EKSPERCI

Po raz pierwszy jestem zdziwiony zdziwieniem

Badanie Deloitte „The connecter worker. Clocking in to the digital age”, jakie zostało przeprowadzane w Wielkiej Brytanii na grupie ponad dwóch tysięcy pracowników umysłowych i fizycznych przez firmę Deloitte wprawiło mnie w podwójne zdziwienie.

Badanie Deloitte „The connecter worker. Clocking in to the digital age”, jakie zostało przeprowadzane w Wielkiej Brytanii na grupie ponad dwóch tysięcy pracowników umysłowych i fizycznych przez firmę Deloitte wprawiło mnie w podwójne zdziwienie.

Pierwsze zdziwienie spotkało mnie przy stwierdzeniu, że pracownicy fizyczni w Anglii znacznie rzadziej korzystają z technologii cyfrowych, niż pracownicy umysłowi. A drugie zdziwienie spotkało mnie, gdy zaskoczeni tymi wynikami byli autorzy.

Badanie Deloitte pokazało, że niezależnie od wykształcenia i rodzaju wykonywanej pracy ankietowani korzystają z dobrodziejstw technologii w życiu prywatnym w bardzo podobnym stopniu. Najczęściej badani korzystają z emaila (średnio 25 proc. wśród pracowników umysłowych i 24 proc. wśród pracowników fizycznych), komputera stacjonarnego lub laptopa (odpowiednio 23 i 22 proc.) oraz smartfonów (24 i 22 proc.).

Ok. Dobrze. Różnice będą oczywiste, bo trudno jest oczekiwać od pracownika przerzucającego cegły na budowie korzystania z zaawansowanych technologicznie rozwiązań. Zgadzam się, że można być nieco zaskoczonym faktem, że w domach ci pracownicy fizyczni korzystają z technologii tak samo często, jak pracownicy umysłowi.

– Różnice pojawiają się, gdy ankietowani byli pytani o używanie tych samych narzędzi i technologii w miejscu pracy. Podczas, gdy w przypadku pracowników umysłowych właściwie nie ma różnicy w korzystaniu z maila i komputerów w pracy i poza nią, to w przypadku pracowników fizycznych widać, że w życiu zawodowym nie mają z nimi zbyt dużej styczności – mówi Jan Michalski, partner, lider zespołu TMT w Deloitte.

I ponownie wracając do problemu – jak ma korzystać z komputera stacjonarnego czy smartfonów pracownik fizyczny, gdy ma zajęte dłonie czymś innym? Wyobrażenie sobie sytuacji, gdy hydraulik w trakcie dokręcania rur korzysta z Internetu na komputerze stacjonarnym jest trudne.

Jednak zarówno pracownicy umysłowi, jak i fizyczni są zdania, że technologie ułatwiają pracę (odpowiednio 25 i 32 proc.)

Ale mam propozycję. Zróbmy badanie, które pokaże jak często z internetu i technologii korzystają muchy vs. człowiek. Z pewnością będą to ciekawe wyniki badań.

Po raz pierwszy jestem zdziwiony zdziwieniem
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry
DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x

DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x