TELEKOMUNIKACJA

Tylko w Polsce są opory przed zniesieniem opłat za roaming

Tylko dwóch operatorów telefonii komórkowej w UE nie dostosowuje się do nowej dyrektywy prawnej w sprawie roamingu. Obaj operatorzy działają w Polsce. Chodzi rzecz jasna o Play oraz T-Mobile Polska.

Tylko dwóch operatorów telefonii komórkowej w UE nie dostosowuje się do nowej dyrektywy prawnej w sprawie roamingu. Obaj operatorzy działają w Polsce. Chodzi rzecz jasna o Play oraz T-Mobile Polska.

Przypomnijmy, od połowy czerwca na terenie wszystkich państw członkowskich Unii Europejskiej mieliśmy telefonować w tych samych cenach jak w kraju. Zasada „Roam like at home” obowiązywałaby również tych abonentów, którzy mogą prowadzić w swoich planach taryfowych darmowe rozmowy do wszystkich sieci. Play oraz T-Mobile Polska publikując nowe cenniki roamingowe – nie dostosowały się do tej zasady.

Do 15 maja operatorzy z całej Unii Europejskiej mieli przedstawić nowe cenniki swoim klientom oraz Komisji Europejskiej. Zrobił to Orange oraz Play i T-Mobile Polska. Mimo upływu terminu – swojego cennika nie opublikował Plus.

Play nie zniósł całkowicie opłat za roaming – zarówno do sms-ów, jak i połączeń głosowych czy dostępu do Internetu. T-Mobile zaoferowało zbyt niski pakiet transmisji danych, co zdaniem KE nie ma nic wspólnego z zasadą „roam like at home”. Jak podała Polska Agencja Prasowa i jej źródło w Komisji Europejskiej – Polska jest jedynym krajem w UE, w którym tak wyraźnie widać opór operatorów przed zastosowaniem się do unijnych regulacji.

Jak podaje PAP, rzecznik prasowy sieci Play, Marcin Gruszka, poinformował, że sieć w tej chwili nie ma nic do dodania.

Tylko w Polsce są opory przed zniesieniem opłat za roaming
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry