TECHNOLOGIE

Holografia i obsługa klienta?

To, co wydawało się nam fantastyką, ma szansę w najbliższych latach stać się standardem komunikacji. Pytanie jest tylko jedno – kiedy powstanie pierwsze call center obsługujące klientów w kanale holograficznym?

fot. KT (materiały PR)

To, co wydawało się nam fantastyką, ma szansę w najbliższych latach stać się standardem komunikacji. Pytanie jest tylko jedno – kiedy powstanie pierwsze call center obsługujące klientów w kanale holograficznym?

Obsługa klientów telefoniczna, przez czat czy wirtualne awatary może wkrótce odejść do lamusa. Południowokoreański operator KT oraz amerykański Verizon wspólnie pracują nad technologią komunikacji holograficznej za pośrednictwem sieci 28 Ghz (5G). Właśnie zrealizowano pierwsze międzynarodowe holograficzne połączenie między Seongnam, a New Jersey.

Obraz zarejestrowany przez pracownika sieci KT został przekazany na żywo w postaci hologramu do siedziby sieci Verizon. Było to pierwsze tego typu połączenie na świecie.

– Współpraca w ramach obecnego partnerstwa firmy Verizon i KT była bardzo produktywna, jak pokazano na demonstracjach, które dzisiaj widzieliśmy – powiedział Lowell McAdam, prezes Verizon (na zdjęciu po lewej). – Będziemy nadal współpracować, aby prowadzić światowy biznes 5G rozwijając innowacyjne technologie i usługi.

Komunikacja rodem z filmu „Star Wars” wcale nie jest już fantastyką. Wkrótce może zagościć w naszych domach i firmach,

KT chce, aby już za kilka lat tego typu komunikacja była w pełni dostępna dla obywateli Korei Południowej. Wśród innych zaproponowanych przez operatora rozwiązań będzie 360- stopniowa transmisja na żywo wydarzeń sportowych ze wsparciem dla wirtualnej rzeczywistość. Co ciekawe – takie rozwiązania mogą być gotowe już w przyszłym roku podczas zimowych igrzysk olimpijskich w Pjonczangu.

– Jak tylko sieć komórkowa w standardzie 5G zostanie skomercjalizowana, trójwymiarowe hologramowe rozmowy wideo będą podstawową usługą dostępną dla wszystkich. – powiedział rzecznik KT. – Dzięki pełnemu hologramowi wideo każdy będzie mógł poznać rozmówcę w rzeczywistym rozmiarze i rzeczywistym czasie. – dodał.

Jak podał anglojęzyczny południowokoreański dziennik „The Korean Herald” trwają rozmowy z przedstawicielami Deutsche Telekom.

Według niezależnych badań rynkowych przygotowanych przez SDxCentral, już w 2020 r. wielkość rynku holograficznych połączeń wideo może osiągnąć 105 mld dolarów.

Holografia i obsługa klienta?
1 komentarz

1 komentarz

  1. Pingback: AI, VR, Holografia i Telepatia – to czeka obsługę klienta za 8-10 lat – ccnews.pl

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry