PRAWO

PSSB i Federacja Konsumentów ostrzega przed firmami sprzedającymi poprzez prezentacje

Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB) wraz z Federacją Konsumentów wystosowały apel do instytucji i osób dysponujących pomieszczeniami i lokalami wynajmowanymi na spotkania komercyjne organizowane przez podmioty zewnętrzne, a zwłaszcza przez firmy i osoby prowadzące działalność gospodarczą w systemie sprzedaży bezpośredniej, o uprzednie sprawdzenie wiarygodności takich partnerów.

Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB) wraz z Federacją Konsumentów wystosowały apel do instytucji i osób dysponujących pomieszczeniami i lokalami wynajmowanymi na spotkania komercyjne organizowane przez podmioty zewnętrzne, a zwłaszcza przez firmy i osoby prowadzące działalność gospodarczą w systemie sprzedaży bezpośredniej, o uprzednie sprawdzenie wiarygodności takich partnerów. Na skrzynki mailowe, m.in. hoteli, sanatoriów, uzdrowisk czy banków, trafił list, w którym PSSB i Federacja apelują o weryfikację kontrahentów u lokalnych rzeczników konsumenta czy też w oddziale lub centrali Federacji Konsumentów.

W badaniu IBRIS, przeprowadzonym na zlecenie PSSB w 2017 roku, aż 21,9% osób, które spotkały się ze sprzedażą bezpośrednią, miały z nią do czynienia podczas prezentacji w wynajętej sali. Mimo często pojawiających się informacji medialnych i wysiłków edukacyjno-informacyjnych wielu instytucji, w tym m.in. PSSB, Federacji Konsumentów czy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, spotkania te często prowadzone są z wykorzystaniem technik manipulacyjnych, które prowadzą do zakupu przez uczestników – szczególnie osoby starsze – produktów i usług, na które ich nie stać lub które są im wręcz niepotrzebne. Dodatkowo umowy przekazywane podczas takich prezentacji często nie podają w sposób jasny całkowitej ceny produktu, zawierają za to zapisy prawnie niedozwolone, które potem utrudniają zwrot zakupionych rzeczy lub rezygnację z usług i dochodzenie praw konsumenta.

Obserwując nasilenie tego procederu, PSSB oraz Federacja Konsumentów zdecydowały się zwrócić uwagę na fakt, że podmioty, decydujące się na współpracę z firmami prowadzącymi sprzedaż w sposób nieuczciwy, dają równocześnie jednoznaczne przyzwolenie na prowadzenie przez nie nierzetelnej działalności. Dlatego tak ważne jest, żeby również one wzięły odpowiedzialność za proceder dziejący się „pod ich dachem”.

Treść listu dostępna jest tutaj.

PSSB i Federacja Konsumentów ostrzega przed firmami sprzedającymi poprzez prezentacje
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry
DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x

DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x