BIZNES

Abonament RTV może kosztować średniej wielkości call center nawet 60 tys zł.

Ponad 300 pomysłów na poprawienie ściągalności abonamentu RTV. Jeden z najdziwniejszych zakłada pobieranie opłaty abonamentowej za posiadane przez Polaków telefony komórkowe. – Dzisiaj ze względu na rozwój technologiczny to się bardzo pokomplikowało. Zawsze można zapytać, czy smartfon nie jest odbiornikiem radiowym i telewizyjnym?- pyta wiceminister kultury Jarosław Sellin.

Ponad 300 pomysłów na poprawienie ściągalności abonamentu RTV. Jeden z najdziwniejszych zakłada pobieranie opłaty abonamentowej za posiadane przez Polaków telefony komórkowe. – Dzisiaj ze względu na rozwój technologiczny to się bardzo pokomplikowało. Zawsze można zapytać, czy smartfon nie jest odbiornikiem radiowym i telewizyjnym?- pyta wiceminister kultury Jarosław Sellin.

Sprawa uszczelnienia systemu poboru abonamentu radiowo-telewizyjnego dotyczy nie tylko przeciętnego Kowalskiego, ale także i biznes. Wśród 300 zgłoszonych propozycji są też takie, które wprost obligują firmy do płacenia abonamentu z samego faktu posiadania telefonu (niekoniecznie komórkowego). O ile w call center w łatwy sposób można nad tym zapanować i oszacować koszty, o tyle trudno jest oszacować ile na publiczną telewizję i radio będzie musiał płacić Kowalski, który poza posiadanym telewizorem, ma także samochód, kilka telefonów komórkowych w rodzinie, licznik elektryczny z automatycznym przekazywaniem informacji o jego stanie do dystrybutora prądu (karta SIM), alarm i podłączenie prądu na działce.

Średniej wielkości call center w Polsce ma podpięte minimum 4 trakty telekomunikacyjne od operatora. Część z nich decyduje się na dwóch – trzech dostawców. Gdyby z każdej linii telefonicznej co miesiąc call center musiałoby płacić abonament radiowo-telewizyjny powstałaby kwota około 3 tys. zł. Nie jest to może duże obciążenie, ale staje się dla firmy niepotrzebnym kosztem. Jednak gdy zdecydujemy się na płatność roczną powstaje kwota bliska 30 tys. zł. Jeśli mamy dwóch dostawców z 4 traktami od każdego to musimy liczyć się z dodatkową kwotą nawet 60 tys. zł rocznie. Kwota 60 tys zł rocznie za kilka telewizorów, służących nam jako ekrany wyświetlające informacje z systemu call center jest – jakby nie spojrzeć – zbyt wygórowana.

Wiceminister kultury podczas wielkanocnej audycji radiowej w radiu ZET określił obecny sposób finansowania mediów publicznych jako „nieco anachroniczny”. „Dlatego w przyszłości będziemy myśleli o zupełnie nowym sposobie finansowania mediów publicznych” – mówił.

Abonament RTV może kosztować średniej wielkości call center nawet 60 tys zł.
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry
DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x

DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x