ZASOBY LUDZKIE

Chcesz usprawnić proces rekrutacji? Podawaj w ogłoszeniach o pracy wysokość wynagrodzenia

W krajach takich jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Francja, Holandia czy nawet Rosja ujawnianie w ogłoszeniach o pracy informacji o oferowanym wynagrodzeniu jest na porządku dziennym. W Polsce większość firm tej praktyki nie stosuje. Coraz więcej z nich zdaje się jednak do niej przekonywać. Jakie korzyści może przynieść informowanie kandydatów o wysokości zarobków już na pierwszym etapie procesu rekrutacyjnego?

W krajach takich jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Francja, Holandia czy nawet Rosja ujawnianie w ogłoszeniach o pracy informacji o oferowanym wynagrodzeniu jest na porządku dziennym. W Polsce większość firm tej praktyki nie stosuje. Coraz więcej z nich zdaje się jednak do niej przekonywać. Jakie korzyści może przynieść informowanie kandydatów o wysokości zarobków już na pierwszym etapie procesu rekrutacyjnego?

Jak wynika z badań HRK Employer Branding, już 19% firm przynajmniej w niektórych ofertach pracy zamieszcza informacje o wynagrodzeniu. Drugie tyle zastanawia się, czy nie zacząć tych informacji podawać. Co ważne, żadne z badanych przedsiębiorstw, które stosują tę praktykę, nie zadeklarowało chęci rezygnacji z niej. Co sprawia, że firmy zmieniają swoje podejście do tematu jawności zarobków w ogłoszeniach rekrutacyjnych?

Między innymi to, że mamy do czynienia z rynkiem pracownika. Kandydaci informacji o wynagrodzeniu w ogłoszeniach o pracy po prostu oczekują – bez tego często zwyczajnie nie odpowiadają na ofertę. Dotyczy to zwłaszcza pracowników z branży IT. Coraz większe znaczenie mają również wymogi mediów: część z nich nie publikuje ogłoszeń, w których brakuje informacji o zarobkach. Ponadto firmy zauważają, że dzięki informowaniu o wysokości wynagrodzeń mogą uchodzić za bardziej transparentne. Dla niektórych jest to też sposób konkurowania o pracowników.

– Jawność wynagrodzeń ma ogromną moc przyciągania kandydatów – to pierwsza, podstawowa zaleta. Po drugie powoduje, że firma jest postrzegana jako dobry, transparentny pracodawca. Poza tym pozwala oszczędzić czas i energię przeznaczoną na proces rekrutacji oraz po prostu go skrócić. Wiele przedsiębiorstw ma bowiem ten problem, że aplikują do nich kandydaci, których oczekiwania okazują się później kompletnie rozbieżne z ofertą firmy – mówi Joanna Kotzian, ekspert ds. employer brandingu z firmy HRK. Dla pracodawców nie bez znaczenia jest także to, że w tej chwili informowanie w ogłoszeniach rekrutacyjnych o oferowanych zarobkach ciągle pozwala wyróżnić się na rynku pracy. Wkrótce może się to jednak zmienić.

infowire.pl

Chcesz usprawnić proces rekrutacji? Podawaj w ogłoszeniach o pracy wysokość wynagrodzenia
1 komentarz

1 komentarz

  1. Paweł

    11 maja 2017 jako 10:05

    Oby wszyscy i jak najszybciej – w ten sposób także i pracownik będzie wiedział, na ile jest wyceniany jego zawód, praca, wiedza. W tej chwili rzeczywistość znacznie odbiega od propagowanej wiedzy na temat poziomu zarobków, co powoduje, że nie zawsze wiemy czy jesteśmy przepłacani, czy niedopłacani.
    Często kończy się podaniem kwoty, która powoduje, że pomimo bardzo dobrych kwalifikacji i chęci, odpada się z procesu rekrutacyjnego (bo przecież pracodawcy nie informują, że wzięliby takiego delikwenta, ale za 1000 zł mniej). Właściwie to w ogóle nie informują o powodach rezygnacji z kandydata, tylko co bardziej kulturalni podeślą maila, „tym razem ktoś inny obejmie proponowane stanowisko, ale Tobie życzymy pomyślności na drodze budowania kariery”.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry
DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x

DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x