PRAWO

Oferowali telemarketing za 1 zł

Zwykle było to dwóch studentów, którzy chcieli w ramach zdobywania materiałów do swojej pracy dyplomowej, zrobić przedsiębiorcy kampanię reklamową. Miały być ulotki, reklama mobilna i akcja telemarketingowa. Wszystko za symboliczną złotówkę*

Zwykle było to dwóch studentów, którzy chcieli w ramach zdobywania materiałów do swojej pracy dyplomowej, zrobić przedsiębiorcy kampanię reklamową. Miały być ulotki, reklama mobilna i akcja telemarketingowa. Wszystko za symboliczną złotówkę*

*- symboliczną, bo tylko w pierwszym miesiącu trwania umowy, później 615 zł miesięcznie. Studenci mieli tylko koordynować kampanią. Przedsiębiorców, którzy podpisali umowę ze studentami – jak ustalili dziennikarze Gazety Lubuskiej może być dziesiątki w większości województw. Zaufani studentom, bo byli przekonani, że w ten sposób im pomagają.

Pod koniec maja – jak opisuje Gazeta Lubuska – do jednego z przedsiębiorców zawitał młody chłopak. Podał się za studenta Uniwersytetu Zielonogórskiego. Wyjaśnił, że w ramach pracy zaliczeniowej musi przeprowadzić kampanię reklamową. Za kampanię reklamową składającą się z kolportażu ulotek, reklamę mobilną oraz kampanię telemarketingową chciał symboliczną opłatę 1 zł (najprawdopodobniej tylko dlatego, aby przedsiębiorca nie narażał się Urzędom Skarbowym). – Był przekonujący… Miałem wtedy bardzo dużo pracy, ale wykazałem zainteresowanie, odpowiadałem na pytania. Na koniec prosił, bym złożył podpis na porozumieniu stron. Odruchowo to zrobiłem. Wówczas przez myśl mi nie przeszło, że jest w tym coś podejrzanego. Teraz już wiem, że nie było w tym w ogóle logiki – mówi jeden z poszkodowanych.

Po miesiącu do firmy dociera faktura na 615 zł. Okazuje się, że porozumienie, które podsunął do podpisu ów student to w rzeczywistości umowa na 24 miesiące obsługi reklamowej firmy za owe 615 zł miesięcznie.

Podobną historię opowiada inny przedsiębiorca. U niego student pojawił się 1 czerwca. Po niecałym miesiącu otrzymał pierwszą fakturę.

– Napisałem takie pismo pod koniec czerwca i otrzymałem odpowiedź, że rezygnacja bezpłatna jest tylko dla osób prywatnych, a nie dla firm – dodał. Później okazało się, że promocja ma trwać przez dwadzieścia cztery miesiące po 500 zł za miesiąc, co daje nam kwotę 12 tys. zł. – Wyszło, że jest możliwość odstąpienia od umowy, ale pod warunkiem zapłacenia kary, która wynosi 6 tys. zł, czyli połowę płatności – dodał.

Oszukani przedsiębiorcy nadal szukają miejsc, w których ich firmy są reklamowane.  – W umowie jest informacja, zresztą tak jak w płatności, że oferta miała zakładać promocję mojej firmy m.in. w akcji ulotkowej i promocji w mediach – dodał.

Czy taka oferta jest w ogólne realna? – Pytałem o to tego studenta i powiedział mi, że wszystko miało być pokryte ze środków Unii Europejskiej – odpowiedział. Dodał również, że sprawę zgłosił na policję. Co ciekawe, przedsiębiorca dodał, że usłyszał, iż w okolicy więcej drobnych firm mogło paść ofiarą takich działań.

Oferowali telemarketing za 1 zł
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry