Telefoniczny robot w Porcie Lotniczym Gdańsk

Od dziś dzwoniąc do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku na nr. 58 500 88 61 porozmawiasz z inteligentnym robotem, który udzieli Ci potrzebnych informacji, np. o odlocie Twojego samolotu lub zasugeruje, czym dojechać na lotnisko. Technologia Brilliance – bo tak nazywa się rozwiązanie, które na to pozwala – jest technologią bardzo zaawansowaną, ale pozwala załatwić wiele spraw w prosty sposób.

Od dziś dzwoniąc do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku na nr. 58 500 88 61 porozmawiasz z inteligentnym robotem, który udzieli Ci potrzebnych informacji, np. o odlocie Twojego samolotu lub zasugeruje, czym dojechać na lotnisko. Technologia Brilliance – bo tak nazywa się rozwiązanie, które na to pozwala – jest technologią bardzo zaawansowaną, ale pozwala załatwić wiele spraw w prosty sposób. To całkowicie samodzielny i inteligentny robot, który rozumie swojego rozmówcę i potrafi prowadzić rozmowę telefoniczną niemal tak samo, jak człowiek. Brilliance to nowość na rynku smart speech – to rewolucja, która zmienia sposób obsługi klienta.

Stworzona i rozwijana przez firmę Voicetel Communications autorska technologia może zastąpić zarówno systemy IVR[1], jak i operatorów call center[2] np. w procesach posprzedażowych. Wirtualna asystentka została uruchomiona przy współpracy z Gdańską Organizacją Turystyczną, która na zlecenie Portu Lotniczego w Gdańsku prowadzi infolinię dla pasażerów. Takie udogodnienie to oszczędność i wygoda dla podróżujących. Inteligentny robot sprawdzi godzinę przylotu lub odlotu, numer rejsu czy informacje o numerach telefonów do konkretnych instytucji i przewoźników.

Wprowadzany właśnie w Porcie Lotniczym Gdańsk pilotażowy program ma za zadanie sprawdzić funkcjonowanie systemu i umożliwić lepsze skonfigurowanie jego ustawień.

Jak to działa?

Technologia Brilliance analizuje i rozumie intencje rozmówcy, czyli interpretuje znaczenie tego, co mówimy, potrafi zrozumieć kontekst zdania i odpowiednio na nie zareagować, wchodząc w dialog z rozmówcą. To przełomowe rozwiązanie, które jednocześnie zastępuje przestarzały i frustrujący dla rozmówców system IVR. Dzwoniąc, klient nie będzie musiał mozolnie wybierać kolejnych opcji na klawiaturze – wystarczy, że powie, jaką sprawę pragnie załatwić lub jakich informacji potrzebuje, a inteligentny robot mu odpowie lub przełączy go do odpowiedniego działu. Narzędzie zostało wyposażone w najbardziej zaawansowany system rozpoznawania i syntezy mowy firmy Nuance Communications.

Czego dokładnie dowiemy się od inteligentnego robota?

Możemy na przykład uzyskać dokładne informacje na temat możliwości wniesienia konkretnych przedmiotów do samolotu, dojazdu do lotniska; hotelu, parkingu czy też dopuszczalnej wagi i wymiarów bagażu. Inteligentny robot odpowie również na pytania związane z odprawą, np. ile godzin wcześniej powinniśmy się pojawić na lotnisku. Dodatkowo będzie działać jako nasza osobista asystentka i doradzi na temat dostępnych połączeń z portu lotniczego w Gdańsku czy lotów, które aktualnie znajdują się na tablicy przylotów i odlotów.

– Technologia, którą chcemy wprowadzić pozwala obsługiwać setki tysięcy połączeń telefonicznych jednocześnie. Spodziewamy się, że po uruchomieniu robota czas oczekiwania na informacje ulegnie znacznemu skróceniu i pasażerowie nie będą musieli oczekiwać w kolejce połączeń. – mówi Mariusz Sulkowski z Portu Lotniczego Gdańsk.

Słownik
1. IVR. system teleinformatyczny umożliwiający interaktywną obsługę połączeń przychodzących. Klient przechodzący przez drzewo IVR po wysłuchaniu nagranych wcześniej komunikatów dźwiękowych…
2. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Sztuczna inteligencja zmieni cały sektor BPO

Rozwój technologii i sztuczna inteligencja wpłyną w najbliższych latach na rynek pracy w Polsce. Eksperci Accenture szacują, że automatyzacja może zagrozić całej branży usług szacowanej obecnie na około 200 tys. miejsc pracy. Roboty przejmą jednak głównie proste czynności, a jednocześnie pojawią się nowe stanowiska związane z obsługą i udoskonalaniem tych maszyn.