Korporacyjna biometria w Banku Zachodnim WBK

Bank Zachodni WBK umożliwił swoim klientom korporacyjnym identyfikację za pomocą biometrii głosowej. To kolejne zaawansowane rozwiązanie technologiczne dla przedstawicieli dużych firm korzystających z usług BZ WBK i jedno z wielu wdrożonych w ostatnim czasie.

Bank Zachodni WBK umożliwił swoim klientom korporacyjnym identyfikację za pomocą biometrii głosowej. To kolejne zaawansowane rozwiązanie technologiczne dla przedstawicieli dużych firm korzystających z usług BZ WBK i jedno z wielu wdrożonych w ostatnim czasie.

– Chcemy być bankiem pierwszego wyboru dla polskich przedsiębiorstw. To oznacza, że oprócz najlepszej oferty produktów i usług oraz doskonałego know-how bankierów, musimy zapewnić najlepsze na rynku rozwiązania bazujące na nowoczesnych technologiach. Cały czas pracujemy nad nowymi funkcjonalnościami, regularnie pojawiają się ciekawe wdrożenia. Biometria głosowa i kilka innych wcześniejszych pokazują, że jesteśmy jedną z najbardziej innowacyjnych instytucji finansowych dla firm – mówi Andrzej Fürstenberg, dyrektor Departamentu Transformacji i Operacji Pionu Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej Banku Zachodniego WBK.

Biometria głosowa to system identyfikacji człowieka na podstawie analizy jego głosu. Rozwiązanie jest bardzo wygodne, gdyż nie trzeba pamiętać kolejnego hasła czy PINu. Dodatkowe wykorzystanie automatycznego rozpoznawania klienta po numerze telefonu znacznie przyspiesza połączenie z doradcą operacyjnym. Największą zaletą biometrii głosowej jest jednak bezpieczeństwo wynikające m.in. z braku możliwości skopiowania i odtworzenia głosu z nagrania. Połączenie czynników behawioralnych (sposób wypowiadania się charakterystyczny dla danej osoby) i fizycznych (długość kanału głosowego, budowa układu oddechowego) tworzą unikalny wzorzec głosu, który jest nierozerwalnie związany z klientem. – Wygoda i bezpieczeństwo są najważniejsze. Ale jednocześnie doskonale rozumiemy, że czas to pieniądz. Robimy naprawdę wiele, żeby klienci korporacyjni mogli oni załatwiać swoje sprawy szybko i sprawnie. Biometria głosowa to jedna z takich inicjatyw: skraca czas weryfikacji tożsamości klientów aż o 40%, do kilkunastu sekund, i jednocześnie znacząco ułatwia bezpośredni kontakt z doradcą w Centrum Obsługi Biznesu – mówi Elżbieta Borkowska, dyrektor Centrum Obsługi Biznesu Banku Zachodniego WBK. Żeby korzystać z rozwiązania biometrycznego należy zarejestrować próbkę głosu. Dla weryfikacji wystarczy wypowiedzieć frazę: „Mój głos jest moim hasłem, którego nie muszę pamiętać”.

Coraz więcej technologii cyfrowych

Bankowość elektroniczna dla firm iBiznes24 Internet daje możliwość kompleksowego zarządzania złożonymi operacjami finansowymi. – iBiznes24 nie jest zwykłą bankowością elektroniczną; to duża platforma, z której klient ma dostęp także do swoich usług faktoringowych, naszego portalu dla eksporterów SantanderTrade.com oraz portalu unijnego ze specjalnym narzędziem ułatwiającym wybór najlepszego dla danej firmy programu wraz z datami naborów i szczegółami – mówi Andrzej Fürstenberg. W ostatnim roku w bankowości internetowej iBiznes24 Bank Zachodni WBK rozwinął moduł gotówkowy, moduł kart i trade finance. Wdrożono także nowe udoskonalenia dotyczące ergonomii i bezpieczeństwa systemu.

Bank Zachodni WBK cały czas inwestuje też w aplikację iBiznes24 Mobile. Oprócz podglądu wszystkich rachunków bieżących, lokat i kredytów w firmie czy całej grupie kapitałowej daje ona możliwość sprawnej akceptacji paczek transakcji. – Innowacje muszą być zgodne z oczekiwaniami klientów. Rolą bankowości mobilnej dla dużych firm i korporacji jest zapewnienie przejrzystej, zwięzłej informacji zarządczej, niezbędnej dla podejmowania trafnych decyzji w każdym miejscu i czasie oraz umożliwienie przekazywania zleceń do realizacji – dodaje Andrzej Fürstenberg

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *