BADANIA / POLSKA

Polacy nie potrafią już czekać w kolejce

Ciekawe dane opublikował ostatnio Mastercard. Wynika z nich, że więcej niż połowa Polaków chciałaby robić zakupy w sklepach bez… kas. Ale do jeszcze jednego wniosku możemy dojść analizując wyniki badania – nie znosimy kolejek.

Ciekawe dane opublikował ostatnio Mastercard. Wynika z nich, że więcej niż połowa Polaków chciałaby robić zakupy w sklepach bez… kas. Ale do jeszcze jednego wniosku możemy dojść analizując wyniki badania – nie znosimy kolejek.

71% polskich konsumentów jest niezadowolona z obsługi w sklepie tylko i wyłącznie dlatego, że musi poczekać w kolejce. Badania nie obejmują co prawda kolejek na IVR w call center, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy przypuszczać, że odsetek ten jest podobny.

Polacy chcą być obsługiwaniu szybko bez zbędnej zwłoki. A męczymy się bardzo. 64% badanych męczy się w kolejkach w dyskontach, 50% w hipermarketach. Najrzadziej stoimy w kolejkach w osiedlowych sklepach.

Dlaczego czekanie w kolejce frustruje aż tylu Polaków? Bo uważamy ten czas za stracony. Zdaniem ankietowanych podczas dłuższych zakupów tracimy średnio 18 minut. Prawie połowa ankietowanych przyznaje, że duże kolejki spowodowały kiedyś całkowitą rezygnację z zakupów. A co z zapominalskimi, którzy o brakującym produkcie przypominają sobie po odejściu z kasy? Aż 71% przyznało, że nigdy nie wróciło do sklepu – jeśli musiało ponownie czekać w kolejce.

Kto jest najbardziej niecierpliwy? Otóż – i to może być dla wielu zaskoczenie – osoby starsze, które pamiętają kolejki z PRL.

Mastercard zapytał o to czy płatności bezgotówkowe przyspieszyłyby obsługę klientów przy kasach. 61% ankietowanych zgodziło się z tym stwierdzeniem. 51% twierdzi, że kasy samoobsługowe to doskonały pomysł na rozładowanie kolejek.

Z badania „Czy Polacy są gotowi na sklepy bez kas” wynika, że polscy konsumenci jak najbardziej są gotowi. Może to być znakomita wiadomość dla zarządów sieci handlowych, które ostatnio borykają się z żądaniami podwyżek ze strony słabo opłacanych kasjerek i kasjerów. Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Mastercard przez dom badawczy Maison&Partners w marcu 2017 r. na próbie ponad 1000 osób.  

Polacy nie potrafią już czekać w kolejce
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry