TECHNOLOGIE

Wideoczat i wirtualny asystent w bankomacie?

W Polsce cały czas rośnie liczba bankomatów i są one coraz bardziej nowoczesne. Według raportu PRNews.pl na koniec czerwca 2017 r. w Polsce działało 23,5 tys. bankomatów, o 108 więcej niż na koniec poprzedniego kwartału. Automatyzacja i nowoczesne technologie z jednej strony wpływają na wzrost transakcji bezgotówkowych i internetowych, z drugiej zaś przyczyniają się do likwidacji tysięcy miejsc pracy w sektorze bankowym. Coraz ważniejszym aspektem jest bezpieczeństwo transakcji i wypłat z bankomatów

W Polsce cały czas rośnie liczba bankomatów i są one coraz bardziej nowoczesne. Według raportu PRNews.pl na koniec czerwca 2017 r. w Polsce działało 23,5 tys. bankomatów, o 108 więcej niż na koniec poprzedniego kwartału. Automatyzacja i nowoczesne technologie z jednej strony wpływają na wzrost transakcji bezgotówkowych i internetowych, z drugiej zaś przyczyniają się do likwidacji tysięcy miejsc pracy w sektorze bankowym. Coraz ważniejszym aspektem jest bezpieczeństwo transakcji i wypłat z bankomatów.

– Dekadę temu myśleliśmy, że problem bezpieczeństwa bankomatów będzie coraz mniej istotny, ale staje się coraz bardziej istotny. Staramy się na różne sposoby zabezpieczać bankomaty. To są kwestie bezpieczeństwa fizycznego, takie jak odpowiednie sejfy, które chronią gotówkę, systemy czujników, które zabezpieczają bankomat przed ingerencją z zewnątrz czy systemy bezpieczeństwa logicznego, czyli odpowiednie oprogramowanie, które uniemożliwia atak logiczny na bankomat – mówi Bartłomiej Śliwa, prezes zarządu NCR Polska.

Jak wynika z danych Euronetu, pod koniec 2016 roku w Polsce było co najmniej 5200 bankomatów zbliżeniowych w tej sieci, a na początku tego roku miało do nich dołączyć 200 urządzeń należących do sieci Planet Cash. Bankomaty, które można obsługiwać zbliżeniowo, a zatem bez wkładania karty płatniczej do czytnika. Są one odporne na tzw. skimming, czyli popularną metodę kradzieży danych z karty poprzez skopiowanie paska magnetycznego oraz kradzież kodu PIN. Wraz z duchem czasu zmieniają się nie tylko technologie wypłaty pieniędzy z bankomatów, lecz także sposób interakcji z nimi.

– Technologia pójdzie w tym samym kierunku, w jakim poszły urządzenia mobilne, tzn. interfejs bankomatu będzie coraz bardziej zbliżał się do interfejsu takiego jak tablet, także do sposobu jego obsługi, a to, co będzie kontentem,czyli aplikacja, też będzie zbliżona do tego, co jest na tabletach. Będziemy mieli ikony, aplikacje i w ten sposób będziemy taki bankomat obsługiwać – przewiduje prezes zarządu NCR Polska.

Nowoczesne technologie, rozwój bankowości internetowej i coraz większa automatyzacja na rynku bankowym są jednym z powodów topniejącego zatrudnienia w bankowości. Według raportu „Polska bankowość w liczbach – I kw. 2017” portalu Bankier.pl w zeszłym roku w tym sektorze pracę straciło 3,6 tys. osób, zamknięto zaś 779 placówek. Automatyzacja dotknie także segmentu bankomatów.

– Automatyzacja sektora bankowego idzie w podobnym kierunku jak automatyzacja w wielu innych branżach, tzn. podlegają jej funkcje, które są proste, rutynowe. Wszystko, co jest proste, co da się załatwić poprzez kanał elektroniczny, co już jest dostępne np. na platformach mobilnych, jest też dostępne w bankomacie. Natomiast wszystko, co wymaga dłuższej interakcji, rozmowy, świadomej sprzedaży, świadomej decyzji klienta, to zawsze będzie wymagało interwencji człowieka i dialogu między ludźmi – zapewnia Bartłomiej Śliwa.

W nowoczesnym bankomacie nie chodzi już tylko o wypłatę gotówki. Można w nim założyć konto, złożyć od razu osobisty podpis na dotykowym ekranie, a nawet wykonać zdjęcie weryfikujące za pomocą wbudowanej kamery czy wypłacić pieniądze za pomocą przyłożenia smartfona. Mnogość funkcji nowych bankomatów powoduje potrzebę bezpiecznego i sprawnego przeprowadzenia klienta przez ten proces. Najnowszymi trendami w segmencie bankomatów. są tzw. chatboty oraz wirtualni asystenci.

– W coraz większym stopniu na bankomaty zawita połączenie wideo, coś, co można porównać do Skype’a. Przez bankomat będziemy mogli rozmawiać z doradcą bankowym. Wkrótce w bankomatach zawitają też chatboty, które w coraz większym stopniu są obecne w naszym życiu. Przez bankomat będziemy mogli porozmawiać z doradcą, który de facto jest doradcą wirtualnym, a nie prawdziwym człowiekiem – twierdzi prezes zarządu NCR Polska. – W pewnych środowiskach, na przykład w oddziałach, nie wykluczam voicebotów, czyli coś co odpowiada Alexii albo Siri Apple’a. Będziemy mogli wykorzystać bankomat jako interfejs, przez który będziemy rozmawiać z wirtualnym doradcą po stronie banku – dodaje.

Newseria

Wideoczat i wirtualny asystent w bankomacie?
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry
DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x

DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x