TECHNOLOGIE

BLIK najpopularniejszą metodą płatności w Multikinie

Pod koniec 2015 r. Polski Standard Płatności rozpoczął współpracę z Multikinem, której efektem było wdrożenie płatności mobilnych BLIK. Z danych Multikina wynika, że obecnie średnio 40 proc. sprzedanych biletów do kina pochodzi właśnie z kanału mobilnego.

Pod koniec 2015 r. Polski Standard Płatności rozpoczął współpracę z Multikinem, której efektem było wdrożenie płatności mobilnych BLIK. Z danych Multikina wynika, że obecnie średnio 40 proc. sprzedanych biletów do kina pochodzi właśnie z kanału mobilnego. Odsetek transakcji BLIKIEM w Multikinie wynosi nawet do 20 proc. wszystkich transakcji miesięcznie, w tym ponad jedna trzecia to transakcje realizowane metodą „jednego kliknięcia” (tzw. One Click).

BLIK wystartował w lutym 2015 roku. Jeszcze w tym samym roku klienci Multikina mogli płacić BLKIEM za bilety w kinie, na stronie Multikino.pl i w aplikacji mobilnej sieci kin.

– Ponad połowa klientów e-commerce kupuje przez urządzenia mobilne. Wśród posiadaczy smartfonów aż 56 proc. korzysta z płatności mobilnych. Grupa użytkowników bankowości mobilnej w Polsce przekroczyła w drugim kwartale 2017 roku 8,2 mln. Dziś już nikt nie ma wątpliwości, że żyjemy w erze mobilnej. Multikino jest partnerem, który to umiejętnie wykorzystuje m.in. poprzez wdrożenie BLIKA – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Od końca 2015 roku klienci Multikina mogą płacić BLIKIEM, wpisując sześciocyfrowy kod BLIK na stronie sklepu i potwierdzając transakcję w aplikacji mobilnej swojego banku w swoim smartfonie. W efekcie BLIK znalazł się od razu na szóstym miejscu wśród wszystkich metod płatności w sieci multipleksów. W krótkim czasie co dziesiąty kupowany bilet był opłacany BLIKIEM. Konwersja zakupowa, czyli finalizacja zakupu, sięgnęła aż 90 proc. – więcej niż jakakolwiek inna metoda płatności.

Wiosną 2017 roku Multikino zdecydowało się wdrożyć kolejną innowację – zakup metodą „jednego kliknięcia” (tzw. One Click) – z wykorzystaniem systemu BLIK. Multikino było pierwszą siecią kinową w Polsce, która wdrożyła One Click w sprzedaży biletów na stronie internetowej i w aplikacji.

– Dzięki wdrożeniu kolejnej innowacyjnej funkcjonalności, BLIK stał się numerem 1 wśród metod płatności na Multikino.pl i w aplikacji. W maju 2017 roku za co piąty bilet klienci płacili BLIKIEM. Obecnie jest to 13-17 proc. transakcji miesięcznie. Nowe rozwiązanie szczególnie dobrze sprawdza się w kanale mobilnym – mówi Mariusz Spisz, Commercial Director w Multikinie.

One Click jest funkcją, która maksymalnie skraca i upraszcza zakup, a jednocześnie zapewnia bezpieczeństwo transakcji. W trakcie pierwszej transakcji klient dostaje możliwość „zapamiętania” sklepu. Robi to, zaznaczając odpowiednią opcję w swojej aplikacji bankowości mobilnej. Przy kolejnym zakupie w tym samym sklepie wystarczy już tylko wybrać BLIKA jako metodę płatności i zatwierdzić operację w aplikacji mobilnej na swoim telefonie.

– Multikino od początku było otwarte na innowacje i potrzeby nowoczesnych konsumentów. Dzięki wdrożeniu BLIK One Clicka klienci sieci korzystają z najwygodniejszej metody płatności w internecie, a Multikino uzyskuje wysoką konwersję sprzedażową – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2017 r. Polacy zrealizowali BLIKIEM łącznie prawie 13 milionów transakcji. W samym drugim kwartale 2017 r. liczba transakcji BLIKIEM wyniosła blisko 7 mln – to wzrost o 21 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału. W tym czasie Polacy zapłacili BLIKIEM za zakupy w internecie ponad 4,2 mln razy.

BLIK najpopularniejszą metodą płatności w Multikinie
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry
DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x

DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x