ZASOBY LUDZKIE

Połowa młodych millenialsów jest online cały czas

Życie bez internetu i serwisów społecznościowych? Takiej rzeczywistości nie wyobraża sobie większość młodych millenialsów – wynika z raportu INEA „Internet – dzieli czy łączy?”. Połowa z nich jest online cały czas, a 94,7 proc. uważa, że dostęp do sieci ułatwia im kontakt ze znajomymi. Sprawdzamy, w jaki sposób internet wpływa na życie ludzi urodzonych pomiędzy 1990 a 2000 rokiem.

Życie bez internetu i serwisów społecznościowych? Takiej rzeczywistości nie wyobraża sobie większość młodych millenialsów – wynika z raportu INEA „Internet – dzieli czy łączy?”. Połowa z nich jest online cały czas, a 94,7 proc. uważa, że dostęp do sieci ułatwia im kontakt ze znajomymi. Sprawdzamy, w jaki sposób internet wpływa na życie ludzi urodzonych pomiędzy 1990 a 2000 rokiem.

Połączenie z internetem za pomocą piskliwego modemu, czy oczekiwanie na tańsze impulsy po godzinie 22:00 – tak jeszcze 20 lat temu wyglądały początki korzystania z sieci w polskich domach. Dzisiaj mamy zupełnie inne możliwości, które gwarantują wysoką jakość łączą internetowego, dzięki technologii światłowodowej oraz wybór dużych prędkości internetu w niskich cenach. Młodzi millenialsi korzystają z tych zdobyczy bez zahamowań, bo urodzili się w świecie, w którym internet odgrywał już dużą rolę. Jak wpływa na ich życie? Według badania INEA „Internet – dzieli czy łączy?” blisko połowa z nich (48 proc.) jest online cały czas.

Reprezentantem takiego pokolenia jest Jakub Mańkowski, student Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, który dzięki dostępowi do nowoczesnych form technologii i komunikacji sprawnie łączy studia z pracą. – Studiuję dziennie i równocześnie pracuję w agencji reklamowej w dziennym wymiarze godzin, dlatego nie wyobrażam sobie mojej pracy bez internetu! Już dawno pogubiłbym się w natłoku codziennych spraw, gdybym nie mógł odpowiedzieć na służbowego maila, jadąc na uczelnię autobusem lub nie miał możliwości szybkiego sprawdzenia planu zajęć po dojściu na uczelnię. Stałe łącze sprawia po prostu, że oszczędzam masę czasu – mówi Kuba.

Bycie online zacieśnia relacje z bliskimi

Jak wynika z raportu INEA, internet dla młodych ludzi to również lepszy kontakt z najbliższymi. Dla zdecydowanej większości (94,6 proc.) pomaga on w kontakcie ze znajomymi i rodziną. Co jednak istotne, ponad połowa badanych (50,5 proc.) podkreśla, że ważny jest również kontakt poza siecią, w formie bezpośrednich spotkań. 41,8 proc. ankietowanych jest zdania, że bez internetu rzadziej kontaktowaliby się z rodziną
i przyjaciółmi.

Wśród najczęstszych form kontaktu z najbliższymi, coraz większą rolę odgrywają serwisy społecznościowe oraz komunikatory internetowe. Korzysta z nich, kilka razy dziennie, odpowiednio 46,2 proc. oraz 44,1 proc. badanych. Dla porównania SMS i rozmowa telefoniczna to 36,9 proc. i 35,5 proc. ankietowanych.

Rolę internetowego kontaktu podkreśla Marysia Brykner, studentka polityki społecznej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, która stacjonowała na wymianie studenckiej w ramach unijnego programu „Erasmus” w Mariborze na Słowacji.

– Przed i podczas wymiany, oprócz tego, że internet służył mi do kontaktu z uczelnią: załatwiania dokumentów, konsultacji z wykładowcami, pomagał mi też kontaktować się ze znajomymi i rodziną w Polsce. Dzięki internetowi wielokrotnie mogliśmy odnaleźć się w nowym miejscu podczas licznych podróży, bezproblemowo docieraliśmy do celu, trafialiśmy na ciekawe atrakcje czy dobre jedzenie. W czasie wycieczek często dzieliłam się w sieci zdjęciami z odwiedzonych miejsc – opowiada Marysia.

Czy życie bez internetu może dać rozwój?

W dobie postępującej cyfryzacji w różnych obszarach życia, internet stał się czymś oczywistym oraz niezbywalnym i trudno wyobrazić sobie bez niego swój rozwój osobisty oraz zawodowy, zwłaszcza wśród młodego pokolenia. Potwierdzają to zarówno Marysia, jak i Kuba. – Internet to tak naprawdę gigantyczna biblioteka, darmowa i taka po której korytarzach może przechadzać się dosłownie każdy! A ja, na wszelki wypadek wszystko w niej sprawdzam. Od sposobów na szybkie uruchomienie rozładowanego akumulatora w aucie, po informacje potrzebne do pisania pracy magisterskiej – mówi Kuba. Z kolei Marysia dodaje:

– Aktualnie większość bibliografii w mojej pracy licencjackiej to prace naukowe znalezione za pomocą specjalnych wyszukiwarek. Oprócz tego czytam artykuły związane z branżą, w której pracuję. Internet pozwala mi być w temacie na bieżąco. Przyznam szczerze, że nie wyobrażam sobie własnego rozwoju bez internetu, głównie dlatego, że skraca on czas zdobywania potrzebnej wiedzy oraz zwiększa jej dostępność.

Część pokolenia dzisiejszych dwudziestolatków pamięta jednak o tym, że bycie online to nie wszystko. Tylko co trzeci z nich (32 proc.) mimo że korzysta z połączenia z siecią na co dzień, nie ma problemów z wylogowaniem się na dłuższy czas np. podczas weekendu.

KOMENTARZ EKSPERTA:
Paweł Opydo

YouTuber, autor serii „Złe książki”, pasjonata nowych technologii
Raport dowodzi, że bez przerwy korzystamy z internetu i mimo wszystko świat się nie zawalił. W społeczeństwie nadal pokutuje wizerunek internauty jako przygarbionego nerda siedzącego całymi nocami w piwnicy i grzebiącego w sieci. Tymczasem okazuje się, że z internetu korzystamy do komunikacji z bliskimi, rozwijania swoich pasji i rozszerzania wiedzy, za to nic nie wskazuje na to, żebyśmy z jego powodu przestali wychodzić z domu.

Korzystanie z internetu jest trochę jak korzystanie z prądu. Nie liczymy ile godzin dziennie to robimy, prąd po prostu jest i wykorzystujemy go do poprawienia jakości życia. Nikt nie mówi o „uzależnieniu od prądu” i chyba już czas, żebyśmy przestali roztaczać przed sobą apokaliptyczne wizje związane z rozwojem internetu i zaczęli cieszyć się jego możliwościami.

Połowa młodych millenialsów jest online cały czas
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry
DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x

DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x