OUTSOURCING

Arteria wycofuje się ze współpracy z sektorem publicznym

Giełdowa Arteria S.A. w I kw. tego roku odnotowała zaledwie 0,74 mln skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. Rok temu było to 2,09 mln zł. Spółka tłumaczy to sezonowością w branży call center.

Giełdowa Arteria S.A. w I kw. tego roku odnotowała zaledwie 0,74 mln skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. Rok temu było to 2,09 mln zł. Spółka tłumaczy to sezonowością w branży call center. – Czy w takim razie w ubiegłym roku nie było sezonowości, skoro był taki zysk? – komentuje anonimowo jeden z managerów dużego outsourcingowego call center. Spółka poinformowała, że będzie powoli odchodziła od kontraktów z sektorem publicznym oraz będzie intensyfikować działalność na rynkach zagranicznych.

Podobnie sprawa ma się z zyskiem operacyjnym, który wyniósł 1,29 mln zł wobec 2,59 mln zł zysku rok wcześniej. Wskaźnik EBITDA osiągnął w I kw. br. 2,91 mln zł i był aż o 28,7% niższy niż przed rokiem.

Analizując wyniki finansowe grupy kapitałowej Arteria osiągnięte w okresie trzech pierwszych miesięcy 2017 roku należy mieć na uwadze, że niezależnie od niekorzystnych tendencji jakie pojawiły się w przypadku realizacji projektów dla spółek z sektora państwowego, działalność spółki cechuje pewna sezonowość sprzedaży, co w połączeniu z trwającym jeszcze procesem porządkowania oraz integracji aktywów poszczególnych spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej, w tym będących przedmiotem wcześniejszych akwizycji, musiało mieć wpływ na osiągane wyniki finansowe w raportowanym okresie” – czytamy w raporcie opublikowanym przez spółkę.

Arteria przegrała ostatnio w przetargu na obsługę infolinii dla Energii, którą dotychczas prowadziła we współpracy z CCIG. Należy się spodziewać, że – jeśli sytuacja nie ulegnie poprawie – wynik za drugi oraz trzeci kwartał także nie będzie należał do najlepszych.

Mimo to, Arteria wypracowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 41,33 mln zł w I kwartale. Rok temu było to 44,79 mln zł. Strata netto w ujęciu jednostkowym w I kwartale wyniosła 0,43 mln zł wobec 1,77 mln zł rok wcześniej.

Arteria wycofuje się ze współpracy z sektorem publicznym
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry