nośnik do potwierdzania ustaleń ciągle problematyczny

Trwały nośnik do potwierdzania ustaleń ciągle problematyczny

26 kwietnia 2018
Największa liczba niewypłacalności

Największa liczba niewypłacalności

26 kwietnia 2018
Credit Agricole nagrodzony złotem za TeleBota w konkursie INNOVATION 2018

Credit Agricole nagrodzony złotem za TeleBota w konkursie INNOVATION 2018

25 kwietnia 2018
Wyciekły Twoje dane osobowe? Dostaniesz informację

Wyciekły Twoje dane osobowe? Dostaniesz informację

25 kwietnia 2018
  • O NAS
  • REKLAMA
  • PATRONATY MEDIALNE
  • WSPÓŁPRACA
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • KONTAKT
  • PLUS
    • DODAJ WŁASNY TEKST
    • WYPOWIEDZI EKSPERCKIE
    • PROGRAM TV
piątek, 27 Kwiecień 2018
ccnews.pl
  • AKTUALNOŚCI
    • ADMINISTRACJA PUBLICZNA
    • AUTOMATYZACJA
    • IN-HOUSE
    • OUTSOURCING
    • TECHNOLOGIE
      • AUTOMATYZACJA
      • BIG DATA
      • BEZPIECZEŃSTWO
      • CRM & ERP
      • SPRZĘT
      • SYSTEMY CC
      • TELEKOMUNIKACJA
    • POWIERZCHNIE BIUROWE
    • STRATEGIE I INWESTYCJE
    • ZASOBY LUDZKIE
  • KOMENTARZE
    • Wszystkie
    • EKSPERCI
    • ROZMOWY
    • TELEMARKETERZY
    • WEHIKUŁ CZASU
    CC TALK: Marcin Grabowski (Systell) o nowoczesnym Call Center, które ma wiele cech systemu CRM

    CC TALK: Marcin Grabowski (Systell) o nowoczesnym Call Center, które ma wiele cech systemu CRM

    Wyciekły Twoje dane osobowe? Dostaniesz informację

    Wyciekły Twoje dane osobowe? Dostaniesz informację

    Anna Wierzbicka (A.T. Kearney): Aby branża customer care mogła się rozwijać, potrzebne są ujednolicone standardy

    Anna Wierzbicka (A.T. Kearney): Aby branża customer care mogła się rozwijać, potrzebne są ujednolicone standardy

    Rodzaje kampanii telemarketingowych – w jakiej formie możesz współpracować z call center?

    Rodzaje kampanii telemarketingowych – w jakiej formie możesz współpracować z call center?

    Czy jest możliwa skuteczna polityka cenowa i rabatowa?

    Czy jest możliwa skuteczna polityka cenowa i rabatowa?

    Najczęstsze problemy w kontakcie z call center?  – debata ekspercka na #gdziejestdialla

    Najczęstsze problemy w kontakcie z call center? – debata ekspercka na #gdziejestdialla

    CC TALK: Przemysław Gamdzyk z Evention o doskonaleniu jakości obsługi klienta w urzędach

    CC TALK: Przemysław Gamdzyk z Evention o doskonaleniu jakości obsługi klienta w urzędach

  • CC TALK
  • PORADNIKI
    • LEAD GENERATE
    • PRAWO
      • GDPR / RODO
    • JAKOŚĆ
    • KLIENT W URZĘDZIE
    • OBSŁUGA KLIENTA
    • RAPORTOWANIE
    • SPRZEDAŻ
      • 100 ZASAD SPRZEDAŻY
    • PRODUKTYWNOŚĆ
      • WYZWANIE 100 DNI
  • SŁOWNIK
  • RAPORTY
    • Wszystkie
    • BADANIA / POLSKA
    • BADANIA / ZAGRANICA
    • CASE STUDIES
    Salesforce: obsługa klienta decyduje o tempie rozwoju w sektorze finansowym

    Salesforce: obsługa klienta decyduje o tempie rozwoju w sektorze finansowym

    Replikacja do publicznej chmury AWS od Barracuda

    Barracuda Networks publikuje raport dotyczący bezpieczeństwa w środowiskach chmurowych

    Sondaż ABSL: Wyraźny wzrost płac i zatrudnienia

    Sondaż ABSL: Wyraźny wzrost płac i zatrudnienia

    Jaki jest przepis na lojalnego e-klienta? Troska, innowacje i przede wszystkim stały kontakt

    Jaki jest przepis na lojalnego e-klienta? Troska, innowacje i przede wszystkim stały kontakt

    Europ Assistance obsłuży na live chat

    Twój szef ma gdzieś Twoje psychiczne samopoczucie…

    Tylko 25% europejskich przedsiębiorstw jest gotowych na RODO

    Bankowość mobilna – raport UKE

    Umiejętne połączenie e-commerce ze sprzedażą tradycyjną gwarantuje sukces w handlu detalicznym

    Umiejętne połączenie e-commerce ze sprzedażą tradycyjną gwarantuje sukces w handlu detalicznym

  • KONFERENCJE
    • 25 NAJWAŻNIEJSZYCH W BRANŻY
    • KALENDARIUM
  • KATALOG FIRM
    • DODAJ FIRMĘ
No Result
View All Result
ccnews.pl
No Result
View All Result

Nowe interfejsy wyzwaniem dla projektantów interakcji

Największe wyzwanie: spójność produktu i doświadczeń w styczności z nim w różnych kanałach kontaktu

Redakcja dodał/-a Redakcja
15 listopada 2017
w EVENTY, TECHNOLOGIE
783
Nowe interfejsy wyzwaniem dla projektantów interakcji
Opublikuj na FacebookTweetnij

Sztuczna inteligencja, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, interfejsy głosowe oraz boty – to narzędzia, z którymi coraz częściej mamy styczność w codziennym życiu. To również nowy i bardzo intensywnie rozwijający się obszar pracy  dla projektantów interakcji. Największe wyzwanie, przed którym stoi branża experience design, to spójność produktu i doświadczeń w styczności z nim w różnych kanałach kontaktu. Takie są główne wnioski płynące z tegorocznej edycji UX Poland, której partnerem strategicznym był Deloitte Digital.

Przez co najmniej dwie dekady, kiedy komputery stały się prawdziwym mainstreamem, świat UX skupiał się na zaprojektowaniu idealnego interfejsu wizualnego – np. funkcjonalnej i intuicyjnej strony internetowej. Jednak dostarczenie efektywnego user experience wymaga racjonalnego przejścia przez cały cykl rozwoju technologii. Dziś największym wyzwaniem dla projektantów jest opracowanie spójnych doświadczeń użytkownika na różnorodnych urządzeniach i interfejsach, a prym zaczynają wieść te, z którymi komunikujemy się głosem.

W połowie października w Warszawie odbyła się kolejna edycja konferencji poświęconej rozwojowi doświadczeń użytkownika – UX Poland. Stworzone 8 lat temu przez Huberta Anyżewskiego i Wiesława Koteckiego wydarzenie jest najsilniejszą merytorycznie i największą w regionie konferencją tej branży.
– Od początku podstawowym celem UX Poland było dzielenie się wiedzą i inspirowanie innowacyjnymi projektami nowych produktów i usług ze świata. To, mimo postępu technologicznego, wyznacza nam kierunek do dziś i bardzo się cieszę, że tegoroczna konferencja była tak niesamowicie aktualna i ciekawa. – mówi Hubert Anyżewski z Deloitte Digital.

Przewodnim tematem tegorocznej edycji były nowe interfejsy i interakcje. Całe wydarzenie składało się z jednodniowych warsztatów i dwóch dni konferencji. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzielili się eksperci z największych światowych firm technologicznych, takich jak Google, Amazon, Adobe, Microsoft, Deloitte Digital, Pixar, Frog Design, IBM, Lego Group, Cooper.

Weź udział w warsztacie Karola!

– Najwięcej z UX Poland wynoszą uczestnicy, którzy korzystają i z warsztatów, i z konferencji. Warsztaty staramy się dobierać bardziej narzędziowo, alby doskonalić umiejętności, uczyć nowych metod projektowania i konfrontować swoje doświadczenia z doświadczeniami innych uczestników i naszych trenerów. W tym roku bardzo dobre recenzje zebrały warsztaty Nate’a Clintona na temat kreatywnego tworzenia pomysłów, oraz ekspertek z Salesforce’a o procesie powstawania innowacji. Dni konferencyjne to z kolei bardziej inspiracja, pokazywanie najlepszych projektów i nowych trendów, które później przez długi czas wykorzystujemy w naszej pracy – dodaje Wiesław Kotecki z Deloitte Digital.

Wsparcie maszyny w życiu codziennym

Ostatnie dwa lata były czasem intensywnego rozwoju technologii, które zrewolucjonizowały sposób komunikacji. Teraz jesteśmy w fazie ich rozpowszechnienia w życiu codziennym. Google do końca roku zapowiada wprowadzenie na rynek milionów smartfonów obsługujących rozszerzoną rzeczywistość (AR), Apple też mocno rozwija tę technologię w swoich urządzeniach. Wprowadzenie AR do Facebookowego messengera to kolejny krok do rozpowszechnienia tych technologii. Interakcje z technologiami coraz bardziej przypominają naturalną komunikację międzyludzką. Sztuczna inteligencja (AI) w połączeniu z interface’ami głosowymi to kolejny krok do zmiany nie tylko ludzkich nawyków, ale do wprowadzenia technologii do codziennego życia.

Christopher Noessel, Global Design Practice Manager w IBM, mówił podczas UX Poland o tym, że warto zwrócić szczególną uwagę na powiązanie między użytkownikiem a pracą, wykonywaną przez sztuczną inteligencję. Ekspert wymienił trzy kategorie AI: automatyczną, wspierającą i agenta.

– Nie chcemy, aby przy wejściu do galerii handlowej drzwi pytały nas czy mają się otworzyć. Po prostu powinny to zrobić. Tego typu urządzenia odnoszą się do automatycznej AI, czyli mocno ograniczonej i niedostosowanej do osobistych potrzeb – mówił Christopher Noessel. Z funkcji wspierającej użytkownik korzysta, kiedy potrzebuje pomocy w wykonaniu czynności (np. w pracy, uczeniu się), która nie może zostać zrobiona bez zaangażowania człowieka. Ostatnia kategoria, czyli sztuczna inteligencja w roli agenta, ma miejsce, kiedy użytkownik może zlecić urządzeniu wykonanie zadania zamiast niego. Tu chodzi o rzeczy, z którymi nie radzi sobie zbyt dobrze, robi je niechętnie lub nie jest w stanie zrobić samodzielnie.

Christopher Noessel wspomniał, że jest wiele powodów, by zainteresować się technologiami opartymi o agentów (ang. agentive technology). – Atutem technologii opartych o agentów jest to, że staramy się maksymalizować ich wartość, jednocześnie redukując ilość pracy dla nas samych. Nie mogę wyobrazić lepszego połączenia niż prawie zerowy wkład i maksymalna wartość użytku – dodaje Noessel.
Masa narzędzi sztucznej inteligencji – translatory językowe, rozpoznawanie obrazów, uczenie maszynowe, automatyzacja i robotyka, głębokie uczenie i wiele innych – fundamentalnie zmieniają relacje pomiędzy użytkownikiem a technologiami.

Naturalna komunikacja w świecie technologii

Technologie rozwinęły się do takiego stopnia, że potrafią nadać praktyczności także interfejsom głosowym. Osiągnięcia w przetwarzaniu głosu w ostatnich latach ułatwiło komputerom zrozumienie naturalnego języka bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej. Teraz one są w stanie precyzyjniej odczytywać nie tylko treść, ale również intencje i kontekst w jakim się komunikujemy, a każdy smartfon ma już w sobie podłączony mikrofon. Dzisiaj tysiące takich asystentów, które nie istniały jeszcze rok temu, zmieniają zasady gry w mobilnym świecie. Ponadto poprawiają one diametralnie sposób komunikacji użytkownika z komputerem.

– Asystenci głosowi nie zmieniają naszego sposobu komunikacji, robimy za ich pośrednictwem to, co zawsze – komunikujemy się, przekazujemy i uzyskujemy nowe informacje, uczymy się. Jedyna różnica jest taka, że komunikujemy się z urządzeniem, a nie z drugim człowiekiem. Jako specjaliści od user experience, mamy za zadanie pomóc użytkownikom robić to co już robią, ale poprzez coraz bardziej innowacyjne, intuicyjne i szybsze rozwiązania – mówił gość specjalny UX Poland, Phillip Hunter, odpowiedzialny w Amazonie za rozwój Aleksy.

Z kolei Nate Clinton, dyrektor zarządzający Cooper w San Francisco, podczas swojego wystąpienia przedstawił cztery wyzwania, z którymi obecnie borykają się projektanci interfejsów głosowych:

  1. Interfejs głosowy wymaga zapamiętywanej składni. Dlatego jak na razie najlepiej obsługiwane są języki z prostą składnią i nieskomplikowanym systemem fleksyjnym.
  2. Ograniczona liczba dziedzin, które interfejsy głosowe rozumieją (np. określone pytania, które użytkownik może zadać) oraz to, że dziedziny interesujące użytkownika ciągle się zmieniają, za czym system głosowy jeszcze nie nadąża.
  3. Ograniczona pamięć kontekstowa. Systemy głosowe jeszcze nie radzą sobie z prowadzeniem naturalnej rozmowy. Nie są w stanie utrzymywać jednego wątku i przypominać rzeczy, o których użytkownik wspominał wcześniej.
  4. Krytyczna usterka. Kiedy użytkownik mówi zbyt szybko, cicho lub w innym języku, asystent głosowy odpowiada np. „Nie wiem, co mam odpowiedzieć”, wówczas użytkownik nie dostaje żadnej informacji zwrotnej i nie widzi przyczyny problemu.

– Uważam, że te bariery są rozwiązywalne i jesteśmy w stanie je opanować i pokonać. Jestem przekonany, że interfejsy głosowe zmienią sposób naszej pracy i komunikacji. Tym bardziej, że są one naturalne zarówno dla dzieci, jak i dorosłych – ekran można dotknąć, pograć na nim, asystentowi głosowemu zlecić zamówienie taksówki. Co więcej, tego typu interfejsy są łatwe w użyciu – ludzie to lubią – opowiadał Clinton.

Interfejsy głosowe są coraz lepszym rozwiązaniem również dla firm. Są wieloplatformowe i działają na różnego rodzaju urządzeniach, w tym na smartfonach, pulpitach, smartwatchach, a nawet na tych, które nie mają ekranów, jak Amazon Echo. – Interfejsy głosowe otwierają szereg nowych możliwości biznesowych. Dzięki rozwojowi tego typu systemów, marki są w stanie zaoferować swoim klientom nowe doświadczenia. Co więcej, interfejsy głosowe otwierają dodatkowe możliwości na skalowanie biznesu oraz prototypy nowych produktów – wyjaśniał Nate Clinton.

VR zabiera nas do miejsca, AR przenosi tam wszystko inne

Zdaniem Anshumana Kumara, odpowiedzialnego za rozwój narzędzi rozszerzonej rzeczywistości w Google, AR (ang. augmented reality), to zupełnie inny typ interfejsu, który dostarcza projektantom kreatywnych możliwości. – Użytkownicy nie są jeszcze przyzwyczajeni do tego narzędzia. W przyszłości AR będzie pomagać ludziom w podejmowaniu decyzji, a naszym zadaniem jest, aby to stało się jak najszybciej. Dzięki rosnącej świadomości, jesteśmy w stanie tworzyć trwałe doświadczenie użytkownika z rzeczywistością rozszerzoną – mówił Kumar – Zachowania i oczekiwania użytkowników nie zmieniają się zbyt szybko, ale rozpowszechnienie narzędzi może w tym pomóc. Na całym świecie użytkowników VR jest jedynie kilka milionów, bo do korzystania potrzebne są specjalne okulary. Za to smartfonów jest kilkaset milionów, a przecież do AR potrzebujemy właśnie ekranu smartfona, dlatego spodziewam się dużego rozpędu w tej dziedzinie. – dodał Anshumana Kumar.

Mimo że technologie nie są jeszcze doskonałe, każda „ślepa uliczka” to, kolejny zbiór danych do analizy. Prelegenci UX Poland 2017 byli zgodni, że wszystkie technologie mają swoje ograniczenia. W tym momencie odpowiedzialność za funkcjonalność i użyteczność nowych interfejsów leży na specjalistach od UX. Ich zadaniem w kolejnych latach będzie tworzenie coraz lepszych rozwiązań, które będą wspierały użytkownika w coraz to nowszych obszarach.

Relacja wideo poniżej:

Tagi: AIbotyinterfejsy głosowepolecamyrozszerzona rzeczywistośćsztuczna inteligencjaUXwirtualna
Redakcja

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Podobne artykuły

To klient chce digitalizacji bankowości
IN-HOUSE

To klient chce digitalizacji bankowości

dodał/-a Redakcja
27 kwietnia 2018
0

Digitalizacja to priorytet polskiego sektora bankowego. Pod względem dojrzałości cyfrowej, zarówno w kanale mobilnym, jak i online, polskie banki plasują...

Więcej
Zbliża się rewolucja w e-commerce. Inteligentni asystenci zmienią rynek
AUTOMATYZACJA

Zbliża się rewolucja w e-commerce. Inteligentni asystenci zmienią rynek

dodał/-a Redakcja
26 kwietnia 2018
0

Aktywna obecność na rynku e-commerce to umiejętność ciągłego dostosowywania się do potrzeb konsumentów – pomocne są w tym nowe formuły...

Więcej
Załaduj więcej

POLECAMY z ostatnich 7 dni

SAP: Cyfryzacja to za mało. Na rynku rządzą inteligentne organizacje
EVENTY

SAP: Cyfryzacja to za mało. Na rynku rządzą inteligentne organizacje

dodał/-a Redakcja
26 kwietnia 2018
0

Firmy, które chcą zdobyć przewagę nad konkurencją, muszą być już nie tylko cyfrowe, ale przede wszystkim inteligentne – mówią eksperci...

Więcej
Millenialsów i zetów myślenie o kasie

Millenialsów i zetów myślenie o kasie

23 kwietnia 2018
CRM najszybciej rosnącym oprogramowaniem 2018r.

CRM najszybciej rosnącym oprogramowaniem 2018r.

25 kwietnia 2018
Procesy back office zgodne z RODO


Procesy back office zgodne z RODO


25 kwietnia 2018
CC TALK: Marcin Grabowski (Systell) o nowoczesnym Call Center, które ma wiele cech systemu CRM

CC TALK: Marcin Grabowski (Systell) o nowoczesnym Call Center, które ma wiele cech systemu CRM

27 kwietnia 2018
Unified Communications od Netii

Unified Communications od Netii

25 kwietnia 2018
Odroczona płatność – zakupy online na zeszyt?

Odroczona płatność – zakupy online na zeszyt?

25 kwietnia 2018
Facebook Twitter Vimeo Youtube

Wydawca serwisu:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. W. H. LINDLEYA 16, IIIp.,
02-013 Warszawa
tel. +48 790 759 066 (pon-pt: 9:00 - 17:00)

KRS: 0000565170, NIP: 7010493628

Redakcja nie udziela informacji na temat  numerów infolinii, świadczonych przez outsourcingowe CC usługach i obsługiwanych klientach, cenach usług telemarketingowych.

Nie przyjmujemy też reklamacji dot. sprzedawanych kanałem telefonicznym produktów i usług.

Copyright © 2007 - 2018 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

No Result
View All Result
  • AKTUALNOŚCI
  • KOMENTARZE
    • EKSPERCI
    • ROZMOWY
    • TELEMARKETERZY
  • PORADNIKI
    • JAKOŚĆ
    • OBSŁUGA KLIENTA
    • PERSONAL BRANDING
    • RAPORTOWANIE
    • SPRZEDAŻ
      • 100 ZASAD SPRZEDAŻY
    • PRODUKTYWNOŚĆ
  • PRACA
  • PRAWO
  • RAPORTY
    • BADANIA / POLSKA
    • BADANIA / ZAGRANICA
  • TECHNOLOGIE
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • SPRZĘT
    • SYSTEMY CC
    • TELEKOMUNIKACJA

Copyright © 2007 - 2018 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Zaloguj się do konta

Zapomniałeś hasło?

Uzupełnij poniższe pola aby się zarejestrować

Wszystkie pola wymagane. Zaloguj

Odzyskaj hasło.

Wpisz swój login lub adres e-mail aby odzyskać hasło.

Zaloguj
Czy masz jakieś pytanie?
Ta strona korzysta z ciasteczek. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się z naszą polityką prywatnościZamknij