BADANIA / POLSKA

Mężczyźni bardziej gotowi na insurtech?

Z badania millenialsów wynika, że technologiczne i innowacyjne aspekty kontaktu z ubezpieczycielami są ważniejsze dla mężczyzn niż dla kobiet. Dotyczy to zarówno wyboru polisy, pozyskiwania informacji o firmie, jak i obsługi klienta. Panowie znacznie chętniej skorzystaliby też z niestandardowych typów ochrony – ubezpieczenia sportowego, sprzętu elektronicznego, a także polisy od cyberprzestępczości.

Z badania millenialsów wynika, że technologiczne i innowacyjne aspekty kontaktu z ubezpieczycielami są ważniejsze dla mężczyzn niż dla kobiet. Dotyczy to zarówno wyboru polisy, pozyskiwania informacji o firmie, jak i obsługi klienta. Panowie znacznie chętniej skorzystaliby też z niestandardowych typów ochrony – ubezpieczenia sportowego, sprzętu elektronicznego, a także polisy od cyberprzestępczości.

W badaniu „Insurtech oczami millenialsów”, przeprowadzonym przez IMAS International na zlecenie TU Europa, wyraźnie widać różnice w podejściu do ubezpieczeń u kobiet i mężczyzn z pokolenia millenialsów (osób urodzonych pomiędzy 1980 a 1990 r.). 3/4 respondentów jako najważniejsze kryterium wyboru polisy wskazało wysokość składki i zakres polisy. Jednak szczególnie ważne okazały się one dla grupy młodszych kobiet. 82 proc. z nich uważa, że najistotniejszy jest koszt składki, a 83 proc. – zakres ubezpieczenia. Natomiast pozostałe aspekty, takie jak opinie w Internecie czy możliwość zakupu polisy on-line lub przez aplikację mobilną, cieszą się większą popularnością wśród mężczyzn.

Jeśli chodzi o oczekiwania wobec ubezpieczyciela, respondenci wskazują na pierwszym miejscu szybką i jednocześnie bezproblemową wypłatę odszkodowania (84 proc.). Ten czynnik jest kluczowy aż dla 93 proc. kobiet ze starszej grupy generacji Y, ale już tylko dla 79 proc. mężczyzn z młodszej grupy millenialsów. Łatwy i szybki kontakt jest natomiast bardziej istotny dla panów, a mniej ważny dla pań (niezależnie od wieku).

– Innowacje i nowoczesne technologie stanowią dla ubezpieczycieli duże wyzwanie. Ważne jednak, aby nie wdrażać kolejnych nowinek tylko po to, aby wykazać się nowoczesnym podejściem do biznesu. Nieodzowne jest uważne słuchanie konsumentów i wprowadzanie usług, które naprawdę odpowiadają ich oczekiwaniom. Naturalne kierunki rozwoju to m.in. ubezpieczenia zapewniające ochronę sprzętów elektronicznych, które stały się częścią naszego życia, a także wykorzystanie niestandardowych kanałów dystrybucji – ocenia Marat Nevretdinov, wiceprezes TU Europa.

Co mówi internet i rodzina?

Informacje o samych towarzystwach ubezpieczeniowych badani czerpią przede wszystkim ze stron internetowych danej firmy (54 proc.), z opinii w sieci (53 proc.) oraz z rozmów z rodziną i znajomymi (51 proc.). Co ciekawe, ten ostatni czynnik dominuje wśród kobiet, a jest znacznie mniej istotny dla mężczyzn. Panowie rzadziej wskazują, że korzystają z porównywarek internetowych i social media. Natomiast wiadomości o ofercie produktowej ubezpieczycieli 74 proc. respondentów z pokolenia millenialsów pozyskuje z ich stron internetowych – w tym gronie dominują mężczyźni. Co ciekawe, kobiety chętniej zdobywają informacje o ofercie ubezpieczyciela w kanałach social media, a mężczyźni – przez aplikację mobilną.

Nowe polisy – mężczyźni są na tak

Millenialsi wskazali dwie najwygodniejsze formy obsługi przez ubezpieczyciela – stronę www (51 proc.) oraz wizytę w multiagencji (47 proc.). O ile w przypadku witryny internetowej nie widać różnic między poszczególnymi grupami, to już wizytę w placówce chętniej wskazują kobiety z młodszej grupy. Po drugiej stronie barykady są panowie z grupy starszej – oni odwiedzinami w multiagencji są mniej zainteresowani na rzecz obsługi przez aplikację mobilną.

Głównym celem odwiedzin na stronach internetowych towarzystw ubezpieczeniowych jest sprawdzenie nowości oraz wyszukanie podstawowych informacji o firmie – stwierdziło tak odpowiednio 70 i 56 proc. ankietowanych millenialsów, zgodnie w każdej grupie. Interesujące treści (ciekawostki, konkursy, infografiki) są szczególnie istotne dla młodszych kobiet.

Spośród niestandardowych typów ubezpieczeń, najwięcej przedstawicieli pokolenia Y byłoby zainteresowanych ubezpieczeniem obejmującym sprzęt elektroniczny – wskazał je co drugi respondent. 33 proc. ankietowanych mogłoby zakupić polisę od cyberprzestępczości, a 23 proc. ubezpieczenie sportowe. Z wszystkich tych trzech rodzajów dodatkowej ochrony zdecydowanie chętniej skorzystaliby panowie niż panie. Kobiety deklarują, że nie są zainteresowane polisami nowego typu.

Badanie „Insurtech oczami millenialsów”” zostało zrealizowane w maju 2017 r. na zlecenie TU Europa przez IMAS International z wykorzystaniem ankiety internetowej CAWI na próbie 500 respondentów z pokolenia millenialsów (osób urodzonych pomiędzy 1980 a 1990 rokiem), podejmujących decyzje w zakresie ubezpieczeń.

Mężczyźni bardziej gotowi na insurtech?
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry
DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x

DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x