STRATEGIE I INWESTYCJE

Mille-mobi-nialsi

W nadchodzącej dekadzie milenialsi będą stanowili na rynku nawet 75% aktywnych pracowników, jak podaje Brookings Institution. Osoby dorosłe, które obecnie znajdują się w wieku od 18 do 34 lat, to rozpoczynający karierę profesjonaliści, których charakteryzuje ambicja, wierność ideałom oraz globalne spojrzenie. Jako pierwsza generacja „cyfrowych tubylców” (digital natives) mają szczególną łatwość przyswajania nowinek technologicznych.

W nadchodzącej dekadzie milenialsi będą stanowili na rynku nawet 75% aktywnych pracowników, jak podaje Brookings Institution. Osoby dorosłe, które obecnie znajdują się w wieku od 18 do 34 lat, to rozpoczynający karierę profesjonaliści, których charakteryzuje ambicja, wierność ideałom oraz globalne spojrzenie. Jako pierwsza generacja „cyfrowych tubylców” (digital natives) mają szczególną łatwość przyswajania nowinek technologicznych.

Marka Platronics postanowiła zgłębić styl pracy tego pokolenia w ramach badań prowadzonych na ponad czterech tysiącach pracowników naukowych. Studium pozwoliło wyodrębnić zbiór cech charakteryzujących pracę i sposób komunikowania się milenialsów:

  • Na całym świecie milenialisi powszechnie używają w pracy takich sposobów komunikacji jak wideokonferencje, regularne wysyłanie wiadomości i SMS-ów.
  • Stronią od telefonów biurkowych – znacznie chętniej wykorzystują do rozmów smartfony i komputery
  • Zajmują się sprawami służbowymi w drodze do pracy lub podczas podróży znacznie częściej niż przedstawiciele starszych pokoleń
  • Tylko niecałe 40% milenialsów identyfikuje się z pracą stacjonarną. Ponad 60% woli elastyczne warunki zatrudnienia

Tendencje dostrzeżono u jednego pokolenia, lecz wszystko wskazuje na to, że wyznaczają one kierunek, w którym będą zmierzały kolejne generacje. W rzeczywistości milenialsi z USA, Niemiec i Francji mają obecnie więcej wspólnego ze swoimi rówieśnikami ze wschodzących rynków, takich jak Brazylia, Chiny, Indie czy Meksyk, niż ze starszymi pokoleniami w swoich ojczyznach. Ten wzór będzie powielany przez przedstawicieli Pokolenia Z, do którego należą osoby będące obecnie w wieku 5-17 lat, gdy wejdą na rynek pracy.

Wgląd w zwyczaje milenialsów może być przydatny w kształtowaniu strategii biznesowych w branży IT zarówno obecnie jak i w przyszłości. Jednocześnie owej różnicy pokoleniowej nie należy traktować zbyt sztywno, przypisując określone cechy wyłącznie jednej grupie demograficznej. Obecnie na rynku pracy są przecież aktywne trzy generacje, a już niedługo dołączy do nich kolejna. Warto zauważyć, że każdy z siedmiu stylów pracy, jakie Plantronics wskazuje na podstawie przeprowadzonych badań, ma swoich zwolenników w grupie milenialsów. Elastyczne podejście do miejsca i czasu pracy jest jedynie bardziej popularne w tej grupie. Każda strategia mobilnej współpracy będzie oczywiście w naturalny sposób skierowana również do milenialsów.

Bez wątpienia jesteśmy świadkami transformacji sposobu pracy. Zmienia się charakter pracy zespołowej i sposób wykonywania zadań. Jednak z przytoczonych danych wynika, że nie da się dłużej tworzyć modeli w jednym rozmiarze, które mają pasować wszystkim. Współcześni pracownicy mają różne potrzeby, w zależności od stanowisk, projektów i upodobań. Choć wiek może wpływać na preferencje, jest to tylko jeden z wielu czynników. Potrzeby i kwestie problematyczne są także zróżnicowane i mogą zależeć choćby od tego, jak często dana osoba pracuje poza biurem i czy robi to w ruchu.

Łatwość przyswajania nowinek technologicznych może stanowić cechę charakterystyczną milenialsów, lecz nie tylko osoby z tego pokolenia chcą zwiększyć swoją produktywność, cieszyć się większą elastycznością w pracy i komunikować się na swoich warunkach. Czy urodzeni w 1985 roku, czy w 1955, współcześni pracownicy potrzebują sprzętu, który zapewni im produktywność i uniezależni ich od czynników zewnętrznych. Aby go dostarczyć, trzeba zrozumieć, czego potrzebują i oczekują coraz liczniejsi moblilni pracownicy.

Mille-mobi-nialsi
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry