ZASOBY LUDZKIE

GUS i analitycy: o pracownika będzie jeszcze trudniej

Główny Urząd Statystyczny podał, że przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw w kwietniu 2017 wzrosło o 4,1% r/r. Zatrudnienie zwiększyło się o 4,6% r/r. W ujęciu miesięcznym, przeciętne wynagrodzenie spadło o 1,9% i wyniosło 4 489,07 zł. Natomiast zatrudnienie w przedsiębiorstwach w ujęciu miesięcznym wzrosło o 0,2% i wyniosło 5 991,1 osób.

Główny Urząd Statystyczny podał, że przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw w kwietniu 2017 wzrosło o 4,1% r/r. Zatrudnienie zwiększyło się o 4,6% r/r. W ujęciu miesięcznym, przeciętne wynagrodzenie spadło o 1,9% i wyniosło 4 489,07 zł. Natomiast zatrudnienie w przedsiębiorstwach w ujęciu miesięcznym wzrosło o 0,2% i wyniosło 5 991,1 osób.

Kwietniowe dane okazały się niższe, niż oczekiwali analitycy. Ich zdaniem podaż pracy będzie się zmniejszała, a dynamika wzrostu płac przewyższy tempo wzrostu zatrudnienia. Oznacza to jeszcze większy problem ze znalezieniem pracowników, a to może wpłynąć jeszcze bardziej na tempo wzrostu płac.

Analitycy wskazują ponadto na negatywne trendy demograficzne, obniżenie wieku emerytalnego od października br. oraz brak podaży wykwalifikowanych specjalistów jako czynniki, które mogą wpłynąć na stagnację poziomu zatrudnienia w II poł. roku.

GUS i analitycy: o pracownika będzie jeszcze trudniej
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry
DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x

DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x