BADANIA / POLSKA

Banki i ubezpieczyciele wolą nowych klientów

Klienci banków i firm ubezpieczeniowych są zgodni – instytucje finansowe dużo bardziej dbają o nowych klientów niż o tych już pozyskanych – wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

Klienci banków i firm ubezpieczeniowych są zgodni – instytucje finansowe dużo bardziej dbają o nowych klientów niż o tych już pozyskanych – wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

58% klientów banków uważa, że banki dbają bardziej o nowych klientów niż o dotychczasowych. Co czwarty jest zdania, że nie ma różnicy w traktowaniu przez banki klientów nowych i stałych. Różnicę w traktowaniu klientów w największym stopniu dostrzegają osoby z najstarszej grupy wiekowej (55-66 lat) oraz osoby z wyższym wykształceniem.

W przypadku towarzystw ubezpieczeniowych odsetek osób przekonanych o równym traktowaniu jest nieco wyższy niż w przypadku banków. W stosunku do ubezpieczycieli mniej krytyczne są kobiety – aż 32% z nich uważa, że ubezpieczyciele traktują tak samo jednych i drugich klientów, niezależnie od ich stażu w danej instytucji. Najbardziej krytyczne są osoby z najstarszej grupy wiekowej (55-66 lat).

Z naszego sondażu wynika, że klienci w większości są przekonani, że instytucjom finansowym na nich najbardziej zależy do momentu ich pozyskania. Później swoją uwagę w większym stopniu poświęcają „kandydatom na klientów”. Banki i ubezpieczyciele, jako instytucje bazujące na zaufaniu, na bieżąco poddają się różnym badaniom dotyczącym jakości świadczonych przez nie usług. Zrealizowane przez nas w ostatnim roku badanie satysfakcji z usług bankowych pokazało, że klienci raczej są zadowoleni z usług swoich banków. Jak pokazuje jednak niniejszy sondaż, klienci mają poczucie, że banki
i ubezpieczyciele lepiej traktują nowych klientów, być może oferując im ciekawsze oferty, zarezerwowane wyłącznie dla osób nowo pozyskanych. Na pewno jest to pewien sygnał płynący od klientów, że oczekują przynajmniej równego traktowania – komentuje Grzegorz Sygnowski, Senior Project Manager w ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Sondaż został zrealizowany przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online na epanel.pl) w dniach 14-23.04.2017. Próba N=1000, reprezentatywna ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości, region.

Banki i ubezpieczyciele wolą nowych klientów
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry
DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x

DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x